در حال بارگذاری ...
پس از ماه ها تعطیلی رخ می دهد

بازگشایی سالن های تئاتر و سینما در تهران

با تغییر وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در تهران از امروز، ۲۰ دی‌ماه امکان بازگشایی سالن های تئاتر و سینما در تهران فراهم شد.

به گزارش ایران تئاتر قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی  ضمن تایید این خبر گفت: با توجه به تغییر وضعیت تهران از نارنجی به زرد، سالن‌های تئاتری با رعایت پروتکل‌ها براساس همان شیوه‌نامه‌هایی که پیش از این اعلام شده بود بازگشایی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه در همه شهرهای زرد امکان بازگشایی سالن‌های تئاتر وجود دارد، درباره اینکه چه قدر اطمینان و ضمانت برای گروه‌های تئاتری وجود دارد تا با آماده شدن یک نمایش، دوباره با تعطیلی مواجه نشوند؟ گفت : برای فعالیت گروه‌ها در شهرهای با وضعیت زرد متناسب با شیوه‌نامه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم و گروه‌هایی که قبلاً آماده بودند می‌توانند اجرا بروند و متقاضیان هم درخواست خود را ارائه کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: با این حال علاوه بر اینکه خوشحال هستیم که امکان بازگشایی سالن‌ها فراهم شده و آرزو می‌کنیم وضعیت همه شهرها سریع‌تر سفید شود، امیدوارم این موقعیت تداوم داشته باشد. البته تاکید می‌کنم که ما همچنان در پی انتقال مشاغل تئاتری از گروه سه به گروه دو هستیم و در همین راستا فردا هم جلسه داریم تا آنچه پیش‌تر آقای صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- پیگیر بودند به نتیجه برسد.

براین اساس یکی از اولین نمایش‌هایی که شاهد اجرای آن خواهیم بود اثر جدید حمیدرضا نعیمی «گرگاس یا روز بخیر آقای وزیر» در سالن اصلی تئاتر شهر است که از مدت‌ها قبل تمرین آن انجام و آماده اجرا شده بود.

در عین حال با توجه به منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ شب به نظر می رسد شرایط همچنان برای فعالیت عالی و با تمام ظرفیت سالن های تئاتر  ایده آل نباشد.

از طرفی با توجه به نزدیکی به برگزاری جشنواره تئاتر فجر به نظر می رسد شرایط برای اجرای فیزیکی جشنواره امید بخش شده است.




نظرات کاربران