در حال بارگذاری ...
به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

ویژه برنامه «تروریسم دولتی» در سارایوو تولید شد

ویژه برنامه « تروریسم دولتی» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تهیه کنندگی بهروز ناصری در دفتر نمایندگی سازمان صداوسیما در سارایوو تولید و آماده پخش گردید .

به گزارش ایران تئاتر بهروز ناصری، رئیس دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سارایوو ضمن اعلام این مطلب گفت : این  برنامه  ضمن کاوش  در تروریسم دولتی نقبی به گذشته میزند چرا که  دوران معاصر با ترور شاهزاده اتریشی در سارایوو و با جنگ جهانی اول آغاز می شود. دورانی که در آن ترور نقش مهم بازدارنده ای  در تحولات سیاسی جهان بازی می کند.

وی ادامه داد : کشورهای غربی به دفعات از این شیوه برای کشتن رهبران سیاسی ، نظامی و فکری  استفاده کرده اند. در 50 سال گذشته نزدیک به 50 شخصیت سیاسی و فکری در افریقا از جمله  پاتریس لومومبا به روشهای مختلف ترور شده اند. در امریکای لاتین  سایه ترور دولتی حکومتهای نظامی شیلی ، برزیل، آرژانتین و سایر کشورها دهه های متمادی جان صدها هزار انسان را گرفت. در خاورمیانه از زمان ترورهای رهبران مشروطیت ایران  تا ترور دانشمندان هسته ای و به ویژه  ترور سردار سلیمانی  ؛ ترور ابزار مهم قدرتهای غربی در به بن بست کشانیدن تحولات سیاسی و تداوم نظام سلطه و استعمار می باشد.

ناصری در پایان گفت : در مستند  تروریسم دولتی  کارشناسان و روزنامه نگاران و کارشناسان موسسه مطالعات ژئواستراتژی منطقه بالکان  از شخصیت و تاثیر گذاری سردار سلیمانی در کشور های محور مقاومت و جهان سخن می گویند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران