در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب

کتاب پیوستگی تئاتر و جامعه در دوشنبه‌های نقد کتاب بررسی می‌شود

نشست بررسی کتاب تئاتر (و) جامعه (و) تئاتر در قالب برنامه‌ دوشنبه‌های نقد کتاب، هم‌زمان با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب ایران به‌شکل زنده در وب‌گاه دانشگاه پخش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر نشست بررسی کتاب تئاتر (و) جامعه (و) تئاتر به همت معاونت پژوهشی و دانشکده‌ی هنر دانشگاه سوره در قالب برنامه‌ دوشنبه‌های نقد کتاب، هم‌زمان با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب ایران، دوشنبه 6 بهمن‌ماه 1399 ساعت 18 تا 20 با حضور پدیدآور و استاد فرهاد مهندس‌پور در جایگاه منتقد و به میزبانی رامتین شهبازی به‌شکل زنده در وب‌گاه دانشگاه پخش می‌شود.
کتاب «تئاتر (و) جامعه (و) تئاتر» مجموعه‌ای از نوشتارها و گفتارهایی‌ست که به بررسی رابطه‌ دوسویه نهادهای تئاتر و جامعه می‌پردازد و برهم‌کنش این دو را در فرهنگ‌ها و زمان‌های گوناگون می‌کاود.
این کتاب که به کوشش رضا کوچک‌زاده (کارگردان و پژوهش‌گر تئاتر) در 470 صفحه نخستین‌بار دی‌ماه 1398 در مجموعه‌ی «گستره‌ی خیال» و در نشر نو منتشر شده است، از سه بخش اصلی به هم رسیده است؛ بررسی‌های ما (شامل هفت مقاله از پژوهش‌گران جامعه‌شناسی و هنرهای نمایشی ایران)، پیوست یک: نگرش‌های دیگران (شامل هفت مقاله از پژوهندگان جهانی) و پیوست دو: گفت‌وگو (گفت‌وگو با سه تن از کارگردانان مهم تئاتر اجتماعی). 19 نویسنده و 9 مترجم (و نیز گفتار سه کارگردان نامدار) در این کتاب ویژه هم‌کاری کرده‌اند.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که کتاب یادشده چندماهی‌ست در بازار کتاب کم‌یاب شده است و نیازمند بازچاپ است.

 




نظرات کاربران