در حال بارگذاری ...

انتشار شماره جدید ماهنامه تخصصی ‌صحنه‌

به گزارش سایت ایران تئاتر، این شماره که در هفتمین سال فعالیت خود تهیه و چاپ شده از ۱۰۴ صفحه تشکیل شده و شامل بخش‌های مقالات، گفت‌وگو، نقد کتاب، نقد نمایش، نمایشنامه، یادها و خاطره‌ها و برگی از گذشته می‌شود.

جدیدترین شماره ماهنامه تخصصی تئاتر صحنه که شامل شماره‌های 56 ، 57 و 58 در سال 87 می‌شود، منتشر شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این شماره که در هفتمین سال فعالیت خود تهیه و چاپ شده از 104 صفحه تشکیل شده و شامل بخش‌های مقالات، گفت‌وگو، نقد کتاب، نقد نمایش، نمایشنامه، یادها و خاطره‌ها و برگی از گذشته می‌شود.
در بخش مقالات این مجله مطالبی چون"فلسفه و تئوری تئاتر حماسی" نوشته دکتر سیدمصطفی مختاباد، "ارزیابی نمایشنامه‌های دفاع مقدس از منظر کاراکتر نمایشی" نوشته نصرالله قادری، "تئاتر دفاع مقدس و ضرورت تجدید نظر در تبیین اهداف و راهکارها" نوشته دکتر مسعود دلخواه، "تعزیه و مراسم آئینی‌ عاشورایی" نوشته دکتر احمد جولایی و"مسیحیت و نمایش دینی در قرون وسطی" نوشته سیدحسین فدایی‌حسین چاپ شده است.
همچنین مقالاتی چون"بررسی عنصر‌ کاتارسیس" در دوره‌های نمایشی نوشته مهدی نصیری، "جستاری کوتاه در معماری صحنه" نوشته فاطمه ضرب استجابی"، "درام، تراژدی و ملودرام" برگرفته از اصطلاحات ادبی اثر کادن ترجمه همایون نوراحمر و"دنیای کودک و دنیای درام" نوشته اعظم بروجردی از دیگر مقالات این شماره مجله است.
در بخش گفت‌وگو نیز گفت‌وگو با محمد یعقوبی، امیر دژاکام، علی رضایی و گفت‌وشنودی با دیوید استوری که توسط همایون نوراحمد ترجمه شده به چاپ رسیده است.
در بخش نقد کتاب این شماره از مجله تخصصی صحنه، نقد و بررسی نمایشنامه"گربه روی شیروانی داغ" اثر تنسی ویلیامز که توسط حسن پارسایی نوشته شده به همراه نقد کتاب"تئاتر برای بچه‌ها" توسط هومن نجفیان چاپ شده است.
بخش نقد نمایش این شماره از مجله صحنه نیز شامل نقد نمایش‌های"چند قطعه نمایشی" کار علی‌اکبر علیزاد توسط علیرضا احمدزاده، "در جمعیت گم شد" کار مشترک جلال تجنگی و سعید هاشمی‌پور،‌ "عروس، کابوس، افسوس، بلوتوس" کار آرش میرطالبی توسط هادی جاودانی، "بیژن و منیژه" کار دکتر محمود عزیزی توسط عبدالرضا فریدزاده چاپ شده است.
همچنین نقد نمایش"یادگار زریران" کار دکتر قطب‌الدین صادقی توسط حسن پارسایی و"آخ اگه بارون بزنه" کار هادی عامل توسط علی جمشیدی به چاپ رسیده است.
بخش نمایشنامه این شماره نیز نمایشنامه"شبیه نامه امامزاده حضرت محمدتقی" نوشته اصغر شیرمحمدی و در بخش برگی از گذشته مطلبی با عنوان"از نمای درشت‌ سینما، تا نمای عمومی‌ تئاتر، چه گرداب هولناکی است" توسط هوشنگ حسامی نوشته شده است.
گفتنی است حوزه هنری صاحب امتیاز ماهنامه تخصصی تئاتر صحنه است و حسن بنیانیان مدیر مسئول، سعید کشن‌فلاح سردبیر، نصرالله قادری قائم مقام سردبیر و بابک فرجی دبیر تحریریه است. همچنین ابراهیم حسینی دبیر عکس، محمدرضا سهرابی‌نژاد ویراستار و مجید اکبرزاده گرافیست و صفحه‌آرای آن است که با قیمت 1200 تومان در سطح کشور عرضه می‌شود.