در حال بارگذاری ...
سامان ارسطو درگفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

دنبال اجرای آنلاین نمایش«کالبد شکافی» هستم

ارسطو گفت:در دوران کرونا به شیوه تدریس آنلاین به علاقمندان و هنرجویان تئاتر آموزش می‌دهم .

سامان ارسطو نویسنده،بازیگر ،مدرس  کارگردان تئاتر و سینما و تلویزیون در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید تئاتریش گفت:با تعطیلی ناخواسته فعالیت‌های تئاتری به واسطه شیوع کرونا بیشتر تمرکز کاریم معطوف به برگزاری آنلاین آموزش تئاتر به هنرجویان و علاقمندان است و چند ماه قبل با اعلام فراخوان، برگزاری یک دوره آموزش تئاتر با حضور 8 هنرجو را در فضای مجازی آغاز کرده‌ام.

 این مدرس در باره شیوه و مدل آموزشی این کلاس‌ها تاکید کرد: شیوه آموزش به صورت کارگاهی است و در ابتدای شروع دوره هر هنرجو به صورت انفرادی آموزش می‌بیندد و در این مرحله ضمن بیان مسائل آموزشی مورد نظر ،شیوه مواجه با خویشتن به آن‌ها یاد داده می‌شود. بعد از طی شدن مرحله انفرادی تمام هنرجویان در کنار هم قرار می‌گیرند و به بیان خطرات تلخ و شیرین زندگیشان می‌پردازند. بعد از طی این مرحله به همه هنرجویان یک ایده واحد داده می‌شود تا نمایشنامه نویسی را انجام بدهند . آلان این دوره آموزشی در فاز نوشتن نمایشنامه قرار دارد و در حدود چهار ماهی است که  دوره آغاز شده است.

ارسطو با تاکید بر شیوه موثر اجرا بعد از آموزش تصریح کرد:در پروسه پایانی این دوره نمایشنامه تکمیل شده با حضور تمام هنرجویان در فضای باز مثل پارکی و یا کوچه مناسبی اجرا می‌شود.

این کارگردان در بخش دیگر سخنانش درباره ارائه نمایش «کالبد شکافی» در فضای مجازی گفت: این نمایش سال قبل در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه اجرا شد و آلان مشغول مذاکره با اداره کل هنرهای نمایشی هستم تا با گرفتن مجوز  آن را به صورت آنلاین در سایت تیوال اجرا کنیم و در این شرایط سخت کرونایی اجرای آنلاین می تواند شیوه صحیح و درستی برای حفظ ارتباط مخطب با تئاتر باشد .

سامان ارسطو بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویس، و مدرس تئاتر از سال۱۳۶۴ فعالیت‌های هنری را آغاز کرد .در سال ۱۳۶۷ با نویسندگی و کارگردانی نمایش‌نامه‌ سلول هیجده وارد فضای حرفه‌ی کارگردانی تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی شد .عضویت در هیأت مدیره‌ انجمن نمایش شاهرود از دیگر فعالیت‌های وی است. او تا کنون ده فیلم‌نامه نوشته است و در سینما با بزرگانی از قبیل مسعود کیمیایی ،تهمینه میلانی ، اصغر فرهادی و کمال تبریزی همکاری داشته است.ارسطو  در سال ۱۳۶۷ گروه نمایش چکاوک را در شهرستان شاهرود تشکیل داد. گروه نمایش آوای دیوانگان نیز در سال ۱۳۷۶ با همت و تلاش وی در تهران تشکیل شد. او در سه دوره، بازرس اصلی انجمن بازیگران خانه‌ی تئاتر ایران بوده است. وی همچنین دارای گواهینامه‌ی درجه‌ دو هنری (معادل فوق لیسانس) در زمینه تئاتر است. شب بارانی ،پرنده و فیل ،چهار دستان،بازیخانه،باکره پاییزی،هتل پلازا،خانه برنارد آلبا، همه دزدها که دزد نیستند ،همان باش که نیستی و از جمله کارهای مهم کارنامه تئاتری سامان ارسطو محسوب می شوند . 




نظرات کاربران