در حال بارگذاری ...
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

جشنواره ملی تئاتر آیات غبار روی برخی مفاهیم دینی را می‌زداید

حجت الاسلام خادمی گفت: جشنواره ملی تئاتر آیات، بستری برای مقابله با تفکرات نظام استکباری

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام خادمی در گفت و گو با ستاد خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات با اشاره به این که استکبار جهانی در مقابل جبهه انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است، گفت: بنیاد تمدن غربی بر این اساس شکل گرفته که انسان برای بقای خودش باید رقابت کند و این تفکر از فضای مجازی به خوبی استفاده می کند، پس ما هم باید در فضای مجازی بهتر حضور پیدا کنیم و برگزاری این گونه برنامه ها بستر خوبی برای مقابله با تفکرات نظام استکباری است.

وی با بیان این که زبان در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی تاثیر دارد، افزود: با توجه به گسترش داده ها در جوامع امروزی بدیهی است که با زبان هنر بهتر می توان مفاهیم دینی را منتقل کرد و این گونه در ذهن مخاطب مانایی بیشتری خواهد داشت.

 حجت الاسلام «خادمی» اضافه کرد: ارائه شیوه ها و روش های نوین هنری نیز  برای انتقال مباحث و مفاهیم دینی به جوانان، نوجوانان و کودکان بسیار مهم است زیرا باید با زبان مخاطب با او حرف زد.

وی تصریح کرد: البته باید هنری گویا و قابل فهم باشد که در این صورت آثار خوبی از خود به جا می گذارد.

خادمی با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه جشنواره ها، افزود: باید با برگزاری برنامه های این چنینی غباری را که روی برخی مفاهیم دینی نشسته و به شکل درست به دست مخاطب نرسیده، زدود.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی کشور و به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران