در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان عنوان کرد؛

راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران اقدامی شایسته جهت دیده شدن تئاتر استان‌ها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران را اقدامی شایسته و بایسته در راستای تعالی تئاتر و امکان دیده شدن تئاتر استان ها دانست.

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان درباره راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران به خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان  گفت: با توجه به محدودیت ها و عدم همراهی که در این سال ها متاسفانه از صدا و سیما سراغ داریم که حتی در پخش تعزیه های برگرفته از نسخ معتبر و تایید شده نیز همکاری با ما صورت نمی گیرد قطعا فضایی برای ارایه و پخش نمایش های فاخر تولیدی تئاتر استان ها جهت امکان دیده شدن آثار تولیدی در شهرها و استان های کشور امری لازم بود که این تلویزیون که چند روزی است با پخش آرشیوی جشنواره ها و ورک شاپ های آموزشی و.... با مدیریت انجمن هنرهای نمایشی کشور شروع به کار کرده و در روزهای آتی نیز با پوشش اجراهای نمایش های جشنواره بین المللی تئاتر فجر کار خود را دنبال خواهد کرد می تواند این مهم را پوشش دهد.

یاقوت پور در ادامه اظهار کرد: در شرایط کرونایی حاظر نیز که امکان حضور تماشاگر در سالن های نمایش با ظرفیت کامل نیست این رسانه می تواند در دیده شدن آثار فاخر نمایشی برای مخاطبین کل کشور کمک به سزایی داشته باشد که امید این داریم که پس از جشنواره تئاتر فجر پوشش پخش اجراهای فاخر نمایشی استان ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در پایان تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت جناب آقای آشنا بر اداره کل هنرهای نمایشی و همچنین حضور جناب بصیرت عزیز در مدیریت انجمن هنرهای نمایشی کشور اقدامات بسیار خوبی در راستای تعالی و توجه ویژه تر به انجمن های استان ها و تئاتر استان ها شد و ما در شورای مشورتی تئاتر از نزدیک شاهد این موضوع بودیم که برای اتخاذ هر تصمیمی مصالح تئاتر استان ها در اولویت تصمیم گیری ها بود که جا دارد کمال تشکر و امتنان جامعه تئاتر کشور را از ایشان داشته باشیم.




مطالب مرتبط

در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک

دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایده‌های خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای پانتومیم گفتند.

|

در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است
در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است

کیارش میرمحمدرضایی، مدرس موسیقی و آهنگساز فعال در حوزه هنرهای نمایشی  با بیان این‌که موسیقی می‌تواند بیان‌کننده هویت فردی و یا اجتماعی انسان‌ها باشد، گفت استفاده سلیقه‌ای و بومی از موسیقی در نمایش از آسیب‌زننده‌ترین موضوعات حوزه تئاتر است. 

|

نظرات کاربران