در حال بارگذاری ...

محمد یعقوبی‌: این اتفاق موجب کاهش امنیت ساختمان مجموعه تئاترشهر شده است

محمد یعقوبی گفت:«مسلماً اتفاقی که برای دومین بار در ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر رخ داده موجب کاسته شدن امنیت و تداوم حیات ساختمان مجموعه تئاترشهر شده بنابراین مسئولان تئاتری می‌بایست در قالب دادرسی فوری به مراجع قانونی شکایت خود را اعلام کنند.» محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر با اعلام این مطلب به سایت ایران تئاتر گفت:«چند روز قبل همچون دو سال گذشته شاهد به وجود آمدن شکاف‌هایی در ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر بودیم که بر اثر ادامه پروژه ساختمانی است که در این قسمت به وجود آمده ‌و این جای تاسف دارد. به اعتقاد من این اتفاق به دلیل ساخت و ساز نیست بلکه به دلیل بی‌توجهی است‌‌.» وی در ادامه افزود:«مسلماً این مسئله با گفت‌وگو حل نمی‌شود و چقدر خوب بود که نهادهای دولتی وقتی در گفت‌وگو به نتیجه نمی‌رسند، دست از این گفت‌وگوهای بی‌فایده بردارند. باید شکایت فوری برای توقف عملیات صورت گرفته شود و ‌نگاه دوباره‌ای در روند ساخت و ساز اعمال شود.»

محمد یعقوبی گفت:«مسلماً اتفاقی که برای دومین بار در ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر رخ داده موجب کاسته شدن امنیت و تداوم حیات ساختمان مجموعه تئاترشهر شده بنابراین مسئولان تئاتری می‌بایست در قالب دادرسی فوری به مراجع قانونی شکایت خود را اعلام کنند.»
محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر با اعلام این مطلب به سایت ایران تئاتر گفت:«چند روز قبل همچون دو سال گذشته شاهد به وجود آمدن شکاف‌هایی در ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر بودیم که بر اثر ادامه پروژه ساختمانی است که در این قسمت به وجود آمده ‌و این جای تاسف دارد. به اعتقاد من این اتفاق به دلیل ساخت و ساز نیست بلکه به دلیل بی‌توجهی است‌‌.»
وی در ادامه افزود:«مسلماً این مسئله با گفت‌وگو حل نمی‌شود و چقدر خوب بود که نهادهای دولتی وقتی در گفت‌وگو به نتیجه نمی‌رسند، دست از این گفت‌وگوهای بی‌فایده بردارند. باید شکایت فوری برای توقف عملیات صورت گرفته شود و ‌نگاه دوباره‌ای در روند ساخت و ساز اعمال شود.»
یعقوبی همچنین درباره وجود مترو در محوطه مجموعه تئاترشهر خاطر نشان کرد:«فکر می‌کنم عبور خط مترو از ضلع شمالی مجموعه تئاترشهر فی‌نفسه اتفاق خوبی است که باید به شکل صحیح صورت بگیرد بنابراین باید اعتراضی که در خصوص مترو صورت گرفت در مورد ساخت و ساز پروژه ساختمانی ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر صورت می‌گرفت. آسیبی که ضلع جنوبی تئاترشهر به این مجموعه وارد ساخته به دلیل این است که کسانی که این پروژه را پیگیری می‌کنند برایشان مهم نیست که این مجموعه تئاتری به ثبت میراث فرهنگی رسیده است و ارزش تاریخی فرهنگی دارد. ای کاش در خصوص پروژه‌های ساختمانی که در نزدیکی مجموعه‌های تاریخی و هنری قرار دارند صلاحیت اخلاقی افراد پیمانکار نیز ارزیابی می‌شد تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.»