در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

جشنواره‌های استانی امید را به جریان تئاتر کشور بازگرداند

ایران تئاتر_میترا رضائی در هفته‌ای که گذشت برگزاری جشنواره های استانی از لحاظ تعداد استان‌ها به نیمه خود نزدیک شد و شور و تلاش را جامعه تئاتر کشور بازگرداند. هنر نمایش که به دلیل شرایط این روزها، دور از اجراهای صحنه‌ای و حضور تماشاگران در سالن های نمایشی، دچار رخوت شده بود با برگزاری پرشور و هیجان جشنوارهها در کشور ، رنگ بوی شوق و امید گرفت

هفته گذشته تکریم 4 هنرمند سفرکرده تئاتر استان اردبیل، اعلام برگزیدگان سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی گیلان، آغاز به کار پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، اعلام اسامی آثار راه یافته به جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی، معرفی داوران هفتمین جشنواره تئاتر جزیره قشم، آغاز مرحله بازبینی جشنواره تئاتر استان فارس با ۳۵ نمایش، پایان یافتن سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان، درگذشت اسفندیار ملایری هنرمند تئاتر استان لرستان، انتشار جدول اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کرمانشاه، افتتاح قرارگاه جهادی هنرمندان محمود آباد، برگزاری آنلاین جشنواره تئاتر استان کردستان، برگزاری آئین رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان، اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری، معرفی داوران چهاردهمین جشنواره استانی خراسان جنوبی، پایان یافتن سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، پایان یافتن سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی بخشی از اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند.  بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در  درگاه‌های استانی بخوانید.

 

اعلام برگزیدگان سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی گیلان

آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره استانی تئاتر و سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان - بزرگداشت استاد «حبیب‌اله یوسف پورسیفی» پیشکسوت تئاتر استان - شامگاه چهارشنبه (26 آذر) در سایه شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد.  در این مراسم که به‌صورت زنده از طریق کانال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سرویس اشتراک ویدئوی آپارات پخش می‌شد، از استاد «پورسیفی» به پاس یک عمر فعالیت در عرصه تئاتر گیلان تقدیر شد. همچنین هیئت داوران سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان متشکل از «بهزاد عشقی»، «کیوان خسرومرادی» و «بهرام نوری»، برگزیدگان این دوره از جشنواره را به شرح ذیل معرفی کردند: رتبه سوم: «انتهای یک شب بارانی» نوشته «پدرام پریچهره» از آموزشگاه نیکنام رشت، رتبه دوم: «یادم تو را فراموش» نوشته «کبری (بهاره) خوش‌پسند» از آموزشگاه فریاد بندر انزلی و این جشنواره رتبه نخست نداشت

 

آغاز به کار پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

با پایان یافتن انتخاب آثار ارسالی به دبیرخانه ی این دوره از جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، هیات انتخاب از میان 9 اثر ارسالی به این دبیرخانه ، 6 اثر را بدون اولویت برای حضور در این دوره از جشنواره به دبیرخانه معرفی کردند. در این دوره از جشنواره محسن حسین زاده به عنوان دبیر جشنواره، سید فرید فرساد به عنوان ناظر و هماهنگی جشنواره، امید شرکت روابط عمومی جشنواره و آقایان احمد عابدی، رضا عبدالهی، مسعود رونقی، حمید رضا سالمی و سید محمد حسین خراشادی زاده هیات انتخاب آثار جشنواره را تشکیل می دهند. این آثار در دو روز ، 20 و 21 آذر ماه توسط هیات انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفتند. در این دوره از جشنواره 9 اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شدند که به توسط هیات انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفتند و از بین این 9 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره بر اساس رای هیات انتخاب 6 اثر بدون اولویت و براساس حروف الفبا حضور در جشنواره انتخاب شدند.پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی با به روی صحنه رفتن نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» در اسفراین آغاز به کار کرد. در این دوره از جشنواره 6 اثر راه یافته به مرحله نهایی از میان 14 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره  در شهرهای اسفراین و بجنورد اجرا شدند. این دوره از جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی از 28 لغایت 30 آذر ماه 1399 به صورت مجازی برگزار شد و مشاهده آثار این دوره  در زمان برگزاری به کانال این انجمن در سایت آپارات به نشانی «بیرجند تئاتر» امکان پذیر است.

 

معرفی داوران هفتمین جشنواره تئاتر جزیره قشم

علیرضا داوری، امید الماسی نیا و محمد سایبانی داوران هفتمین جشنواره تئاتر قشم شدند. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آثار شرکت‌کنندگان در این جشنواره با حضور داوران به‌صورت زنده و بدون حضور تماشاچیان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داوری شدند . داوری مرحله بازبینی آثار انتخابی این جشنواره نیز بر عهده حیدر پاروکش، رضا جعفری و حسن پاروکش بود.هفتمین جشنواره تئاتر جزیره قشم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد قشم از تاریخ 26 تا 27 آذرماه سال جاری در پلاتو فروردین برگزار شد.

 

آغاز مرحله بازبینی جشنواره تئاتر استان فارس 

سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس با دبیری استاد کاظم روزی‌طلب به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی های مرتبط با وضعیت قرمز با تاخیر آغاز شد و در طی این مدت سی و پنج اثر نمایشی از استان فارس متقاضی شرکت در بازبینی بودند. با پیشنهاد دبیر جشنواره و موافقت شورای سیاست گذاری جشنواره مقرر شد جشنواره امثال در بخش بازبینی با حضور ۷ نفر از هنرمندان با سابقه و فعال تئاتر استان برگزار می‌شود. بیش از 60 نفر از هنرمندان فعال در سالهای اخیر تئاتر فارس در گرایش های مختلف که در اجراهای عمومی و جشنواره ها حضوری فعال داشتند در لیست اولیه توسط دبیر جشنواره رصد و انتخاب شدند و در نهایت پس از بررسی های بسیار و همفکری بزرگان و اساتید گرانقدر تئاتر استان در نهایت 7 نفر به عنوان هیات انتخاب آثار انتخاب شدند.

 

پایان یافتن سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان

 آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره استانی تئاتر و سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان - بزرگداشت استاد «حبیب پورسیفی» پیشکسوت تئاتر استان - شامگاه چهارشنبه (26 آذر) در سایه شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد. در این دوره از جشنواره که به‌دلیل شیوع کروناویروس بدون حضور تماشاگر برگزار شد، زمینه پخش آنلاین اجرای نمایش‌ها و همچنین اختتامیه از طریق کانال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سرویس اشتراک ویدئوی آپارات برای علاقه‌مندان فراهم شد. «نادر برهانی مرند»، «اتابک نادری» و «سیدوحید فخرموسوی» داوران مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره استانی تئاتر گیلان بودند که به‌مدت سه روز اجرای نمایش‌ها را تماشا و در پایان آثار و نفرات برگزیده در هر بخش را اعلام و نمایش‌های «بریده‌ها» و «پلی از جنس شیشه» را بدون اولویت‌بندی به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند.

 

درگذشت اسفندیار ملایری هنرمند تئاتر استان لرستان

 اسفندیار ملایری بازیگر تئاتر و تلویزیون لرستان، صبح پنجشنبه ۲۷ آذرماه به دلیل ابتلا به کرونا چشم از جهان فروبست. هنرمند فقید اسفندیار ملایری بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون لرستان و از اعضاء کانون منتقدان تئاتر لرستان، از اوائل هفته گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کووید 19 در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود اما علیرغم تلاش پزشکان معالج، این هنرمند صبح پنجشنبه 27 آذرماه دار فانی را وداع گفت. رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران ضایعه و فقدان این هنرمند را به جامعه تئاتر استان لرستان و خانواده تئاتر ایران تسلیت گفت و برای بازماندگان این هنرمند ارزنده از خداوند متعال آرزوی صبر کرد. زنده‌یاد ملایری علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر، دبیر آموزش و پرورش و مدرس تئاتر در هنرستان هنرهای زیبا و آموزشگاه‌های هنری لرستان نیز بود.

 

انتشار جدول اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کرمانشاه

جدول جدول اجرای نمایش های سی و دومین جشنواره تئاتر استانی از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد. در تاریخ 25 لغایت 28 آذر ماه 7 گروه نمایشی  در مجموعه تئاتر شهر  به اجرا می پردازند.  با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی فعالیتهای فرهنگی و هنری  (گروه ۳ شغلی ) و برگزاری جشنواره ها (گروه ۴) با حضور تماشاگران ، امکان حضور در سالن وجود ندارد و نمایش ها به صورت زنده و فقط برای هئیت داوران اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با اطلاع از زمان اجرای نمایش‌ها در فضای مجازی که آدرس و زمان آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود، تماشا کنند.

 

افتتاح قرارگاه جهادی هنرمندان محمود آباد

انجمن هنرهای نمایشی محمودآباد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی , اداره ورزش و جوانان و هییت امام حسین جوانان محمودآباد در جهت کمک رسانی به کادر درمان و نیز اهدا محلول های ضد عفونی و ماسک های بهداشتی به نیازمندان و خانواده های کم بضاعت و در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا اقدام به دایر نمودن قرارگاه جهادی شهدای مدافع سلامت محمودآباد کرده است. هنرمندان محمودآبادی که در موج اول کرونا نیز پیشگام در ستاد مردمی مبارزه با کرونا بوده اند و با تاسیس قرارگاه های مردمی و ضد عفونی نمودن معابر و تولید محتوی در خصوص فرهنگ سازی مبارزه با کرونا , موج گسترده ای را در بین همشهریان ایجاد نموده بودند , در موج سوم این ویروس و در این قرارگاه جهادی که در زورخانه شهید عباسعلی ناطق نوری این شهرستان دایر خواهد شد , قصد تولید و توزیع  8000 بطری محلول ضد عفونی دست و سطوح و 5000 ماسک بهداشتی را دارند .در این قرارگاه هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان به همراه هنرمندانی از دیگر رشته های هنری و جوانان هییتی محمودآباد به صورت شبانه روزی و در مدت زمان 30 روز در فاز اول به فعالیت خواهند پرداخت

 

انتشار آثار نمایشنامه نویسان اردبیل

محمد تقی اسماعیلی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل از انتشار مجموعه آثار نمایشنامه نویسان استان اردبیل خبر داد. وی با اعلام اینکه تاکنون دو عنوان کتاب از مجموعه آثار نویسندگان استان در دوره های قبلی انجمن هنرهای نمایشی منتشر شده است، گفت: یکی از حرکت های ماندگار در توسعه و تقویت نمایشنامه نویسی در استان، انتشار و معرفی آثار نویسندگان این استان است. رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل با بیان اینکه مجموعه جدید آثار نویسندگان استان با هدف حمایت از نویسندگان استان و ارتقای کمی و کیفی متون نمایشی آثار نویسندگان بومی اعلام کرد و افزود: پس بررسی این طرح در هیئت مدیره انجمن و با توجه به ضرورت حمایت از آثار نویسندگا استان، فراخوان چاپ مجموعه آثار نویسندگان استان در سوم مهرماه سال جاری از طریق فضاهای مجازی و اجتماعی، درگاه ایران تئاتر و سایت ها و پورتال های مختلف فرهنگی و هنری منتشر شد و این اطلاعیه به تک تک نویسندگان و نمایشنامه نویسان استان نیز ارسال شد.در مجموع تعداد 30 اثر از 18نویسنده استان به دفتر انجمن ارسال شده است.وی با اعلام اینکه در نظر است 14 عنوان نمایشنامه در قالب دو کتاب منتشر و به هنرمندان و نویسندگان استان اهدا شود، افزود: تلاش می کنیم تا انشاءالله همزمان با جشنواره تئاتر استانی از این دو مجموعه رونمایی شود.

 

برگزاری آنلاین جشنواره تئاتر استان کردستان

به دلیل پاندمی کرونا و وضعیت نارنجی در مرکز استان جشنواره سی و یکم تئاتر استان بصورت آنلاین برگزار می شود. فیلم آثار نمایشی شرکت کننده در جشنواره در محل تالار فروردین مجتمع فجر با رعایت پروتکل های بهداشتی برای داوری با حضور هیات داوران و تنها کارگردان نمایش ها ارائه خواهد شد. آثار نمایشی در روزهای دوشنبه و سه شنبه اول و دوم دی ماه سالجاری توسط هیات داوران داوری و آیین اختتامیه جشنواره نیز در روز چهارشنبه مورخ سوم دی ماه در تالار فروردین مجتمع فجر با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. آثار بصورت سی دی (CD)  و همچنین از طریق تلویزیون اینترنتی کوردمی به آدرس http://Www.kurdme.com بصورت آنلاین به نمایش گذاشته می شود. سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان به دبیری حشمت اله صیدی شهردار فرهنگ دوست سنندج اول و دوم دی ماه سالجاری در سنندج برگزار می شود.

 

 

تکریم 4 هنرمند سفرکرده تئاتر استان اردبیل

در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، هیئت داوران و جمعی از هنرمندان و گروه های اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار و به صورت زنده در فضای مجازی پخش شد، ستاد برگزاری جشنواره با اهدای لوح های سپاس، یاد و خاطره 4 هنرمند تئاتر استان را که در سال جاری به دیار باقی سفر کرده اند، گرامی داشت. در این مراسم به پاس تجلیل از تلاش های ارزنده زنده یادان اکبر منصوری، کاظم صاحب، غلام حسین جلالی و میلاد حاجی زاده از هنرمندان فقید تئاتر شهرستان های اردبیل و پارس آباد در رونق تئاتر استان، لوح سپاس بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به خانواده این هنرمندان فقید اهدا شد. بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اجرای 7 نمایش از شهرهای اردبیل، پارس آباد و خلخال روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم آذر در اردبیل برگزار و با انتخاب نمایش های برگزیده به کار خود پایان داد.

 

برگزاری آئین رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره تئاتر استان خوزستان

آیین رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل، آرش سهرابی دبیر جشنواره، رضا کیانی مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان و تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان خوزستان روز یکشنبه 23 آذرماه99 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.: پس از اعلام فراخوان این جشنواره و در نخستین مرحله ثبت نام ۵۳ گروه نمایشی از سراسر خوزستان برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. این دوره از جشنواره از یکم تا چهارم دی امسال به صورت مجازی در خوزستان برگزار می شود و امکان تماشای تئاترها در زمان برگزاری جشنواره از طریق فضای مجازی برای مخاطبان فراهم شده است. سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان به دبیری آرش سهرابی از یکم الی چهارم دی ماه 99 در خوزستان برگزار می‌شود و در پایان این جشنواره ۲ اثر بر اساس رای هیات داوران به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

 

پایان یافتن جشنواره استانی اردبیل

با حضور عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره؛  اعضای شوراهای سیاستگذاری و دبیری، جمعی از پیسکسوتان، هنرمندان و گروه های نمایشی و با برگزاری مراسمی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی که به صورت زنده از شبکه های اجتماعی هم پخش شد،، با رای محمد سیمزاری، مهدی خلیل زاده و رضا بهشتی اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره استانی اردبیل، دو نمایش«آقای رئیس جمهور» نوشته هلن خان زاده امیری و کار یاشار منوچهری از پارس آباد و «ستاره هایی به رنگ تاول» نوشته و کار فاطمه عظیمی از اردبیل بدون الویت به عنوان کارهای برگزیده  بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به دبیرخانه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی کردند.

 

اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

در مجموع 10 اثر  از شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و فرخ شهر به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ارسال شده بود که هیات بازبینی در نهایت با راه‌یابی هفت اثر نمایشی به بخش رقابتی این جشنواره موافقت کرد. بازبینی مجدد آثار مشروط در تاریخ ۲۹ آذر در محل مجتمع فرهنگی و هنری امیرکبیر انجام خواهد شد. سی و دومین جشنواره ی تئاتر استان چهارمحال و بختیاری از 1 الی 4 دی ماه 1399 در شهرکرد برگزار می‌شود و مخاطبین نمایش ها می توانند از طریق فضایی مجازی  نمایش های مورد علاقه خود را تماشا کنند. مسعود آگشته، مهرداد حیدری و فراز مهدیان دهکردی به ‌عنوان اعضای هیئت انتخاب سی ودومین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری بازبینی آثار را به عهده داشتند.

 

معرفی داوران چهاردهمین جشنواره استانی خراسان جنوبی

امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی هیات داوران چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهند. چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی از روز جمعه 28 آذر ماه به مدت 3 روز برگزار می‌شود. جشنواره امسال به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد. از 6 نمایش راه یافته به داوری این دوره از جشنواره استانی فیلم برداری شده  و در کانال این انجمن در سایت آپارات و صفحه اینستاگرام بیرجند تئاتر پخش خواهد شد و برای عموم مردم و علاقه‌مندان قابل مشاهده است

 

پایان یافتن سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد

سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد 25 الی 27 آذرماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دبیری محمدعلی پیرسبزی برگزار شد. در آیین اختتامیه سی دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تعداد محدودی از هنرمندان استان در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد. .هیئت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد متشکل از امیرحسین نوروزی، محمد حسن شریعتی و رضا گشتاسب آرا خود را اعلام  و دو نمایش «ویولون زن پشت بام» و «قرقره با آهنگ نقاره» به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

 

پایان یافتن سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی

اختتایمه سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ به صورت زنده و با حضور اعضای  دبیرخانه جشنواره، نماینده‌گان گروه‌های منتخب، جمعی از مسئولین و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر برگزار و با اعلام آرای هیأت دواران جشنواره به کار خود پایان داد. هیأت دوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از دبیرخانه جشنواره و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در شرایط سخت پاندومی کرونا توانستند با بازبینی ۲۶ اثر در کل استان و برگزاری جشنواره با حضور گره‌های شرکت کننده و اجرا بصورت زنده برای هیأت داوران، همچنین استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای پوشش دادن  برگزاری جشنواره چراغ تئاتر را روشن نگاه داشتند تقدیر نمودند ونمایش «وقتی زنجره ها شیهه می‌کشند» به کارگردانی علی پیروز نیا و نمایش: «معصوم مرده» به کارگردانی مرتضی نور پور از شهرستان ارومیه را به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کردند.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

|

در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است
در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، با سفر به شیراز به منظور حضور در جشنواره تئاتر پارس، جشنواره‌های منطقه‌ای را، دریچه‌ای رو به هنرهای نمایشی در نقاط مختلف کشور دانست که از طریق آن، می‌توان به ارزیابی درست از فعالیت هنرمندان استانی رسید.

|

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های‌ تئاتر منطقه‌ای، از لزوم تامین بودجه و حمایت صددرصدی دولت از این رویداد هنری برای دلگرمی هنرمندان سخن گفت.

|

گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت
گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت

نادر شهسواری، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس، تاکید کرد توجه هنرمندان به مولفه‌های بومی و متون ایرانی در جشنواره‌های منطقه‌ای کشور را باید به فال نیک گرفت. 

|

گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند
گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند

اصغر خلیلی، داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، مهم‌ترین دلیل برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را گردهم آمدن اهالی هنرهای نمایشی دانست و خواستار آن شد تا با تامین بودجه مناسب، این رویداد مهم از مسیر اصلی خود خارج نشود.

|

گفت‌و‌گو با حسن دادشکر، پیشکسوت هنرهای نمایشی

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، باید زمینه‌ساز رفع مشکلات هنرمندان استان‌ها شوند
گفت‌و‌گو با حسن دادشکر، پیشکسوت هنرهای نمایشی

جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، باید زمینه‌ساز رفع مشکلات هنرمندان استان‌ها شوند

حسن دادشکر، هنرمند پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، رویدادی ارزشمند و قابل تقدیر است، از لزوم توجه به خواسته جوانان هنرمندان فعال استان‌ها، انتخاب آثار باکیفیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی به منظور رفع نواقص و مشکلات ...

|

نظرات کاربران