در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

سی و یکمین جشنواره تئاتر فارس به ایستگاه داوری رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام این خبر از برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر استانی فارس در ۴ دی ماه خبر داد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس ، صابر سهرابی ضمن قدردانی از تلاش های انجمن هنرهای نمایشی فارس و هنرمندان فعال فارس با اعلام این خبر افزود : 

شرایط همه گیری کرونا بر تمام ارکان زندگی مردم جهان تاثیر داشته است و در این میان فرهنگ و‌هنر بیش از هر بخش دیگری با مشکلات مختلف روبرو شدند.

سهرابی ضمن قدردانی از شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استانی و انجمن هنرهای نمایشی فارس که با تمام مشکلات برنامه ریزی و برگزاری این جشنواره را در دستور مار قرار دادند و از زمان انتشار فراخوان در شهریور ۹۹ تا کنون مشغول فعالیت هستند افزود: جشنواره تئاتر استانی فارس یکی از قدیمی ترین و پر شور ترین جشنواره های هنری فارس است که امسال سی و یکمین دوره آن در حال برگزاری است که به دلیل وضعیت قرمز در اکثر مناطق استان فارس جشنواره امسال بصورت مجازی میزبان گروه های نمایشی استان فارس بوده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با قدردانی از حضور استاد کاظم روزیطلب از پیشکسوتان محبوب و ارزنده تئاتر و سینما به عنوان دبیر جشنواره افزود: 

یکی از نقاط قوت جشنواره ان هم در شرایط دشوار کرونا حضور یکی از ارزنده ترین پیشکسوتان تیاتر در سمت دبیر جشنواره است که علاوه بر توجه به شعار امسال جشنواره که سلامت هنرمندان بود اخلاق هنری را به عنوان محور جشنواره قرار دادند .

سهرابی با اشاره به انتخاب هیات بازبینی و داوری از میان هنرمندان با دانش و با اخلاق تئاتر استان افزود: امید آنست این روند همچنان و در سایر دوره ها به عنوان الگو مد نظر قرار بگیرد چرا که تئاتر فارس با توجه به تعدد شهرستانهایش و حضور هنرمندان بسیار از نظر نیروی های خلاق و توانمند هیچ کمبودی نداشته و بزرگترین سرمایه فرهنگ و‌هنر فارس حضور اهالی فرهنگ و هنرمندانی است که در جامعه هنری کشور می درخشند. 

سهرابی با قدردانی از پذیرش دعوت جشنواره از سوی این هنرمندان خاطر نشان کرد: تئاتر فارس همواره نقش خود را در تحولات اجتماعی و هنری به خوبی ایفا کرده است و جشنواره فارغ از هر نتیجه ای نشانگر فعالیت خلاقانه هنرمندانی است که با تمام دشواری ها چراغ صحنه ها را روشن نگاه داشتند و بی تردید آثار برگزیده این دوره همانند سایر دوره ها نماینده شایسته ای برای استان فارس خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با قدردانی از هیات انتخاب آثار متشکل از : منوچهر محسنی، جمشید طاهریان، مجتبی حسینی قیری، سیامک کمالی و همچنین فخری امامی ، مهری منصوری و بصیرت اکبری بازبین های جشنواره و نوید جعفری به عنوان ناظر بازبینی که با دقت نظر ۳۵ اثر ارسالی را مشاهده کردند به معرفی هیات داوران پرداخت و افزود: 

بی تردید داوری در شرایط کرونا دشوارتر خواهد بود با اینهمه مایه مسرت است که شاهد هنرمندان با دانش و توانمندی در بخش داوری هستیم.

سهرابی در ادامه افزود: زاوش تقوایی، حسین قهرمانی ، دانیال نفریان و سعید رضا خوش شانس به عنوان داور نهایی و نوید جعفری از هنرمندان با سابقه تئاتر به عنوان ناظر در هیأت داوری حضور دارند که از حضور ایشان قدردانی می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خاتمه خاطر نشان کرد: سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس پس از داوری ۱۵ اثر راه یافته به بخش نهایی در روز پنجشنبه ۴ دی ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

 




نظرات کاربران