در حال بارگذاری ...
با حضور امیر سلطان احمدی و بصورت مجازی

کارگاه «بیان تصویری عروسک در قاب» در جشنواره عروسکی تهران- مبارک برگزار می‌شود

با برگزاری کارگاه «بیان تصویری عروسک در قاب»، کارگاه‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، تمام کارگاه‌های  این دوره از جشنواره به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری برگزار می‌شوند.
عنوان اولین کارگاه جشنواره امسال، «بیان تصویری عروسک در قاب» است که طی دو روز هجدهم و بیست و پنجم دی ماه با حضور امیر سلطان‌احمدی، میزبان متقاضیان می‌شود.
سلطان احمدی، کارگردان و مدرس تئاتر درباره کارگاه خود توضیح داد: انگیزه برگزاری این کارگاه این است که بتوانیم با شرایط فعلی به یک سازگاری برسیم. به این معنا که بتوانیم هم صنف‌های خود را تشویق کنیم که به شرایط جدید هم به شکل مثبتی بنگریم و از آن به عنوان یک فرصت بهره ببریم و به گسترش توانایی‌های خود بپردازیم.
این هنرمند تئاتر با اشاره به شرایط فعلی و محدودیت‌هایی که برای اجرای صحنه‌ای آثار نمایشی در دوران کرونا وجود دارد، ادامه داد: هدف ما در این کارگاه، گسترش توانایی‌های خویش برای فعالیت در مدیوم‌های دیگر است. نگاه ما این است که وقتی شرایط برای اجرای صحنه‌ای نمایش ها مساعد نیست،  دست روی دست نگذاریم بلکه به فکر تولید نمایش در فضا‌های دیگر باشیم که طبیعتا قواعد کار در آنها متفاوت است. این کارگاه به ما کمک می‌کند وقتی به عنوان کارگردان یا بازی دهنده عروسک، در دیگر مدیوم‌ها مشغول فعالیت می‌شویم، چگونه قواعد آنها را به کار بگیریم.  چراکه اجرای نمایش عروسکی و جان بخشی به عروسک در قاب تصویر با آنچه روی صحنه تئاتر رخ می‌دهد، تفاوت دارد و نیازمند آموزش است.
امیر سلطان‌احمدی، کارگردان و بازیگر تئاتر و تئاتر عروسکی، صداپیشه و بازی‌دهنده عروسک، کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی «سوغات جنگل»، «دس دسی صداش میاد» و ... است. بازی در نمایش‌های «بهمن کوچیک» و «رومئو و ژولیت یا چرا تو تیبالت رو کشتی» از جمله فعالیت‌های او در تئاتر طی سال‌های اخیر است. او ترانه‌سرا و عضو گروه ایده‌پردازی عروسک «جناب خان» در برنامه تلویزیونی «خندوانه» نیز بوده است. صداپیشگی در مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» دیگر فعالیت هنری او به شمار می‌آید.  کارگاه «بیان تصویری عروسک در قاب» روزهای 18 و 25 دی ماه برگزار  می‌شود.
متقاضیان برای شرکت در این کارگاه تا روز 16 دی ماه فرصت دارند از طریق تماس با شماره تلفن‌های 09353801982 و 02166710702 ثبت‌ نام کنند.
راه‌های ارتباطی با هیجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران  - مبارک به شرح زیر است:
وبسایت جشنواره:tehranmobarak.theater.ir   
کانال تلگرام: t.me/Tehranmobarak18th
واتساپ  09353801982
اینستاگرام: tehranmobarak.18th
تلفن: 02166754696 و  02166710702
ایمیل: tehranmobarak@theater.ir
هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسفند امسال برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران