در حال بارگذاری ...
در پنجمین حضور بین‌المللی

«ائل» از آذربایجان شرقی به فستیوال نمایش‌های فولکلور بلغارستان می‌رود

شهر ولیکو ترنوو بلغارستان پنجمین فستیوال بین المللی نمایش های آیینی خود را از دوم تا یازدهم دسامبر ٢٠٢٠ با حضور گروه های موسیقی و نمایش سنتی از کشورهای بلغارستان، مجارستان، ترکیه، روسیه، فنلاند، مقدونیه و یونان و هند برگزار می کند. در این فستیوال با آرای دبیرخانه و مردمی، گروه ها مورد داوری بصورت آنلاین قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، نمایش آیینی "ائل" به کارگردانی مهدی صالحیار با موضوع زنان و آیین‌های بومی منطقه آذربایجان، در این فستیوال حضور دارد. این نمایش با حضور هنرمندان خروجی از کلاس تئاتر فیزیکال و هنرجویان کارگاه نمایش خلاق آماده و ضبط شده است و در این فستیوال حضور دارد.
بازیگران بخش فیزیکال شامل: فاطمه ایده لو، صبا شهاب، سما سیمرغی، ساناز کسب خواه، زهرا احمدزاده، آیتک مطلوبی، سحر اقبالجو، محیا علمی، مهریار رضوانی، شادی اسدی و بازیگران بخش تئاتر خلاق شامل: سودا روائی، نازنین زهرا صفری، آنیسا اخبارده، ستیلا حسین پور، النا جوانی، مریم صفرزاده است. 
نقی یحایی و زینب اغذه دستیاران کارگردانی این نمایش، پوران باباپور بعنوان طراحی لباس بزرگسالان، پویا معصومی بعنوان طراح حرکت و فضا و ناصر ولائی بعنوان طراح پوستر حضور دارند.
بعد از جشنواره های هند، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، این پنجمین حضور بین المللی گروه تئاتر اوینار است و  در سال جدید میلادی، فستیوال هایی از روسیه و جمهوری تاتارستان و افریقای جنوبی نیز در صورت محیا شدن شرایط کرونایی، پذیرای این گروه در فستیوال های تئاتری خود خواهند بود.
درتولید این اثر، اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز و فرهنگسرای الغدیر و همچنین روابط عمومی شهرداری مرند مساعدت داشته‌اند.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران