در حال بارگذاری ...
سروش طاهری در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد :

«مردی برای همیشه»را بهار سال آینده روی صحنه می‌برم

طاهری گفت:نمایش «مردی برای همیشه» را با محوریت زندگی امام موسی صدر بهار سال آینده در تماشاخانه سرو روی صحنه می برم.

 سروش طاهری بازیگر، نویسنده ،کارگردان و مدرس تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:قرار است نمایش «مردی برای همیشه» را برای اجرای روی صحنه آماده کنم. در این نمایش بازیگرانی نظیر سوسن مقصودلو، مانلی حسین پور و مهرداد فلاحتگر و الهه رحمتی و محمد حسین صولتی بازی دارند.طبق صحبت هایی که با مدیریت تماشاخانه سرو داشتم اجرای نمایش به بهار سال 1400 محول شد تا شرایط کرونا در وضعیت ثابت و قابل کنترلی باشد.

این بازیگر در ادامه تاکید کرد: این نمایش کار پربازیگری است و کل عوامل در حدود سی نفر هستند و باید برای اجرای نمایش شرایط مناسبی فراهم شود. متن این کار نوشته شهرام کرمی است.کار یک نمایش شخصیت محور و درباره زندگی امام موسی صدر است. در این نمایش کلیت زندگی این روحانی از بدو تولد ، تحصیل و مهاجرت به لبنان به نمایش در می آید . نمایش در 7 اپیزود نوشته شده است .

این نویسنده در باره سایر ویژگی هایی این اثر عنوان کرد: شیوه‌ای که برای اجرا انتخاب کرده ام کمیک استریپ است که با ویدیو پرداکشنی ارائه می شود.زمان نمایش در حدود 100 دقیقه است.داستان نمایش تا زمان مفقود شدن امام موسی صدر در لبنان و در زمان ملاقاتشان با قذافی ادامه دارد.در این اثر نمایشی تلاش کردم تا بیشتر شخصیت واقعی ایشان را نشان بدهم و در کنار زندگی اجتماعی و زندگی شخصی و ازدواج شان نیز در کار تبین شده است. شیوه روایت نمایش هم به صورتی است که شخصیت ایشان توسط آدم هایی که با آن‌ها در ارتباط بوده انجام می‌شود. از کارهای مهم امام موسی صدر در لبنان احیای شیعیان و اعلام آشتی بین مسلمان و مسیحی‌ها است. به نظرم امام موسی صدر سوای قدرت مدیریتش یک انسان متفکر و اندیش ورز بزرگ است.

سروش طاهری هنرمند توانای تئاتری سال‌ها است در حوزه بازیگری و کارگردانی تئاتر فعالیت می‌کند و نمایش‌های نظیر بینوایان ، خانه پاکیزه و خون ماتیک را روی صحنه آورده است. وی کارشناس ارشد تئاتر است و عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی خراسان/ بازبین جشنواره نمایشنامه خوانی خراسان (سه دوره)/ داور جشنواره تئاتر کوتاه دانشجویی بوده است ودر 2 فیلم سینمایی و 10 فیلم تلویزیونی و 12 سریال و 50 تئاتربازی کرده است. طاهری در زمینه تالیف و نگارش کتاب های تخصصی هنری  هم اثر گذارو موفق است و چند مقاله در خصوص فرهنگ و رسانه/ بازیگری جنگ/ نمایشنامه خوانی نوشته است. سروش طاهری رتبه اول بازیگری جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت/ رتبه اول بازیگری چهارمین و هشتمین دوره تئاتر ماه/ بهترین بازیگر تئاتر خراسان (سه دوره)/ رتبه اول بازیگری مرد ششمین تئاتر بانوان ایران/ کارگردان نمونه سال/ برگزیده بازیگری مرد در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رابرای بازی در نمایش سنگ بست به دست آورده است و همچنین برای بازی در نمایش مدریک مورد تقدیر در بخش تازه های تئاتر ایران قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران