در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از مسئولان

پوستر جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی رونمایی شد

از پوستر جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان،پوستر جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست هماهنگی جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی گفت : این جشنواره  از اردیبهشت امسال در قالب 32 برنامه آغاز به فعالیت کرده و از این تعداد ۱۸ مورد آن مورد تائید ستاد کمیته فرهنگی سالگرد شهادت سردار شهید قرار گرفته است.  

محمدرضا علیزاده افزود: این جشنواره شامل سه بخش نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی و صحنه می باشد که ۱۹۹ تئاتر خیابانی، ۶۵ تئاتر صحنه ای و ۸۲ مورد نمایشنامه ارسال شده است.

از بین آنها ۷۵  تئاتر خیابانی، ۱۳  تئاتر صحنه و ۱۰  نمایشنامه به مرحله نهایی رسیده اند، از این حیث در مرحله نهایی این جشنواره ۱۵ تئاتر خیابانی، پنج تئاتر صحنه ای و ۱۰ نمایشنامه انتخاب خواهند شد، از بین ۱۰ نمایشنامه به پنج نمایشنامه جایزه تعلق می گیرد و پنج نمایشنامه دیگر چاپ و تکثیر می شوند.

وی اظهار داشت: در این رویداد ۲۵ استان شرکت خواهند کرد که میزبان بخش خیابانی این جشنواره شهر رفسنجان، بخش تئاتر صحنه ای شهر سیرجان و میزبان اختتامیه وبخش نمایشنامه ای این جشنواره شهر کرمان  خواهد بود.  
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان ئر این نشست گفت: برنامه های سالگرد شهید سلیمانی در دوبخش در مصلای بزرگ امام علی  و گلزار شهدای شهر کرمان از ۱۲ الی ۱۸ دیماه برگزار خواهد شد.  

 دبیر دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با اشاره به اینکه در خیلی نقاط کشور از نبود سالن تئاتر محروم هستند و در این جشنواره تئاتر به محله‌ها و روستاها می‌رود و به‌صورت خیابانی اجرا می‌شود افزود: اولین اجرا در روستای قنات ملک برگزار خواهد شد و کار جشنواره از آنجا آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بنا داریم حضور هنرمندان برجسته کشور را در مراسم اختتامیه جشنواره داشته باشیم گفت: امسال سال مهمی برای حوزه تبلیغ بوده و تئاتر خیابانی نفوذ و اثرگذاری بسیار زیادی دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم و پیشنهاد داریم مراسم افتتاحیه جشنواره مانند سال گذشته در کنار مزار شهید سلیمانی برگزار شود.




مطالب مرتبط

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نظرات کاربران