در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین اختتامیه سی و دومین دوره

«وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» و «معصوم مرده» از آذربایجان غربی به جشنواره فجر معرفی شدند

اختتایمه سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ به صورت زنده و با حضور اعضای  دبیرخانه جشنواره، نماینده‌گان گروه‌های منتخب، جمعی از مسئولین و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر برگزار و با اعلام آرای هیأت دواران جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان غربی، در ابتدا هیأت دوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از دبیرخانه جشنواره و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در شرایط سخت پاندومی کرونا توانستند با بازبینی ۲۶ اثر در کل استان و برگزاری جشنواره با حضور گره‌های شرکت کننده و اجرا بصورت زنده برای هیأت داوران، همچنین استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای پوشش دادن  برگزاری جشنواره چراغ تئاتر را روشن نگاه داشتند تقدیر نمود و آرای خود را اعلام کرد :

 پوستر و بروشور :         

لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی این بخش  مشترکن اهدا شد به خانم سوسن مشاریان طراح بروشور نمایش «آواز سنگ غمگین» از شهرستان ارومیه و آقای مسعود مطلوبی طراح بروشور نمایش «اندر احوالات جنگ های متقارن» از شهرستان میاندوآب.                 

 طراحی لباس :

 -رتبه سوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به آقای ارسطو سهرابیان طراح لباس نمایش: «سگ ها مادرت را می خورند» از شهرستان بوکان.     

رتبه دوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به خانم ها، پروین ملک زاده و پریسا جعفر زاده طراح‌های لباس نمایش: «تمرین در پلاتو» از شهرستان نقده.     

رتبه اول : دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به خانم سحر کیخسروی طراح لباس نمایش: «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند »از شهرستان ارومیه .                                                                                                                                   

- طراحی صحنه :       

رتبه سوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به خانم بهار قادری طراح صحنه نمایش: «سگ ها مادرت را می خورند» از شهرستان بوکان.   

رتبه دوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به آقای فرهاد زر پوش طراح های صحنه نمایش: «آواز سنگ غمگین» از شهرستان ارومیه .   

رتبه اول :  دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به آقای مجید غلامی طراح صحنه نمایش: «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» از شهرستان ارومیه.                                                                                                                                     

موسیقی :                                                                                                                                                         

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایز

ه نقدی این بخش اهدا شد به آقای محمد صمدی طراح موسیقی نمایش: «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند»از شهرستان ارومیه.
رتبه اول: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش مشترکن اهدا شد به آقایان : مزدک محتشم و عرفان ولی پور  طراحان موسیقی نمایش: «خوک» از شهرستان ارومیه.                                                                                                                                       

 بازیگری زن :     

رتبه سوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش مشترکن  اهدا شد به خانمها: ساناز جعفری بازیگر نمایش: « تمرین در پلاتو» از شهرستان نقده و مرضیه خلیلی بازیگر نمایش «جن گیر» از شهرستان شاهین دژ. 

تبه دوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به خانمها: سلاله تکمین‌وش و سحر کیخسروی بازیگران نمایش: «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» از شهرستان ارومیه. 

 رتبه اول : دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به خانم: سوما ابراهیمی بازیگر نمایش: «سگ ها مادرت را می خورند» از شهرستان بوکان.                                                                                                                                                     

بازیگری مرد :     

لوح تقدیر ویژه‌ی بازیگری مرد این جشنواره به خاطر تعهد کاری و درک و ضرورت همکاری جمعی در تئاتر اهدا شد به آقای محمد کاظمی بازیگر نمایش «معصووم مرده» از شهرستان ارومیه.     

رتبه سوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش مشترکن اهدا شد به آقایان؛ میثم حسین زاده بازیگر نمایش: «استرالیا» از شهرستان شوط و احسان فرهمند بازیگر نمایش:«وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» از شهرستان ارومیه. 

رتبه دوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش مشترکن اهدا شد به آقایان؛ محمد حسین آرمیده بازیگر نمایش: «جن گیر»از شهرستان شاهین دژ و پدرام رحمانی بازیگر نمایش: «آواز سنگ غمگین» از شهرستان ارومیه.           

 رتبه اول : هیأت داوران در این بخش هیچ انتخابی نداشتند.                                                                                           

نمایشنامه نویسی :                                                                                               

رتبه سوم : لوح تقدیر و جایره نقدی این بخش اهدا شد به آقای پدرام رحمانی نویسنده نمایش: «آواز سنگ غمگین»از شهرستان ارومیه.            رتبه دوم : لوح تقدیر و جایره نقدی این بخش اهدا شد به آقای میثم فرهمندیان  نویسنده نمایش: «معصوم مرده» از شهرستان ارومیه.
رتبه اول : دیپلم افتخار و جایره نقدی این بخش اهدا شد به آقای محمود خسرو پرست نویسنده نمایش: «وقتی زنجره ها شیهه می کشند»از شهرستان ارومیه.                                                                                                                                         

 کارگردانی :     

 رتبه سوم : لوح تقدیر و جایره نقدی این بخش اهدا شد به آقای کاوه محمد زاده کارگردان نمایش: «سگ ها مادرت را می خورند» از شهرستان بوکان.   

 رتبه  دوم : لوح تقدیر و جایره نقدی این بخش اهدا شد به آقای مرتضی نورپور کارگردان نمایش: «معصوم مرده» از شهرستان ارومیه. 

رتبه اول : دیپلم افتخار و جایره نقدی این بخش اهدا شد به آقای علی پیروز نیا کارگردان نمایش: «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» از شهرستان ارومیه.                                                                                                                                                   

آثار برگزیده :     

هیات داوران با اکثریت آرا به ترتیب دو نمایش : «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» به کارگردانی علی پیروز نیا و نمایش: «معصوم مرده» به کارگردانی آقای مرتضی نور پور از شهرستان ارومیه را به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی نمودند.   

 هیات دوران این جشنواره عبارت بودند از: استاد غلامرضا عزیزی، دکتر فارس باقری، دکتر ایرج محرمی.

 سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی از ۲۲ الی ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در شهرستان ارومیه برگزارشد.  
 برگزاری این دوره از جشنواره با توجه به شرایط بیماری کرونا بصورت اجرای زنده برای داوری و بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

در این دوره از جشنواره از ظرفیت‌های فضای مجازی برای پوشش روند و اجرای نمایش‌ها، همچنین اختتامیه‌‌ی جشنواره استفاده  شد.




نظرات کاربران