در حال بارگذاری ...
رامین کهن و تولید یک نمایش عروسکی جدید در آلمان

«مبارک و کاسپر، یک ملاقات شگفت انگیز» تولید می‌شود

رامین کهن کارگردان تئاتر عروسکی نمایش جدیدی به نام «مبارک و کاسپر، یک ملاقات شگفت انگیز» را با همکاری یک کمپانی آلمانی تولید می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر رامین کهن کارگردان تئاتر عروسکی ایرانی که از اواخر تابستان 98 در کشور آلمان همکاری خود را با کمپانی تئاتر هابیت در شهر وورزبورگ آغاز کرده بود، نمایش جدیدی را به نام «مبارک و کاسپر، یک ملاقات شگفت انگیز» را به سفارش موسسه ی مطالعات دموکراسی و گفتگوی ملل در این کمپانی تولید کرده است.
در حال حاضر این نمایش مرحله ی تولید را پشت سر گذاشته و آماده ی اجرا است اما به دلیل اوج مجدد شیوع بیماری کرونا و تعطیلی چند ماهه ی سالن های تئاتر امکان اجرای زنده را ندارد و همچون دیگر تئاتر های  آلمان در انتظار بازگشایی سالن ها است.  
داستان نمایش از این قرار است که: مبارک شخصیت محبوب و آشنای خیمه شب بازی نامه ای برای کاسپر عروسک سنتی آلمانی می فرستد و میگوید که قصد دارد به دیدار او بیاید. کاسپر که بسیار شوق دیدار همتای ایرانی خود را دارد چشم انتظار مهمانش مبارک است. البته مبارک در این سفر تنها نیست. طیاره یکی دیگر از شخصیت های خیمه شب بازی و دیو هم در این سفر همراه اوهستند. رویارویی مبارک، طیاره، دیو و کاسپر پر از اتفاقات جالب و خنده دار است.
این نمایش با دو تکنیک عروسک دستکشی و نخی(ماریونت) اجرا می‌شود. عروسک های نخی(ماریونت) ایرانی این نمایش توسط منیر مولوی زاده عروسک ساز ایرانی در تهران طراحی و ساخته شده و به آلمان ارسال شده است.

یوتا اشمیت مدیر کمپانی تئاتر هابیت سرپرستی پروژه را بر عهده دارد و همچنین طراحی صحنه را به عهده داشته است. بازی‌دهندگی عروسک‌ها توسط رامین کهن ، یورک پیتر و کرینا رودر صورت گرفته است. کورینا رودر همچنبن به عنوان راوی و پاخیمه ای این نمایش حضور دارد. موسیقی این نمایش از نسخه های قدیمی موسیقی نمایش های روحوضی توسط رامین کهن انتخاب شده است. پوستر این نمایش توسط یورک پیتر طراحی و عکاسی نمایش توسط بنیامین بروکنر انجام شده است.
پیش تر رامین کهن دو نمایش " بوبو و پادشاه زعفران" و " چه کسی پشت در است؟ " را در کمپانی تئاتر هابیت شهر وورزبورگ آلمان به روی صحنه برده بود.

پروژه‌ی بعدی این کارگردان در ایران، اجرای نمایش عروسکی-موزیکال «پسر جنگل» که از تولیدات بزرگ عروسکی و موزیکال کمپانی تئاتر سایه است خواهد بود.این نمایش قبلا در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک تولید و در اجرای جشنواره مورد توجه قرار گرفته است، همچنان در انتظار اعلام برنامه‌ی اجرا بعد از بازسازی سالن اصلی تئاتر شهر و محدودیت های پس از کرونا است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران