در حال بارگذاری ...
در مراسم رونمایی پوستر جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تلاش کنیم تا شرایط کرونایی باعث پایین آمدن کیفیت جشنواره نشود

از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین، مدیر حراست و مدیر روابط عمومی اداره کل و رئیس انجمن هنرهای استان و جمعی از هنرمندان تئاتر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی پیرسبزی در این آئین رونمایی گفت: باید همه تلاش خود را بکار گیریم تا شرایط کرونایی و محدودیت ها موجب پایین آوردن کیفیت جشنواره نشود.

دبیر سی و دومین جشنواره استان کهگیلیوه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی یکی از مهمترین برنامه های توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان است  افزود: گفت: این جشنواره بصورت غیر متمرکز در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار می شود و 2 اثر نمایشی با رأی هیأت داوران به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این ‌ارتباط گفت: جشنواره سی و دوم به‌صورت غیرمتمرکز در شهرهای گچساران، دهدشت، سی سخت و یاسوج برگزار خواهد شد.

پیرسبزی گفت: امیدواریم که شرایط بهتری پیش بیاد و هنرمندان بتوانند اجرای عمومی خود را برای تماشاگران آغاز کنند.

فرود عباسی طراح پوستر جشنواره گفت: طرح پوستر بر اساس شرایط روزگار همه‌گیری کرونا تنظیم و اجرا شده، به گونه‌ای که استیصال و درماندگی انسان را در زندگی نشان میدهد.

فرود عباسی در ادامه گفت: بازیگر خودش دارای نقابی‌ست که در صحنه بر روی صورت داشته و اکنون این نقاب در زیر ماسک پزشکی پنهان شده و ضمناً چند ماسک روی بند رخت به گیره‌های لباس آویزانند که شرایط حاکم بر زندگی امروز را نشان میدهد.

گرافیست کهگیلویه و بویراحمدی با اشاره به اینکه نحوه‌ی نشستن بازیگر درماندگی و استیصال رو نشان میدهد و در انتظاری مبهم برای پایان کرونا عنوان کرد: استفاده از ماسک پزشکی توسط بازیگر ضمن بیان واقعیت صحنه و زندگی، دعوت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌است که بخش عظیمی از بار رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی در این زمینه به عهده‌ی اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود و هم‌چنین تئاتر یکی از اثرگذارترین این عرصه‌هاست. باری در طراحی این اثر تلاش بر این بوده‌است که موارد ذکر شده در روند طراحی لحاظ شود.

سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد 25 الی 27 آذرماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت غیرمتمرکز با دبیری محمدعلی پیرسبزی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران