در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

ادامه حیات تئاتر در وضعیت قرمز

ایران تئاتر_میترا رضائی، در هفته‌ای که گذشت بیشتر شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند اما تئاتر حیات خود را ادامه داد. جشنواره‌های استانی خونی تازه به رگ‌های تئاتر کشور تزریق کردند و تمامی استان‌ها رنگ و بوی تئاتر گرفته‌اند و در حال تدارک مقدمات برگزاری جشنواره‌هایشان هستند.

هفته گذشته رونمایی پوستر جشنواره تئاتر استانی آذربایجان غربی، دلگرمی اهالی تئاتر از برگزاری جشنواره استانی کرمانشاه، حمایت از طرح «تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» در فارس، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی تئاتر پسامهر شیراز، رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر، حضور هشت نمایش در جشنواره تئاتر استان همدان، اعلام آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره تئاتر یزد،معرفی داوران بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر استان تهران، انتصاب مدیر اجرایی جشنواره استان کرمانشاه،  معرفی آثار راه‌یافته به سی‌ودومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر، معرفی هئیت انتخاب جشنواره تئاتر استان کرمانشاه، پرداخت نخستین رپرتوار مجازی تئاتر به مرور تئاتر بندر گناوه، افتتاح کتابخانه تخصصی تئاتر یزد، درگذشت حجت الله نجف پور پیشکسوت تئاتر اصفهان، تجلیل از گروه اجرایی نمایش «افلاکیان خاکی» در اردبیل، معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر استان تهران، انتشار فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، انتشار فراخوان جشنواره استانی «مال ، شانو ، پی که نین» کردستان، بخشی از اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در  درگاه‌های استانی بخوانید.

 

 رونمایی پوستر جشنواره تئاتر استانی آذربایجان غربی

پوستر جشنواره سی و دوم استان آذربایجان غربی ، با حضور مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضا دبیر خانه جشنواره آیین رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی برگزار شد .این جشنواره از تاریخ 22 لغایت 25 آذر ماه 1399 با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.

 

دلگرمی اهالی تئاتر از برگزاری جشنواره استانی کرمانشاه

کارشناس تئاتر حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی چندماهه تئاتر و برگزاری جشنواره با شرایط خاص گفت: بی شک برگزاری جشنواره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند برای اکثر هنرمندان هنرهای نمایشی که حدود یکساله دچار رکود تولید و اجرا ومتأسفانه از نظر معیشتی دچار مشکل شده اند؛ امیدبخش و دلگرم کننده باشه تا ضمن ایجاد تجربه ای جدید بتواند محکی خوب برای آنان باشد تا در شرایط مشابه درآینده تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. برگزاری جشنواره در این شرایط کرونایی به شکل مرسوم هر ساله نه تنها امکان پذیر نبوده و بلکه پس از کارشناسی و رایزنی های زیاد در مرکز بین متوایان تئاتر و بهداشت و رسیدن به گزینه های ایمن و پس از آزمون و خطا در ماههای گذشته الگویی تعریف شده برای سایر نقاط کشور بوجود آورد که هر استانی بتواند بر اساس شرایط اقلیمی و اجتماعی خود ضمن حفظ ماهیت جشنواره, با تغییراتی آن را به مرحله ی اجرا برساند. با تغییرات و ایمن سازی انجام فعالیت نمایشی همچون بسیاری از فعالیت های دیگر در جامعه بی خطر و قابل کنترل است.

 

حمایت از طرح «تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا و در قالب طرح «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» تعدادی نمایش را برای بازتولید و یک اجرا جهت ضبط حرفه‌ای و پخش از بسترهای ارائه آثار در فضای مجازی مورد حمایت قرار دهد در گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری خواهد بود که در بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین، مهر وآبان ۹۹ بر اساس مستندات در تهران و استان‌ها آماده اجرا بودند و به خاطر تعطیلی فعالیت‌ها از روند تولید واج را باز ماندند. سهرابی با اشاره به شرایط و اولویت‌ها، ادامه داد: این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در بهمن، اسفند ۹۸ و فروردین، مهر، آبان ۹۹ انجام شده اما اجرا نشده اند و امکان باز تولید آنها دریک بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه برای یک اجرا و ضبط تصویری قابل انجام باشد و آثار به لحاظ طراحی تولید و اجرا، امکان رعایت بیشترین حد از پروتکل‌های بهداشتی در فرایند تمرین و اجرا را داشته باشند و همچنین اولویت انتخاب با آثاری است که متن آنها ایرانی باشد.

 

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی تئاتر پسامهر شیراز

فرصت شرکت در جشنواره سراسری تئاتر پسامهر که به دلیل شرایط ویروس کرونا مجازی برگزار می‌شود تا ۱۰ دی تمدید شد. این جشنواره به دلیل شرایط امروز جامعه هنری که شیوع ویروس کرونا محدودیت های فراوانی ایجاد کرده سعی برآن دارد که جشنواره بیستم خود را بصورت مجازی و از طریق تلوزیون اینترنتی پخش و برگزار کند موضوع جشنواره آزاد است و برای سهولت درتولید آثار در این شرایط کرونایی ، جشنواره پسامهر امسال به شکل " مونولوگ " و با یاد بازیگر " فرهاد تنها " برگزار می‌شود.

 

رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر

مجید میرزایی، گرافیست ،طراح و کارگردان تئاتر این پوستر را با ایده دنیای ویروس زده امروز و کارکرد ماسک در همه کشورهای جهان طراحی کرده است. جشنواره سی و دوم به‌صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد و هیئت داوران به این شهرها سفر خواهند کرد. این آثار در این مرحله بر اساس شرایط موجود با کمترین تعداد تماشاگر یعنی 10 نفر اجرا می‌شوند .سی و دومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر 15 الی 18 آذرماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

حضور هشت نمایش در جشنواره تئاتر استان همدان

هیأت انتخاب هفت نمایش را برای اجرا در بخش رقابتی سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان و یک نمایش را در بخش خارج از مسابقه معرفی کردند.هیأت انتخاب و داوری این دوره از جشنواره متشکل از عباس شیخ بابایی، محمد جواد کبودرآهنگی، محمد قاسمی، کیانوش بهروز پور و حسین صفی، ۷ نمایش را برای اجرا در بخش رقابتی و یک نمایش را در بخش خارج از مسابقه معرفی کرده است. آیین پایانی جشنواره و معرفی برگزیدگان هم روز ۲۰ آذر ماه از طریق اینستاگرام به صورت زنده پخش خواهد شد.سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان از 16 الی 20 آذرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد

 

اعلام آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره تئاتر یزد

گروه های نمایشی تا ۱۵ آذرماه ۹۹ مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ی جشنواره ارسال نمایند. جشنواره بیست و نهم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و انجمن هنرهای نمایشی استان، در راستای پشتیبانی از تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی برگزار می شود. جاور در پایان اظهار داشت: این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود در جامعه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد که کانال های ارتباطی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

معرفی داوران بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر استان تهران

با انتخاب ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران، داوران بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره معرفی شدند. برهمین اساس دکتراردشیرصالح پور، ابراهیم گله دارزاده و مهرداد کوروش نیا داوری بخش نمایشنامه نویسی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران را برعهده خواهند داشت. بخش نمایشنامه نویسی به جهت اهمیت نمایشنامه نویسی و همچنین شناسایی استعدادهای بومی این بخش برای نخستین بار در جشنواره به اجرا در میآید. بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران توسط انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ۲۲ لغایت ۲۶ آذر ماه به میزبانی پردیس تئاترتهران برگزار می‌گردد.

 

انتصاب مدیر اجرایی جشنواره استان کرمانشاه

طی حکمی از سوی سید جواد معراجی جمال برفی کارگردان، بازیگر و نویسنده تئاتر به عنوان مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره تئاترستانی انتخاب شد. تدریس تئاتر در مراکز دولتی و خصوصی استان، برگزاری 3 دوره جشنواره گلریزان تئاتر سنقر، برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان‌ها،  برگزاری جشنواره تئاتر استانی ایران ما،  استانی تئاتر طنز،استانی تئاتردینی خزانه‌دار انجمن نمایش استان،عضو شورای نظارت برنمایش،رئیس انجمن نمایش شهرستان سنقر به مدت 12 سال و ابنک‌نیز کارشناسی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ... از جمله فعالیت های  حرفه ای اوست.

 

معرفی آثار راه‌یافته به سی‌ودومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی بوشهر از پانزدهم تا هجدهم آذرماه جاری به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود. هنرمندان استان بوشهر در گرمای طاقت فرسای تابستان و شرایط سختی که کرونا بر مناطق جنوبی کشور تحمیل کرده است، برای روشن‌نگه‌داشتن چراغ تئاتر دیار خود، فداکارانه از جان مایه گذاشتند. سی و دومین جشنواره استانی تئاتر بوشهر در حالی وارد آخرین مرحله خود می‌شود که ایثار  هنرمندانش را پشتوانه قرار داده و همچنان می‌درخشد. هنرمندانی که همگی شایسته تقدیرند، هنر می‌شناسند و عاشقانه به پای آن موی سپید می‌کنند.  از میان 18 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 2 اثر انصراف داده و 16 اثر مورد بازبینی هیئت انتخاب قرار گرفت و در نهایت 6 اثر وارد مرحله نهایی شدند. این 6 اثر  از شهرستان‌های دیر، کنگان و برازجان و بوشهر هستند . گروه‌های نمایشی نیز در شهرهای خود و با حضور محدود تماشگران  (براساس ظرفیت سالن‌ یا پلاتو ) و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهند داشت.

 

معرفی هئیت انتخاب جشنواره تئاتر استان کرمانشاه

طی حکمی از سوی دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی، فیض الله فروغی، مجتبی قلندرلکی و سعید نوروزی به عنوان داوران مرحله اول انتخاب آثار معرفی شدند. طی حکمی از سوی جواد معراجی  دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی  فیض الله فروغی، مجتبی قلندرلکی و سعید نوروزی به عنوان داوران مرحله اول انتخاب آثار معرفی شدند.  بازبینی گروه های متقاضی برای شرکت در سی و دومین جشنواره تئاتر استانی 15 لغایت 18 آذرماه برگزار می شود. در این زمان 14 گروه اجرا خواهند داشت و پس از بازبینی نحوه برگزاری جشنواره اعلام خواهد شد.

 

پرداخت نخستین رپرتوار مجازی تئاتر به مرور تئاتر بندر گناوه

در این رویداد مجازی 5 نمایش از گروه تئاتر «ایلیا» از گناوه مورد بررسی قرار می‌گیرند. این نمایش‌ها عبارتند از: «راز بُری» به نویسندگی و کارگردانی مهدی تنگستانی، «ماهی‌های نُه‌ماهه»و «افسانه‌های نیمه افلیج از یک کشتی سوخته» به کارگردانی مهدی تنگستانی و «بوسه‌ای برای ورونیکا» به نویسندگی مهدی تنگستانی و «کاش میشد منم بیام» به کارگردانی صادق نیک‌پرست و مهران حیدری‌زاده که در آپارات بارگزاری شده‌اند. در نخستین شب اجرای این رویداد تئاتری، گفتگویی با رضا بهارلو با موضوع میزانسن انجام گرفت.

 

افتتاح کتابخانه تخصصی تئاتر یزد

آیین بازگشایی رسمی کتابخانه تخصصی تئاتر یزد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و موسسه فرهنگی و هنری پاژایوان کویر و با حضور مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به صورت مجازی برگزار شد. بیش از دو هزار عنوان کتاب نفیس در کتابخانه تخصصی تئاتر استان است و این اداره کل با اهدای بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب نفیس و موسسه پاژایوان با اهدای ۳۵۰ عنوان کتاب تخصصی مجموعه بسیار خوبی از منابع ارزشمند هنر تئاتر را برای استفاده هنرمندان این رشته گرد هم آوردند. با رایزنی‌هایی که انجام شده است در حال ارائه نرم افزارهایی به شکل سیستماتیک هستند و به تدریج نیز منابع بروز و معتبری را به مجموعه کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد اضافه خواهد شد.

 

درگذشت حجت الله نجف پور پیشکسوت تئاتر اصفهان

حجت الله نجف پور از هنرمندان رادیو، تلویزیون و تئاترِ استان اصفهان شامگاه گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کورونا به دیار باقی شتافت.حجت اله نجف پورخویگانی با نام اصلی حجت اله شجاعی بازیگرتئاتر، تلویزیون، سینما، دوبلر، نویسنده ،تهیه کننده ، گوینده و بازیگر نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی ، در سوم فروردین ماه سال 1330 در روستیای خویگان ِفریدن از توابع استان اصفهان متولد شد. تحصیلاتش دیپلم طبیعی است و نمایش را از راه تجربه اندوخت. وی دوران کودکی خود را تا سنین چهل سالگی در اهواز گذراند و از سال 1364 به طور جدی وارد عرصه هنر شد و درهمین سال با ورود به صدا وسیمای مرکز خوزستان فعالیتهای هنریش آغاز شد و ازآن پس در تمامی ژانرهای نمایشی و هنری تجربه های اتود گونه‌ی خود را به منصه ظهور رساند. نجف پور  در آذر ماه 99 به دیار باقی شتافت.

 

تجلیل از گروه اجرایی نمایش «افلاکیان خاکی» در اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، همزمان با هفته بسیج از گروه اجرایی نمایش میدانی و محیطی«افلاکیان خاکی» تجلیل کرد. نمایش «افلاکیان خاکی 4 » که نوشته سعید نوریان است، توسط علی دانش کارگردانی شده است و سعید نوریان، علی دانش، محمد رضا خدایی، کیوان پورمحمدتقی و حسن رهنماآذر اعضای گروه کارگردانی را تشکیل می دهند، روزهای 31شهریور تا 7مهرماه 99در باغ موزه دفاع مقدس اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد.

 

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر استان تهران

مرحله انتخاب آثار نمایشی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور وحید آقاپور، سامان ناصری و پیمان دانشمند در ترکیب هیات انتخاب از اول تا ششم آذر سال جاری در دوازده شهرستان استان تهران برگزار شد. 55 گروه نمایشی از طریق سایت تهران تئاتر و به صورت غیر حضوری ثبت نام کردند. هیات انتخاب با حضور در شهرستان های استان، تعداد 48 اثر را به صورت حضوری و هفت اثر را در قالب فیلم بازبینی کردند. در خاتمه نیز تعداد دوازده اثر برای مرحله نهایی جشنواره به شرح زیر به دبیرخانه جشنواره معرفی شد. بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران 22 الی 26 آذر در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

 

انتشار فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس، فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در دو بخش و شیوه متفاوت منتشر شد. دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به شیوه نامه های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا و به منظور صیانت از سلامت جامعه هنری و در جهت پیشبرد برنامه های جشنواره و بهره برداری هنرمندان محترم متقاضی و عامه هنرمندانی که سال ها این جشنواره را یاری و دنبال کرده اند و به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس، فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را در دو بخش و شیوه متفاوت را منتشر کرد. با توجه به شرایط جاری و عدم برگزاری مسابقه تئاتر صحنه ای و مسابقه تئاتر میدانی و خیابانی، جشنواره در دو بخش مسابقه نمایشنامه نویسی (در گستره ملی)، حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند (صرفا با حضور گروه های منطقه آزاد اروند)

 

انتشار فراخوان جشنواره استانی «مال ، شانو ، پی که نین» کردستان

انجمن هنرهای نمایشی کردستان، جشنواره استانی نمایش کوتاه طنز «مال ، شانو ، پی که نین»(در فضای مجازی) را  با رویکرد نمایش های کمدی و شاد برگزار می‌کند. این جشنواره در راستای تلطیف فضای بحرانی جامعه و با هدف کشف استعدادهای جوان و ایجاد روحیه ای شاد و امیدبخش و تقویت جنبه های آموزشی تئاتر با نگاه ویژه به رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و انجمن هنرهای نمایشی ایران  برگزار می‌شود. با توجه به اهداف جشنواره، اولویت با موضوعات مرتبط با شرایط بحران کرونا، ترغیب شهروندان به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ، مبارزه صحیح و فرهنگی و مشارکت جمعی در مقابله با کرونا، تقویت روحیه سالمندان جامعه، تجلیل از کادر بهداشت و درمان است.




مطالب مرتبط

در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است
در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، با سفر به شیراز به منظور حضور در جشنواره تئاتر پارس، جشنواره‌های منطقه‌ای را، دریچه‌ای رو به هنرهای نمایشی در نقاط مختلف کشور دانست که از طریق آن، می‌توان به ارزیابی درست از فعالیت هنرمندان استانی رسید.

|

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های‌ تئاتر منطقه‌ای، از لزوم تامین بودجه و حمایت صددرصدی دولت از این رویداد هنری برای دلگرمی هنرمندان سخن گفت.

|

گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت
گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت

نادر شهسواری، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس، تاکید کرد توجه هنرمندان به مولفه‌های بومی و متون ایرانی در جشنواره‌های منطقه‌ای کشور را باید به فال نیک گرفت. 

|

گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند
گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند

اصغر خلیلی، داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، مهم‌ترین دلیل برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را گردهم آمدن اهالی هنرهای نمایشی دانست و خواستار آن شد تا با تامین بودجه مناسب، این رویداد مهم از مسیر اصلی خود خارج نشود.

|

پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است
پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است

مهدی آشوغ، کارگردان خوزستانی نمایش «اول شخص مفرد» بر این باور است که جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای ایجاد، ابداع و کشف دستور زبان، ظرفیت‌ها و‌‌ شیوه‌های نمایشی و در یک کلام، تجربه‌های تازه است.

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران