در حال بارگذاری ...
توسط نشر سوره‌ مهر

نخستین مجموعه نمایشنامه‌های دوره‌های آموزشی چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

نخستین مجموعه نمایشنامه‌های خروجیِ پروژه‌ی آموزشی چهارفصل تئاتر ایران توسط نشر سوره‌ مهر منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری و مؤسس و سرپرست پروژه‌ی آموزشی جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران، از انتشار دو جلد از خروجی‌های دور نوین این پروژه ـ که اینک در حال برگزاری پنجمین فصل از دور جدید است ـ تحت عنوان «فصل سفید 1» و «فصل سفید 2» توسط نشر سوره‌ی مهر خبر داد.
جلد اول این مجموعه که «فصل سفید 1» نام دارد شامل سه نمایشنامه‌ی «بی‌مصرف‌ها» نوشته‌ی سعید بادینی از سیستان و بلوچستان، «کافه‌ی چیا» نوشته‌ی صابر دل‌بینا از کردستان و «صدای ما سفید است» نوشته‌ی عارف مهتاب از اردبیل و جلد دوم که «فصل سفید 2» نام دارد شامل دو نمایشنامه‌ی «عمه‌خانم» نوشته‌ی اباذر محمدحسنی از خوزستان و «تماشاخانه‌ای در فیشرآباد» نوشته‌ی سروش بهاری از مازندران است.
ایوب آقاخانی اذعان داشت: ««فصل سفید» را به‌عنوان نام ثابت مجموعه نمایشنامه‌های هنرمندان مقیم استان‌های کشور که در فصل‌های مختلف این پروژه‌ی آموزش نمایشنامه‌نویسی شرکت کرده و توسط هیئت‌علمی فصل نمره و رتبه‌ی قابل قبول می‌گیرند در نظر گرفته‌ام و امیدوارم به شماره‌های مجلدات «فصل سفید» مدام افزوده شود. به‌هرحال با همکاری نشر محترم سوره‌ی مهر، دسترسی دوستانمان در استان‌های مختلف به نمایشنامه‌های همکارانشان آسان‌تر خواهد شد.»
خروجی فصل‌های دیگرِ دورِ نوین این پروژه‌ی آموزشیِ سراسری در نوبت چاپ قرار دارد و پس از اتمام هر فصل، نتیجه‌ی ارزیابی مثبت اعضای هیئت علمیِ فصل، منجر به صدور مجوز چاپ آثار در قالب «فصل سفید» خواهد شد.




مطالب مرتبط

با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد
با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از همه علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی دعوت کرد ایده‌های خود را تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳، برای شرکت در سیزدهمین دوره پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ‌عامه در تئاتر» ارسال کنند.

|

نظرات کاربران