در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان:

سالن‌های نمایشی برای میزبانی جشنواره سردار آسمانی تجهیز می شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان گفت: با تجهیز دو سالن نمایشی در سیرجان، آماده میزبانی از هفت نمایش بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر سردار آسمانی هستیم.

به گزارش ایران تئاتر مجید پورمحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان گفت: از یازدهم دی‌ماه دو سالن نمایشی در شهر سیرجان، میزبان هفت اثر نمایشی راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره می‌شوند.
وی بیان کرد: با توجه به تجربیاتی که از سال‌های قبل داشتیم و ظرفیت بالای شهر سیرجان در حوزه تئاتر صحنه‌ای، میزبانی بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر سردار آسمانی را پذیرفتیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات قابل توجهی برای میزبانی بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی در شهر سیرجان انجام شده که از جمله این اقدامات، تشکیل ستاد و کمیته‌هایی است که هر یک شرح وظایف خود را دارند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درباره برگزاری جشنواره سردار آسمانی در سیرجان از هفته پیش آغاز شده تاکید کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برای برپایی جشنواره تئاتر سردار آسمانی، تبلیغات به شکل محیطی و مجازی است که با همکاری شهرداری در سطح شهر با نصب پوستر و در فضاهای مجازی با انتشار اطلاعات و عکس‌هایی از جشنواره اجرایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات با نزدیک شدن به ایام جشنواره بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: تمامی اقدامات برای برگزاری جشنواره با هماهنگی ستاد کرونا انجام می‌شود و با توجه به وضعیت نارنجی شهر سیرجان می‌توانیم اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه داشته باشیم و از پنجاه درصد ظرفیت سالن‌ها برای میزبانی استفاده کنیم.
پورمحسنی شرایط سالن‌های نمایشی سیرجان را این‌گونه تشریح کرد: این شهر دو سالن نمایشی دارد که این روزها در حال تجهیز هستند. سالن فردوسی واقع در بلوار سردار جنگل سالنی قاب‌عکسی است که از استانداردهای لازم برای اجرای تئاتر برخوردار است و با ظرفیت 150 نفر، میزبان 75 تا 80 مخاطب خواهد بود. این سالن نمایشی با اضافه شدن چند پروژکتور و تعویض چند فیلتر تا دهم دی‌ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد. همچنین پلاتوی فرهنگسرا که با کمک شهرداری آماده شده دیگر سالن نمایشی بخش صحنه‌ای دومین جشنواره سردار آسمانی خواهد بود که با هشتاد صندلی، آماده میزبانی دو اثر نمایشی با 35 تا 40 تماشاگر است.  
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان افزود: هفت اثر نمایشی به بخش نهایی جشنواره رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از یازدهم دی‌ماه، هر روز دو اثر نمایشی و در روز آخر یک اثر در سالن قاب‌عکسی به اجرا در می‌آید.
وی با بیان اینکه آثار صحنه‌ای در سالن فردوسی هر روز طی ساعت 15 و 17 اجرا می‌شود یادآور شد: یکی از بحث‌های ویژه استان کرمان موضوع سردار سلیمانی است و برگزاری جشنواره سردار آسمانی نیز با عزم همگانی انجام خواهد شد و با توجه به راه‌یابی نمایش‌های ارزشی، هم شاهد تبادل فرهنگی خواهیم بود و هم علاقه‌مندان به تئاتر می‌توانند از آثار فاخر و ارزشمند دیدن کنند.
گفتنی است دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل هنرهای نمایشی به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و بخش خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود.




نظرات کاربران