در حال بارگذاری ...
قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره آیات یک رویداد خوب ملی است

سابقه خراسان شمالی که از دیرباز میزبان تعدادی از جشنواره های ملی و منطقه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله جشنواره امام رضا(ع) بوده سبب شده است تا بار دیگر این خطه برای میزبانی این جشنواره ملی انتخاب شود.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشوردر گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به بیان ویژگی های خراسان شمالی برای میزبانی سومین جشنواره  تئاتر ملی آیات پرداخت و از سابقه خراسان شمالی که از دیرباز میزبان تعدادی از جشنواره های ملی و منطقه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله جشنواره امام رضا(ع) بوده سخن گفت که سبب شده است تا بار دیگر این خطه را برای میزبانی این جشنواره ملی برگزینند.
  «قادر آشنا» با اشاره به این که  جشنواره آیات  در زمره جشنواره های مورد وثوق و اعتنا به دلیل موضوع جشنواره است، تصریح کرد: از آنجایی که خراسان شمالی نشان داده است که در برپایی جشنواره ها از ساختار نظام مندی برخورداراست، همین مقوله موجب شد ستاد نسبت به میزبانی چنین رویدادی در خراسان شمالی اقدام کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در هر استانی که مجموعه عناصری از استان شامل استاندار، نمایندگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای شهر همراه باشند به طور قطع فعالیت های خوب و کارهای بزرگی را شاهد خواهیم بود و این مسئله هم مزید بر علت شد تا نام خراسان شمالی در فهرست میزبانی این دوره از جشنواره قرار بگیرد.
آشنا اظهار کرد: با تجربه ای که خراسان شمالی در برگزاری چنین رویدادهایی دارد، این ظرفیت در استان دیده شد و امیدواریم شاهد برپایی یک جشنواره خوب ملی و درخور شأن با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی باشیم.
وی درخصوص بعد و ظرفیت های هنری خراسان شمالی که زمینه ساز اعتماد دوباره برای میزبانی خراسان شمالی شد، تصریح کرد: به طور قطع اگر ظرفیت های هنری هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی استان نبود، شاهد برگزاری چنین رویدادی در خراسان شمالی نبودیم.
قادر آشنا ادامه داد: از سوی دیگر وقتی قرار است فعالیت فرهنگی و هنری در استان مورد بررسی قرار بگیرد به  توانمندی و هماهنگی مدیران استان، ظرفیت های هنری به خصوص انجمن هنرهای نمایشی توجه و مسئولیت ها واگذار می شود که هنرمندان خراسان شمالی از ظرفیت های خوبی برخوردار بودند و همکاری خوبی را با جشنواره هایی که میزبان بودند داشتند.
وی با بیان این که هر فعالیت فرهنگی و هنری اگر خوب اجرا و در راستای اهداف خودش باشد به طور قطع تداوم پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: تداوم جشنواره به چگونگی اجرا و آثار ارسالی، محتوا و مضامینی که استفاده می شود، بستگی دارد و از این روی هر چه قوی تر برگزار شود تداوم خواهد یافت.
مدیرکل هنرهای نمایشی از این که در وزارتخانه فعالیت‌های هنری و نمایشنامه نویسی را در زمره اولویت‌هایمان قرار دادیم، افزود: در بعد آموزش نیز اداره کل هنرهای نمایشی،  روی مقوله آموزش و پژوهش تمرکز کرده است و برنامه های مدونی در استان ها و کشورهای پیرامونی دارند که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.
گفتنی است؛ سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات  از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور در خراسان شمالی برگزار می شود.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت
جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت

در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردان‌های این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختی‌های حضور گروه‌های تئاتری استان‌ها در پایتخت می‌گویند.

|

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

نظرات کاربران