در حال بارگذاری ...
پس از یک سال تعطیلی سالن های نمایش

از سرگیری اجراهای تئاتری در استان اردبیل

پس از یک سال تعطلیلی سالن های نمایش و با نمایش«ایچیمده بیر آراز آددیملاییر»، اجراهای تئاتری در اردبیل از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، نمایش ایچیمده بیر آراز آددیملاییر نخستین اجرای تئاتر در استان اردبیل پس از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود که از ۶ تا ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل پذیرای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی خواهد بود.

این اثر به نویسندگی عارف مهتاب و کارگردانی غریب منوچهری کاری از گروه تئاتر مغان هنر است و عباس جاهد و نسترن اکبرزاده در این نمایش به ایفای نقش می‌‌کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته هیچ اجرایی برای مخاطبان در استان اردبیل به روی صحنه نرفته بود و حتی جشنواره تئاتر استانی نیز امسال بدون حضور تماشاگران و با اکران نمایش‌ها به صورت فیلم‌های از پیش ضبط شده، برگزار شد.

امکان اجرای تئاتر در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و سایر مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستانی اما با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شده است و گروه‌ها نمایشی از این پس می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی اثرهای خود را به روی صحنه ببرند.

اجراها با توجه به شرایط فعالیت‌ها از سوی ستاد مقابله با کرونا در نقاط با وضعیت زرد و آبی پیش‌بینی شده است؛ بر این اساس تدارکات لازم نیز در نظر گرفته شده و البته فعالیت در مکان‌های اعلام شده، مقدور است اما در صورت تغییر وضعیت، تابع ضوابط اعلامی خواهد بود.

سید اصغر سعادت، ابراهیم علی زاده، یاشار هاشمی، محمد رضا عرفانی، بهمن محیطی، محمد رضا شاه نظر، داریوش شاه نظر، مجید عصری، عطا ملکی، علی پیله ور عبادی، فرشید سلامت، علی پرویزی، ترحم سلمانی، علی محمدزاده، یاشار منوچهری، فیاض بهرام، پروین بهرامی، نیلوفر منافی و حامد حیدری دیگر عوامل اجرایی این نمایشند. این نمایش کار گروه تئاتر مغان هنر است.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران