در حال بارگذاری ...
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد تلفیق زیبایی از هنر و تکنولوژی است

ایران تئاتر :دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد در قالبی نو را ابتکار عمل بسیار خوبی می‌داند که می تواند آثار مخرب روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا بر روی افراد جامعه را بهبود ببخشد.

به بهانه  بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی یزد با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم که ماحصل این گفتگو پیش روی شماست:

برگزاری رویدادهای فرهنگی چقدر در بهتر شدن حال روحی جامعه مفید خواهد بود؟

تمام افراد جامعه چه کسانی که درگیر بیماری کرونا هستند و چه خانواده هایی که متاسفانه یکی از اعضای خود را از دست داده اند درگیر آثار روانی ناشی از بیماری کرونا هستند و عوارض روحی متعددی بر آنهل تحمیل شده است. همین خانه نشینی ها، قرنطینه، نداشتن دورهمی و درگیری با بیماری کرونا تاثیرات منفی زیادی بر روی افراد خواهد گذاشت و شاید در دوران پسا کرونا ما این‌ موارد را بیشتر از امروز هم تجربه کنیم و واقعا نمی دانیم که چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد اما در صورتی که بتوانیم یک سری از برنامه های تفریحی و فرهنگی را حداقل به صورت مجازی برای مردم اجرا کنیم این خلایی که امروز در جامعه ما ایجاد شده است و مردم از آن رنج می برند جبران خواهد شد.


پس معتقدید جشنواره تئاتر استان یزد می‌تواند نقش مهمی در سلامت روانی شهروندان ایفا کند؟

بله؛ این ابتکار عملی که انجمن تئاتر استان یزد داشته است کار بسیار خوبی بود و به اعتقاد من برگزاری جشنواره تئاتر می تواند راهی برای کم کردن فشارهای روانی این ایام به مردم جامعه باشد و حداقل بخشی از آن را جبران کند. از سوی دیگر این جشنواره می تواند یک فضای صمیمی برای خانواده ها ایجاد کند تا با تماشای نمایش ها آنها را ارزیابی کنند و به نوعی در داوری این رویداد هم سهیم باشند بنابراین تلفیق مجموعه هنر و فناوری امروزی با یکدیگر کار ابتکاری و نویی را ارائه خواهد داد که امیدوارم تجربه موفقی باشد.

مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون‌گذار در آینده چه کمکی در این زمینه خواهد داشت؟

یقینا مجلس شورای اسلامی هم بایستی در راستای کم کردن آثار روانی بیماری کرونا بر روی مردم کار و تلاش کند. بودجه سال آینده کشور در مجلس در حال تدوین است. هر چند که نمی توانیم سال ۱۴۰۰ را پیش بینی کنیم و ممکن است اتفاقات گوناگونی در این حوزه ها رخ دهد اما به هر حال امیدواریم بتوانیم پس از رفع بیماری کرونا آمادگی لازم را داشته باشیم و در همین بودجه ۱۴۰۰ حمایت های لازم برای افزایش فعالیت های هنری از جمله تئاتر انجام شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید زین‌العابدینی، معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور دوازده نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد خبر داد.

|

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود مجید فروغی، فعال رسانه‌ای و مدیرروابط عمومی روز گذشته با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، بازیگران، مدیران و کارکنان معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، دفتر آموزش، سازمان ...

|

نظرات کاربران