در حال بارگذاری ...
پویا امامی کارگردان حاضر در بخش سرباز فجر39 در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

از شکل‌گیری انقلاب تا شهادت سردار دل‌ها در قالبی مدرن و خلاق

سیدپویا امامی کارگردان نمایش خیابانی «پیله انقلاب» معتقد است؛ در حال حاضر بهترین گزینه برای ادامه فعالیت تئاتر، تئاتر خیابانی است و فعالان این عرصه باید با اجرای نمایش‌های ارزشی و استفاده از عنصر طنز روحیه شاد را به مردم در این شرایط سخت منتقل کنند.

به گزارش ایران تئاتر، پویا امامی کارگردان نمایش خیابانی «پیله انقلاب» که روز 14 بهمن‌ماه جاری و در چهارمین روز برگزاری سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر  طی دو اجرا در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر تهران و مقابل تالار وحدت برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود، درباره موضوع این نمایش گفت: برگ زدن تاریخ انقلاب از شکل‌گیری انقلاب تا رشادت‌ها و شجاعت‌های سردار سلیمانی و در نهایت شهادت سردار دلها در شامگاه توسط پهبادی را به شیوه مدرن و خلاق در قالب نمایشی سورئال ارائه می‌دهیم.

امامی در ادامه درباره شیوه اجرایی این نمایش نیز توضیح داد: این اثر یک پرفورمنس هست که مبتنی بر طراحی‌های حرکت، لباس، فضا و موسیقی با حضور ۱۱ بازیگر اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش «پیله انقلاب» درباره فضا و مضمون اجرای این نمایش نیز به ایران تئاتر گفت: این اثر درباره چند پروانه و چند شمع است که در واقع شمع نماد انقلاب و پروانه‌ها هم نماد سربازان و وفادران به انقلاب هستند. در این میان پیله‌ای وجود دارد که رشد می‌کند و پروانه‌ای از داخلش متولد می‌شود که نمادی از سردار سلیمانی است. او به مبارزه با داعش می‌رود و پس از شکست داعش در منطقه عملیاتی با پهپادی روبرو می‌شود که به سمتش شلیک می‌کند و به شهادت می‌رسد و در ادامه راه او توسط مدافعین سلامت با مبارزه با کرونا ادامه پیدا می‌کند.

او با تاکید بر جایگاه نماد در نمایش «پیله انقلاب» افزود: کار ما بر اساس نماد و تمثیل شکل گرفته و کلیت داستان بر این اساس به جلو می‌رود و مخاطب در لحظه آخر متوجه می‌شود پروانه‌ای که بر اثر شلیک بهپاد شهید می‌شود سردار سلیمانی است و کار بدون دیالوگ و مبتنی بر حرکات فرمی و موسیقی است.

این کارگردان در پایان با اشاره به اهمیت تئاتر خیابانی در دوران کرونا در جهت زنده نگه داشتن ارتباط مخاطب با تئاتر اضافه کرد: به هر حال اجرای نمایش در فضای باز باعث می‌شود مخاطب با آرامش خاطر به دیدن نمایش بیاید و من هم تلاش کردم در اثرم ارزشگذاری به خدمات پزشکان و مدافعان سلامت در این دوران کرونایی داشته باشم. در حال حاضر بهترین گزینه برای ادامه فعالیت تئاتر، تئاتر خیابانی است و باید همکاران با اجراهای نمایش‌های ارزشی و استفاده از عنصر طنز روحیه شاد را به مردم در این شرایط سخت منتقل کنند.

نمایش خیابانی «پیله انقلاب» کاری از گروه تئاتر آوان، نوشته محمدجواد صرامی با کارگردانی و طراحی پویا امامی، روز سه شنبه 14 بهمن ماه جاری ساعت 11 در ایوان انتظار  مترو میدان ولیعصر و ساعت 18:30 مقابل تالار وحدت در ایوا انتظار مترو میدان ولیعصر تهران برای علاقه‌مندان تئاتر اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران