در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خبرداد:

25 استان متقاضی حضور در جشنواره تئاتر سردار آسمانی

گروه‌های نمایشی از ۲۵ استان کشور برای حضور در جشنواره نئاتر سردار اسمانی اثر ارسال کرده‌اند و این جشنواره مورد استقبال هنرمندان نمایش سراسر کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی که با رونمایی از پوستر دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی همراه بود ،گفت:گروههای نمایشی از 25 استان کشور برای حضور در جشنواره نئاتر سردار اسمانی اثر ارسال کرده اند .

وی در ابتدا ، گزارشی از روند اجرایی جشنواره از زمان اعلام فراخوان از محل گلزار شهدا و مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلمانی ارائه کرد و گفت: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر خیابانی با عنوان سردار آسمانی از اردیبهشت ماه امسال کلید خورده است.

علیزاده با اشاره به تعداد برنامه های تعریف شده برای برگزاری در سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم افزود: در این زمینه تعداد 32 برنامه به ستاد برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان پیشنهاد شد که از این تعداد 18 برنامه به تصویب نهایی ستاد رسیده و در حال اجرا هستند.

وی گفت که گروه های نمایشی از 25 استان کشور برای حضور در جشنواره نئاتر سردار اسمانی اثر ارسال کرده اند و این جشنواره مورد استقبال هنرمندان نمایش سراسر کشور قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی در سه بخش خیابانی، نمایش نامه نویسی و صحنه‌ای اجرا می‌شود. بخش خیابانی جشنواره به میزبانی شهرستان رفسنجان، بخش صحنه‌ای به میزبانی شهرستان سیرجان و بخش نمایشنامه نویسی و اختتامیه نیز در شهر کرمان برگزار می‌شود .

وی افزود: در مجموع به 15 اثر خیابانی و 5 اثر صحنه‌ای و 10 اثر نمایشنامه‌نویسی به مرحله نهایی راه یافتند و از 25 استان کشور در جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نخستین اجرای جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی از روستای «قنات ملک» زادگاه حاج قاسم آغاز  می‌شود.




مطالب مرتبط

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نظرات کاربران