در حال بارگذاری ...
در یک نشست رسانه‌ای؛

جزئیات «هنر کارت» تشریح شد
معرفی آثار هنرمندان در سامانه «پروانه»

نشست اطلاع رسانی رونمایی و تبیین ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر «هنر کارت» صبح امروز در تالار رودکی تهران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ابتدای نشست رسانه‌ای رونمایی و تبیین ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر «هنر کارت» که صبح امروز ۲۳ آذرماه برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این مجموعه در ماه‌های اخیر بیان کرد: جلسه‌ای که امروز در خدمت شما هستیم به بهانه تولد جریانی است که از آن می‌توانیم به عنوان یک فعالیت زیر ساختی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر یاد کنیم.
وی افزود: آن چیزی که درباره صندوق اعتباری هنر می گویم تلاش برای کم کردن فاصله با اصحاب فرهنگ و هنر در نوع خدمات است که بتوانیم بازخوردی هم از جانب فعالان عرصه فرهنگ و هنر بگیریم. این ارتباط باید پیوسته باشد و امروز خوشحالیم که بیش از ۷۹ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضو هستند. کسانی که در ۲ سال اخیر به صندوق اضافه شدند که می‌تواند دربرگیرنده یک رشد ۱۰۰ درصدی به لحاظ آماری باشد که این آمار در حوزه موسیقی بیشتر از هنرهای دیگر است و پیدا کردن بسیاری از این عزیزان که در حوزه مربوط به خودشان شاغل هستند کار دشواری بود. البته این شرایط نیز یکی از وظایف صندوق است و می‌بایست به شکلی انجام گیرد که بتوانیم خدمتگزار جامعه هنری باشیم؛ جامعه‌ای که باید به آنها رسیدگی می‌شد و در این سال‌ها متاسفانه آنطور که باید انجام نگرفت.

سلبریتی های هنر ساکن شهرستان‌ها هستند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: من معتقدم سلبریتی های ما در شهرستان‌ها هستند که هر شب با هنرنمایی خود در شهرشان میزبان مخاطبان هستند. واقعاً معرف اعتبار و شخصیت هنری آنها در منطقه زندگی شان است و این دستاورد بسیار بزرگی بود که ما بتوانیم در سفرهای استانی تلاشی برای افزایش شاخص‌ها و پیگیری مطالبات هنرمندان داشته باشیم. ما باید بدانیم که جامعه بزرگ و رنگارنگی در حوزه فرهنگ و هنر داریم که می‌بایست مردم عزیزمان با هنر آنها آشنا شوند. متاسفانه ما هیج ردپای رسمی از هنرمندان نواحی ایران در سامانه‌ها و پلتفرم‌ها نمی‌بینیم و همین آسیب بهانه‌ای شد تا در حوزه بیمه هنرمندان و خدمات رسانی به این عزیزان در ترمیم رابطه دولت با هنرمندان تلاش‌هایی بکنیم.داشتن یک شناسه هویتی برای هنرمندان یکی از مهم‌ترین کارهای زمین مانده صندوق اعتباری هنر بود که اجرای آن امری ضروری به نظر می‌رسید

سیدزاده افزود: من سال گذشته قولی دادم مبنی بر اینکه هیچ هنرمندی نگران درمان خود نباشد و امروز بسیار خوشحالم که با وجود کرونا که واقعاً کار ما را مشکل کرد هیچ هنرمندی در حوزه کمک هزینه درمان نگران تامین موارد درمانی خود نبود. ما در عرصه خدمات آنلاین درمانی نیز کارهایی را انجام دادیم که بر اساس آن علاوه بر رسیدگی به موارد درمانی، پروفایل درمانی را نیز برای هنرمندان راه اندازی کردیم که می‌تواند اتفاق خوبی برای مذاکره با بیمه‌ها باشد. این آمارهای درمانی دستاورد بسیار خوبی برای ما داشته است که از طریق آن می‌توانیم برای رسیدگی‌های تخصصی پزشکی هنرمندان کارهای مهم‌تری را انجام دهیم.

خدمات مهم «هنر کارت» به اصحاب رسانه و فرهنگ

وی گفت: داشتن یک شناسه هویتی برای هنرمندان یکی از مهم‌ترین کارهای زمین مانده صندوق اعتباری هنر بود که اجرای آن امری ضروری به نظر می‌رسید. داشتن یک کارت شناسایی برای هنرمند که معرف او به عنوان یک هنرمند باشد نیاز واقعی جامعه فرهنگ و هنر بود. در این راستا طراحی «هنر کارت» از سال‌ها پیش مورد توجه قرار گرفته بود و حتی در این راستا یک مراسم رونمایی برگزار شد اما نتیجه‌ای در بر نداشت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره ویژگی‌های «هنر کارت» بیان کرد: «هنر کارت» پاسخی به یک خلا بزرگ است که خوشبختانه از چند ماه پیش اجرایی شد و در راستای خدمات «هنر کارت» بود که بسیاری از اشکالات هویتی هنرمندان تحت پوشش صندوق را مرتفع کردیم. برای یک بار اطلاعات کاملی را از هنرمندان دریافت کردیم و با تبدیل کردن این کارت شناسایی به یک کارت بانکی شرایط خوبی را به وجود آوردیم. «هنر کارت» مجموعه‌ای از ارائه خدماتی است که در برگیرنده امتیازات و ارزش افزوده‌هایی می‌شود که این کارت را به یک کارت باشگاهی تبدیل می‌کند. این کارت دارای جیب‌هایی است که اعتباراتی نیز به آن تعلق می‌گیرد و دارای ویژگی‌هایی در حوزه خرید و فروش است که دارنده کارت می‌تواند از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کند. اینها پول نیستند بلکه اعتباراتی است که می‌تواند شرایط مساعدی را برای خدمت رسانی خلق کند.

سامانه «پروانه» چیست؟

وی افزود: «هنر کارت» یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد. من فکر می‌کنم وقتی توزیع شود ما مزایای بهتری را می‌توانیم برای آن طراحی کنیم که بسیاری از مجموعه‌های خدماتی کشورمان می‌توانند به آن مراجعه کرده و شرایط خوبی را برای هنرمندان ایجاد کنند. کما اینکه تاکنون نیز بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌ها به ما مراجعه کرده اند.«هنر کارت» در آینده به عنوان یک نماد هویتی اصحاب فرهنگ و هنر در خارج از کشور نیز ثبت خواهد شد. در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با وزارت امور خارجه صورت گرفته که فکر می‌کنم یکی از اتفاقات خوب و مهمی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد

سیدزاده متذکر شد: پروژه دیگری به نام «پروانه» را برای معرفی آثار هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر طراحی کردیم که یک نوع فروشگاه مجازی است و من در جلسه بعدی آمار و اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهم. خوشبختانه تا به امروز نیز استقبال بسیار خوبی از این سامانه شده و می‌تواند در برگیرنده یک اتفاق مهم باشد که وقتی با «هنر کارت» پیوند بخورد نقش غیرقابل حذفی در مسیر تجاری سازی آثار هنری در تمام حوزه‌ها ایفا خواهد کرد. به هر حال حرف درباره «هنر کارت» زیاد است و ما به جهت اینکه نمی‌خواهیم کارتی به دیگر کارت‌های بانکی ما اضافه شود تمام تلاش خود را انجام داده ایم که از آن به عنوان یک کارت هویتی ارزشمند استفاده شود. این کارت در آینده به عنوان یک نماد هویتی اصحاب فرهنگ و هنر در خارج از کشور نیز ثبت خواهد شد. در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با وزارت امور خارجه صورت گرفته که فکر می‌کنم یکی از اتفاقات خوب و مهمی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد.

توضیحات مدیرعامل «هنر کارت» درباره یک اتفاق

مصطفی خادم المله مدیرعامل پروژه «هنر کارت» نیز در این نشست رسانه‌ای توضیح داد: آنچه انجام گرفته یک تجربه جدید در بانکداری الکترونیک است که دارای امتیازات ویژه و کمتر تجربه شده در ایران است که هدف اصلی آن تعریف یک کارت ویژه برای جامعه هنری خواهد بود. در این راستا حمایت متوازن از خدمات، استفاده از شبکه گسترده بانکی با استفاده از خدمات معمول یک کارت بانکی، مکانیزم برگشت هزینه‌ای که هنرمند برای کالایی پرداخت کرده، خرید اقساطی کالاها و استفاده از خدمات درمانی مراکز درمانی به صورت اقساط در قالب یک تجربه عملیاتی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر از ویژگی‌هایی است که برای «هنر کارت» می‌توان نام برد.

وی درباره سایر خدمات «هنر کارت» در ماه‌های گذشته بیان کرد: خوشبختانه طرح‌هایی که برای «هنر کارت» اجرا شد همراه با یک کمک حمایتی انجام گرفت که در این راستا بیش از ۱,۲۰۰ هزار میلیارد ریال بر اساس تفکیک بندی که صورت گرفته بود به حساب «هنر کارت» اعضا واریز شد. برای برخی‌ها نیز هنوز واریز نشده که آن هم به دلیل نواقصی بوده که در تکمیل پرونده‌ها انجام گرفته است.

مدیرعامل پروژه «هنر کارت» در بخش پایانی این نشست رسانه‌ای ضمن ارائه گزارشی آماری ار روند صدور «هنر کارت» که پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر به آن اشاره داشت، گفت: بسیاری از اعضا به ما این انتقاد را دارند که چرا به آنها هنوز کارت اهدا نشده که باید بگویم این روند از هفته‌های آینده بعد از رونمایی رسمی «هنر کارت» که امروز به تعدادی از هنرمندان دارای مدرک درجه یک هنری تقدیم می‌شود آغاز و بر اساس مجاری رسمی که در این حوزه تعریف شده روند اهدای «هنر کارت» اعضا انجام خواهد گرفت. شرط دریافت «هنر کارت» نیز عضویت افراد در صندوق اعتباری هنر است که بر این اساس درخواست «هنر کارت» نیز در فرآیند معمول خود قرار خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

سیدمجید پوراحمدی در نشست با خبرنگاران مطرح کرد

امیدبخشی، توانمندسازی و شفافیت؛ مهم‌ترین اقدامات صندوق اعتباری هنر
سیدمجید پوراحمدی در نشست با خبرنگاران مطرح کرد

امیدبخشی، توانمندسازی و شفافیت؛ مهم‌ترین اقدامات صندوق اعتباری هنر

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به ارائه ده‌ها طرح و خدمت توسط صندوق اعتباری هنر، از امیدبخشی، توانمندسازی هنرمندان، نهادینه شدن عدالت فرهنگی و شفافیت به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات این مجموعه در سال 1402 نام برد.

|

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد

۷۰۰ هنرمند متقاضی مسکن استان تهران صاحب پرونده شدند
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد

۷۰۰ هنرمند متقاضی مسکن استان تهران صاحب پرونده شدند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اقدامات انجام شده برای کمک به تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر، گفت برای ۷۰۰ هنرمند متقاضی مسکن استان تهران در سال ۱۴۰۲ پرونده تشکیل شده است.

|

در گفت‌وگو با مدیر صندوق اعتباری هنر مطرح شد

جزییات جدیدترین طرح‌های حمایتی از هنرمندان
در گفت‌وگو با مدیر صندوق اعتباری هنر مطرح شد

جزییات جدیدترین طرح‌های حمایتی از هنرمندان

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ارائه گزارشی کوتاه از روند فعالیت‌های خدماتی انجام گرفته و برخی حواشی مطرح شده در این مجموعه، از رونمایی چند طرح جدید حمایتی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

|

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در دیدار با محمد کاسبی، با اشاره به نقش و تأثیر هنرمندان در انتقال امید، نشاط و حس خوب به انسان‌ها، توجه به نیازهای این قشر فرهیخته را یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای حمایتی در کشور دانست.

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران