در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با قادر آشنا مطرح شد:

تغییراتی در روند صدور مجوز فیلم - تئاترها

مدیرکل هنرهای نمایشی از تغییرات جدیدی برای صدور مجوز فیلم - تئاترها در مشارکت با سازمان سینمایی خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، مدتی قبل خبر رسید توافقی که ماه‌ها قبل میان مدیرکل هنرهای نمایشی و رییس سازمان سینمایی (قادر آشنا و حسین انتظامی) برای تسریع روند صدور مجوز فیلم تئاترها انجام شده بود، به نوعی ملغی شده است و در سازمان سینمایی هم به برخی آثار اصلاحیه وارد می‌شود. در حالی که قرار بود تایید محتوا در اداره کل هنرهای نمایشی انجام شود و بازبینی دوباره‌ای در شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی صورت نگیرد.

تغییر این توافق با حضور معاون جدید نظارت و ارشیابی سازمان سینمایی سعید رجبی فروتن جدی‌تر شد و پس از مدت‌ها، توافق دیگری حاصل شده است.

در این باره قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی  گفت: قبلاً با دوستان در سازمان سینمایی توافق کرده بودیم فیلم تئاترهایی را که ما تایید کرده و ارسال می‌کنیم، آن‌ها هم تایید کنند، اما الان به توافق دیگری رسیده‌ایم که بهتر است و هنرمندان تئاتری را معطل نمی‌کند.

او افزود: از این پس قرار است وقتی همکاران ما در اداره کل هنرهای نمایشی فیلم تئاتری را برای گرفتن مجوز بررسی می‌کنند، از طرف سازمان سینمایی هم نماینده‌ای حضور داشته باشد تا همه چیز در اداره کل بررسی شود و پروسه کار طولانی‌تر نشود. در واقع تلاش شد که این مسیر صدور مجوز تکمیل‌تر شود، چون ما وقتی محتوا را تایید می‌کردیم در سازمان سینمایی به لحاظ فنی و قابلیت پخش باید فیلم تئاترها بررسی می‌شدند. الان یک پله جلوتر آمده‌ایم تا قبل از اینکه اثری به سازمان سینمایی ارسال شود با حضور نماینده آن‌ها، امور محتوایی و فنی همزمان با هم بررسی شوند.

آشنا همچنین گفت: درباره فیلم تئاترهای جدیدی هم که قرار است تولید شوند ذکر این نکته مهم است که با دوستان در سازمان سینمایی گفت‌وگو کردیم و پارامترهایی مشخص شده تا ضبط فیلم تئاترها بر اساس آن معیارهای فنی انجام شود.البته اگر امکان حضور نماینده سازمان سینمایی هم وجود داشته باشد، برای ما این شرایط مهیا است تا در هنگام ضبط برای رعایت نکات فنی سرصحنه باشند و به نظر می‌رسد این سریع‌ترین راهی است که برای صدور مجوزهای فیلم تئاترها می‌توان انجام داد و تلاش ما این بود که چنین کاری به نفع تئاتری ها انجام شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران