در حال بارگذاری ...
در ارتباط تصویری با وزیر ارشاد مطرح شد

استقبال چشمگیر از جشنواره ملی «تئاتر سردار آسمانی»

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در جلسه هماهنگی بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان این وزارتخانه برگزار شد؛ گزارشی از برنامه های این اداره کل ارائه کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در جلسه هماهنگی بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان این وزارتخانه برگزار شد؛ گزارشی از برنامه های این اداره کل ارائه کرد .

وی گفت : از جشنواره ملی «تئاتر سردار آسمانی» استقبال خوبی به عمل امده ، در بخش خیابانی 99 اثر به دبیرخانه ارسال شده  که 74 اثر تاکنون تایید شده است، در بخش صحنه‌ای  نیز 65 اثر به دبیرخانه ارسال شده که 13 اثر انتخاب شده است، در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نیز 86 اثر تا به امروز ارسال شده است.

علیزاده افزود : در حوزه کتاب نیز با هماهنگی‌هایی که با ستاد وزارتخانه و معاونت فرهنگی انجام شد آثار مکتوبی که در این استان در حال تهیه است به معاونت فرهنگی واگذار شد تا تمرکز در این بخش صورت بگیرد، همچنین با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب سرود سردار آسمانی که در ذیل دومین جشنواره سرود بچه‌های مسجد طراحی شده؛ اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد : در جشنواره فیلم کرمان نیز که در مهرماه  برگزار شد بخش ویژه‌ای را به سردار سلیمانی اختصاص دادیم،  در حوزه معاونت قرآن و عترت هم همکاری‌هایی صورت گرفت و با پیشنهاد موسسات و تشکل‌های قرآنی مقرر شد نام تعدادی از موسسات قرآنی مزین به نام این شهید عزیز شود.




مطالب مرتبط

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نظرات کاربران