در حال بارگذاری ...
از سوی کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی استان منتشر

فراخوان جشنواره نمایشنامه‌نویسی قرآنی در دانشگاه‌های مازندران

مسئول کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران  از فراخوان نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی با عنوان «فضای معنوی آیات قرآنی» در سطح دانشگاه هاای استان تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، حمیدرضا گل محمدی تواندشتی مسوول کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران از اعلام فراخوان  نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی با عنوان «فضای معنوی آیات قرآنی» در سطح دانشگاه هاای مازندران  خبر داد و گفت:   از سوی کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران، نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی با عنوان «فضای معنوی آیات قرآنی» در سطح دانشگاه‌های استان مازندران برگزار خواهد شد. 
وی افزود: این جشنواره به منظور احیای مفـاهیم و موضوعات مـرتبط با فضای معنوی آیات قرآنی و در راستای بردن قرآن به لایه‌های زندگی مردم برگزار می‌شود.
گل محمدی ادامه داد: جشنواره در قالب نمایش نامه کوتاه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، با موضوعات و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود و اهمیت دانش‌اندوزی و علم، تمثیل‌های قرآنی، داستان‌های قرآنی، تفکر و تعمق در طبیعت و اعجاز در قرآن از محورهای این جشنواره است. 
مسوول کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران  با ارایه این مطلب که نمایشنامه نویسی کوتاه «۱۵ تا ۴۵ دقیقه»، مونولوگ «بیشتر از ۱۵ دقیقه» دو بخشی است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. خاطرنشان کرد: هرگونه بازنویسی، برداشت و بازخوانی از نمایش نامه‌های دیگر نویسندگان، ممنوع بوده و متون نمایشی نباید در هیچ جشنواره‌ای مقامی کسب کرده باشند.
وی ادامه داد:  برداشت و بازخوانی از هر گونه داستان رمان که قابلیت تطبیق با اولویت‌های موضوعی جشنواره را دارا باشد، بلامانع است و مسئولیت اصالت اثر بر عهده نویسنده است و چنانچه خلاف آن در هر مرحله‌ای مشخص شود از شرکت در مسابقه حذف خواهد شد.
دبیر اجرایی نحستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی دانشگاه های مازندران  اظهارکرد: افراد شرکت‌کننده باید متون نمایشی خود را در قالب فایل pdf به همراه اطلاعات شخصی «نام، نام خانوادگی، نشانی محل سکونت، شماره تماس، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و کد ملی» به نشانی پست الکترونیک این کانون kadoazin@yahoo.com و یا به تلگرام ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۲۴ و شماره واتس آپ 09919110989 ارسال کنند.
وی در پایان  با ارایه این مطلب که این جشنواره به برگزیدگان، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا می‌شود و آثار منتخب در مجموعه نمایش نامه‌ای از سوی ستاد جشنواره به چاپ خواهد رسید. مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ است و نتایج جشنواره پس از داوری هیئت داوران تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد و از برگزیدگان طی مراسمی تجلیل به عمل می‌آ‌ید.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سیدحسین ساداتی: حمایت از نمایش‌های کمدی، یک برد فرهنگی است
در گفت‌وگو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سیدحسین ساداتی: حمایت از نمایش‌های کمدی، یک برد فرهنگی است

سیدحسین ساداتی، داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقه‌مند است و این گونه نمایشی می‌تواند سالن‌های را پر کند، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.

|

در نامه 50 هنرمند مازندرانی صورت گرفت

قدردانی از مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی
در نامه 50 هنرمند مازندرانی صورت گرفت

قدردانی از مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی

فعالان تئاتر خیابانی مازندران، در نامه‌ای به شهرام نوشیر، از تغییرات و تحولات اساسی در کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و افزوده شدن بخش تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر استان‌ها، تشکر و تقدیر کردند.

|

نظرات کاربران