در حال بارگذاری ...
به کارگردانی حمیدرضا نعیمی و در سالن اصلی تئاتر شهر

کمدی «گُرگاس، یا روز به‌‌خیر آقای وزیر» را به صحنه می‌رود

حمیدرضا نعیمی در تازه‌ترین اثر خود قصد دارد نمایش کمدی «گُرگاس، یا روز به‌خیر آقای وزیر» را در سالن اصلی تئاترشهر به روی صحنه ببرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نمایش «گُرگاس، یا روز به‌‌خیر آقای وزیر» این نمایش کمدی داستان مردی است که برای منسب وزارت دارایی انتخاب می‌شود. او می‌داند بسیاری‌ از مسؤلان و سازمان‌ها در فساد، اختلاس و پولشویی گسترده‌ی کشور دست دارند. پس اعلام می‌‌کند که بی‌هیچ ملاحظه‌ای قصد پاک‌سازی و اصلاحات دارد. از همین رو دیگران با تهدید، تطمیع و تزویر سعی می‌کنند او را از خواسته و هدف‌ش دور کنند، اما او با عزمی راسخ قصد دارد مفسدان را مجازات کند. وزیر دارایی، با موانع و کارشکنی‌هایی که در طول مبارزه مواجه می‌شود، در می‌یابد ریشه‌ی این فسادهای گسترده به جای دیگری بازمی‌گردد، پس با اختیارات تامی که از سوی رئیس‌جمهور دریافت کرده همه را غافل‌گیر می‌کند.
روابط عمومی این نمایش در ادامه این خبر می افزاید امید بر آن است که حمیدرضا نعیمی، کارگردان جریان‌ساز و توانمند تئاتر ایران با آگاهی و درک درستی از  وضعیت جامعه بتواند پس از یک‌سال خاموشی و سکوت تئاتر، شروع کننده وضعیت مناسب‌تری برای این هنر متعالی باشد.
حمیدرضا نعیمی با نمایش‌های فاوست و درخشش در ساعت مُقرر نظر بسیاری از بزرگان و اساتید تئاتر چون حمید سمندریان، هما روستا، قطب‌الدین صادقی، فرهاد ناظرزاده کرمانی، سهیلا نجم، رضا کیانیان، اکبر زنجان‌پور، فرهاد آئیش، محمود عزیزی، پریدخت زاهدی و... را به کارهای خود جلب کرد. و سال ۱۳۹۳ با نمایش سقراط توانست یک قدم بسیار مهم در جهت مخاطب‌سازی برای تئاتر ایران بردارد و  پس از پنج‌سال تالار وحدت را به چرخه‌ی تولید نمایش بازگرداند. این موفقیت با تولید و اجرای نمایش‌هایی نظیر ترور، شرقِ دور- شرقِ نزدیک، شُوایک سرباز ساده‌دل و ریچارد  تکرار شد. او و گروه تئاتر شایا قصد داشتند در فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نمایش فردریک را در سالن اصلی تئاترشهر به روی صحنه ببرند که با وجود آماده‌سازی دکور، لباس، موسیقی و‌ کسب مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی، اجرای این نمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا‌ متوقف شد. اکنون حمیدرضا نعیمی می‌خواهد با تولید و اجرای این نمایش کمدی، گامی بزرگ برای بهبود وضعیت موجود بردارد.
سایر بازیگران و عوامل نمایش کمدی گُرگاس، یا روز به‌خیر آقای وزیر به‌زودی معرفی می‌شوند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

یادداشتی درباره نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی

تئاتر؛ ساحتی برای بازنمایی جهان
یادداشتی درباره نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی حمیدرضا نعیمی

تئاتر؛ ساحتی برای بازنمایی جهان

عباس شاه‌محمدزاده: اریک امانوئل اشمیت جایی می‌گوید: «فلسفه مدعی توضیح جهان است، تئاتر برای بازنمایی آن. با آمیختن این دو، سعی می‌کنم به طرز چشمگیری در مورد وضعیت انسان تأمل کنم، با صمیمیت ...

|

نظرات کاربران