در حال بارگذاری ...
رئیس شورای دبیران بیست و هشتمین دوره:

تئاتر اردبیل با جشنواره استانی جان تازه گرفت

رئیس شورای دبیران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در جمع خبرنگاران، گفت: با برگزاری جشنواره، تئاتر اردبیل جان تازه گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، محمد تقی اسماعیلی رئیس انجمن هنرهای نمایشی و رئیس شورای دبیران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در جمع خبرنگاران که در محل سالن اجتماعات شهدای هنرمنداداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل برگزار شد، با اشاره به شرایط کرونایی و  فعالیت هنرمندان تئاتر، گفت: جشنواره استانی امسال در شرایط ویژه کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی، ویترین فعالیت های تئاتری استان است، گفت: گرچه شرایط امسال برای همه مردم خاص است و باید سلامتی در اولویت برنامه ها و کارهای مردم قرار گیرد، افزود: هنرمندان استان اردبیل در این شرایط سنگ تمام گذاشتند و با برگزاری جشنواره، تئاتر اردبیل، جان تازه ای به تئاتر اردبیل بخشیدند. رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل با بیان اینکه پس از دریافت شیوه نامه اجرایی جشنواره، انجمن هنرهای نمایشی استان با حمایت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با انتشار فراخوانی،  زمینه حضور گروه های نمایشی را برای حضور در این رویداد تئاتری فراهم کرد، اظهار داشت: این که در این شرایط 19 نمایش متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استانی باشند، جای سپاس و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه از 19 نمایش متقاضی، 7نمایش با رای هیئت انتخاب در مرحله داوری جشنواره حضور دارند، افزود: هم مرحله انتخاب آثار به صورت غیر حضوری از طریق تماشای فیلم نمایش های متقاضی برگزار شده و هم مرحله اصلی و نهایی جشنواره هم به صورت غیر حضوری و از طریق تماشای فیلم نمایش های منتخب توسط هیئت داوران انجام می شود.

رئیس شورای دبیری جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه این جشنواره دو نمایش منتخب و برگزیده خواهد داشت، از برگزاری کارگاه های تخصصی، انتشار مجموعه آثار نویسندگان استان و تکریم سفر کرده های تئاتری خبر داد.

بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران