در حال بارگذاری ...
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استهبان در آیین تجلیل از هنرمندان:

نیازمند فضای اختصاصی تئاتر هستیم

استهبان فارس از شهرستان‌های فعال در تئاتر است و در در جشنواره های ملی نیز همواره حرفی برای گفتن دارد اما هنوز از داشتن یک پلاتو محروم است. بر همین اساس مسئول هنرهای نمایشی این منطقه خواستار تامین پلاتو اختصاصی تئاتر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، علی مستفیضی مسئول انجمن هنرهای نمایشی استهبان اعلام کرد: تئاتر استهبان چند سالی است در سطح استانی و ملی خوش می درخشد اما از داشتن سالن پلاتو محروم است نیازی که با توجه به ظرفیت تئاتر شهرستان یک ضرورت است و خواست همگانی یکایک هنرمندان محسوب می شود.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی که در آیین تجلیل از هنرمندان تئاتر در استهبان سخن می گفت بیان کرد: شیوع کرونا سومین جشنواره تئاتر سته بان را به تعویق انداخت مساله ای که هر چند ناگوار است اما این نوید را می دهیم که پس از اتمام کرونا برگزار خواهد شد.

مستفیضی آینده تئاتر استهبان را روشن توصیف کرد و ادامه داد: در سالیان اخیر دوره های آموزشی متعددی برای هنرمندان تئاتر برگزار شده است و زیرساخت های خوبی نیز در نمایش شهرستان ایجاد شده رویه ای که نتیجه بخش بوده است و حضور درخشان هنرمندان استهبانی در جشنواره های متعدد استانی وفرا استانی را به دنبال داشته است و صد البته امیدواریم زمینه ساز حمایت بیشتر مسئولان نیز باشد.

وی گفت: کمترین خواسته ی هنرمندان استهبانی داشتن پلاتوی اختصاصی است و از مسئولان می خواهیم این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند.پلاتو در هنر نمایش و تئاتر مکانی برای تمرین گروه های نمایشی است؛ پلاتو می تواند در کیفیت خروجی کار گروه های هنری تاثیرگذار باشد.

احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان نیز که این در گردهمایی حضور داشت، با تاکید بر خواسته به حق اهالی تئاتر گفت: با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما حتی المقدور خواسته های هنرمندان را دنبال می کنیم چرا که به میزان اثربخشی مثبت و سازنده این قشر واقف هستیم.

فرماندار استهبان بیان کرد: کرونا بسیاری از مشاغل را تحت الشعاع خود قرار داده است و هنرمندان تئاتر نیز از این معضل آسیب های بسیاری دیده اند چالشی که هرچند ناگوار است اما امیدواریم با رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی بزودی برطرف شود.

امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان هم در این آیین بر لزوم پیگیری خواسته های هنرمندان تاکید کرد و گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی هنر تئاتر در این شهرستان رونق خاصی داشته است و هنرمندان استهبانی در دوران جنگ تحمیلی نیز توانسته اند شادی بخش رزمنده های سرفراز در پشت جبهه ها باشند، رویه ای که مایه مباهات ماست و از آن به عنوان یک سند افتخار یاد می‌کنیم.

کیامرث از حضور موفق هنرمندان استهبانی در جشنواره های مختلف قدردانی کرد و لزوم همکاری نهادهای مختلف برای تحقق نیازهای هنرمندان تئاتر را یک ضرورت دانست.

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آیین تجلیل از هنرمندان تئاتر در استهبان به همت انجمن هنرهای نمایشی شهرستان، مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان و مساعدت شهرداری و شورای شهر این شهر شامگاه پنجشنبه در استهبان فارس برگزار شد و با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از هنرمندان تئاتر در این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

استهبان در فاصله ی ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.




مطالب مرتبط

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران