در حال بارگذاری ...
طی ابلاغ‌هایی جداگانه از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

دبیر و مسئولین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان منصوب شدند

طی ابلاغ هایی جداگانه از سوی محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر و رئیس ستاد و ناظرین هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان در دشت آزادگان منصوب شدند.

به گزارش تئاتر خوزستان نشست بررسی برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، کارشناسان اداره کل و اعضای ستاد برگزاری جشنواره روز چهارشنبه 8 بهمن ماه 99 ساعت 11 صبح در محل تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و احکام صادره توسط محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دبیر و رئیس ستاد برگزاری و ناظرین جشنواره توسط معاون هنری اداره کل ابلاغ شد.

در این نشست ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن برشمردن جایگاه تئاتر عربی در استان و کشور گفت: در خصوص معرفی جشنواره بین المللی تئاتر عربی در سطح دیپلماسی کشور تاکنون کوتاهی صورت گرفته است و باید برای این جشنواره رایزنی ها و معرفی کامل در سطح بین المللی صورت پذیرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه تصریح کرد: البته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستر ارتباطات جهت رایزنی در خصوص جشنواره تئاتر عربی مهیا است و این جشنواره در تقویم تئاتر کشور نیز ثبت شده است.

چنانی در ادامه افزود: حساسیت در خصوص محتوای تولیدات نمایشی در جشنواره تئاتر عربی باید بسیار بالا باشد تا آثار فاخر و با ارزشی در جشنواره اجرا شوند.

در ادامه این نشست عبدالحسین جلالی اصل سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوسنگرد ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره در دوره قبل و روند اجرایی این دوره از جشنواره تاکنون گفت: از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انتظار داریم برای برگزاری با کیفیت جشنواره، تالارهای نمایشی سوسنگرد را به سیستم نور و صوت تجهیز نماید زیرا واقعاً شرایط تالارهای سوسنگرد در حال حاضر مناسب نیستند.

در بخش بعدی این نشست سعید نگراوی دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان ضمن تشکر از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این دوره از جشنواره در سه بخش شامل بخش نمایشنامه نویسی، بخش صحنه ای ایران و بخش صحنه ای بین الملل برگزار می گردد.

نگروای افزود: تا کنون 33 اثر داخلی برای شرکت در جشنواره متقاضی حضور بوده اند که از این تعداد 25 اثر از استان خوزستان و 8 اثر نمایشی از خارج از استان خوزستان هستند.

دبیر جشنواره در ادامه اظهار کرد: بخش صحنه ای ایران به صورت حضوری و بخش بین الملل به صورت مجازی و در سایت www.t4soo.com برگزار خواهد شد.

در بخش بعدی این نشست رضا حویزاوی مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر عربی گفت: فراخوان این دوره از جشنواره از طریق فضای مجازی به 35 کشور عربی اسلامی ارسال شد که تا کنون 6 کشور عربی اعلام آمادگی کرده اند و در بخش نمایشنامه نویسی نیز 24 نمایشنامه داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

رضا حویزاوی اظهار کرد: جشنواره تئاتر عربی خوزستان با نام جشنواره «صلح و دوستی عربی خوزستان» خواهد بود و رایزنی هایی برای ارتباط دو سویه و تبادل اجرایی با جشنواره های بین المللی معتبر عربی صورت گرفته است.

در ادامه این نشست محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ضمن تقدیر از حضور مجدد ناصر چنانی در معاونت هنری و حضور پر رونق تئاتر در این ایام گفت: پیشنهاد می کنم با توجه به فرهنگ غنی عربی، آثار پذیرفته شده در جشنواره برگرفته از فرهنگ عربی باشند و فقط به زبان عربی در آثار نمایشی بسنده نشود.

در بخش دیگری از این نشست آرش سهرابی کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توجه به شرایط بیماری کووید 19 گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا و حضور حداکثر 30 درصدی مخاطب در تالارهای اجرا و کمبودهای نور و صوت تالارهای نمایشی سوسنگرد و با توجه به مشکلات ارتباط و سفر گروه ها به شهرستان، پیشنهاد می دهم جشنواره به طور کامل به صورت مجازی برگزار گردد.

در بخش پایانی این نشست ابلاغ های صادره از سوی محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دبیر، رئیس ستاد و ناظران جشنواره توسط ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اهداء شد.

طی ابلاغ صادره از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سعید نگراوی هنرمند تئاتر عربی استان خوزستان به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان در دشت آزادگان منصوب شد.

همچنین طی ابلاغ هایی جداگانه عبدالحسین جلالی اصل سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوسنگرد به عنوان رئیس ستاد جشنواره، آرش سهرابی کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل به عنوان ناظر محتوایی و منصور سلامات به عنوان ناظر فنی جشنواره منصوب شدند.

بنا به گزارش تئاتر خوزستان هفدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان به دبیری سعید نگراوی اسفندماه 99 در شهرستان دشت آزادگان برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران