در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری :

فراخوان جشنواره شاهنامه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین منتشر شد

ابراهیم شریفی دبیر جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از انتشار فراخوان جذب آثار دوازدهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرانتئاتر از چهارمحال و بختیاری ابراهیم شریفی افزود: این جشنواره با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود و  شرکت‌کنندگان تا ۲۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لردگان ارسال کنند.

به گفته وی، این جشنواره در ۲ بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که در بخش شاهنامه‌خوانی در ۲ گروه سنی زیر ۲۵ سال و بالای ۲۵ سال برگزار و بخش نقالی در چهار رده سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۲۴ سال و بالای ۲۵ سال برگزار می‌شود.

شریفی افزود : ارسال آثار شاهنامه‌خوانی و همچنین نقالی‌خوانی به صورت تصویری و صوتی به مدت ۱۰ دقیقه است و شاهنامه‌خوانان باید یک قطعه اجرای خود را در بخش‌های حماسی و پندها به دبیرخانه جشنواره " اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لرذگان" ارسال کنند.

به گفته وی، مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن‌ماه امسال است و معرفی نفرات برتر  و زمان برگزاری جشنواره ششم و هفتم اسفندماه امسال پیش بینی شده  است که در صورت وجود شرایط بالای شیوع کرونا، داوری این آثار در فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیر اجرایی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان نیز گفت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از مناطق زاگرس‌نشین استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان برگزار خواهد شد.

سیده معصومه موسوی افزود :یازدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی‌ مناطق زاگرس‌نشینان سال ۹۷ در شهرستان لردگان برگزار شد که نزدیک به ۵۰ اثر از سوی هیات داوران مورد ارزیابی و داوری شد.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.




مطالب مرتبط

«رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها

«رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها

رجزواره حماسه ایرانی؛ پاسداشت عملیات تاریخی «وعده صادق» بود که روز گذشته ۲۶ فروردین ماه با حضور شاعران، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی چون کوروش زارعی، محمدرضا باقری، ناصر فیض، هادی مقدم‌دوست، خیرالله تقیانی پور و محمود حبیبی کسبی در حوزه هنری برگزار شد.

|

گفت‌وگو با نقال و پرده‌خوان مذهبی

محمدرضا معجونی: مواظب باشیم به بزرگان دین دروغ نبندیم
گفت‌وگو با نقال و پرده‌خوان مذهبی

محمدرضا معجونی: مواظب باشیم به بزرگان دین دروغ نبندیم

محمدرضا معجونی، با اشاره به این‌که هنرمند پرده‌خوان و نقال باید در مدار حقیقت پیش برود، تاکید کرد نباید به راست و دروغ آن‌چه از گذشته به ما رسیده است بی‌تفاوت باشیم و صرفا برای اجرای یک برنامه از هر روایت و حرف نادرستی استفاده کنیم.

|

برای ۵ شب در محوطه مرکز تئاتر کانون برپا می‌شود

اجرای ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی»
برای ۵ شب در محوطه مرکز تئاتر کانون برپا می‌شود

اجرای ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی»

هنرمندان در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و تعزیه می‌پردازند.

|

نظرات کاربران