در حال بارگذاری ...

این نمایش بر اساس آیات قران است و با مسایل امروز ارتباط دارد

داستان نمایش «واینک رستاخیز» با مراجعه به تورات و روایات و احادیث معتبر و کتب دینی دیگر شکل گرفته است و در قالب درام قرار گرفته است.

کامل نوروزی نویسنده نمایش «واینک رستاخیز» گفت: این نمایش از آیات 67 تا 73 بقره برگرفته شده که ارتباط آن با مسایل امروزین انگیزه نگارش آن را در من ایجاد کرد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر کامل نوروزی، نویسنده نمایش «واینک رستاخیز» در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با اشاره به اینکه متن این اثر با مسایل امروزی ارتباط منطقی دارد، افزود: داستان نمایش «واینک رستاخیز» با مراجعه به تورات و روایات و احادیث معتبر و کتب دینی دیگر شکل گرفته است و در قالب درام قرار گرفته است.
وی ادامه داد: داستان این نمایش در زمان حیات حضرت موسی و فرمانروایی رامسس دوم در مصر رخ می دهد.
در این نمایش در مصر قتلی به وقوع می‌پیوندد و مردم برای یافتن قاتل تلاش می‌ورزند، اما به نتیجه‌ای نمی‌رسند و در نتیجه فتنه و آشوب برپا می‌شود و میان طرفداران رامسس دوم و یاران حضرت موسی(ع) درگیری و نزاعی سخت آغاز می‌شود تا سرانجام پیرمردی از دوستداران حضرت موسی(ع) پیشنهاد می‌کند که برای خاتمه دادن به فتنه و آشوب برای یافتن قاتل به نزد حضرت موسی(ع) رهسپار شوند و ...
کامل نوروزی درباره این اثر گفت: اشاره کار به حکومت‌های خود کامه‌ای است که در جهان حاکمیت دارند و سعی می‌کنند با تولید رعب و وحشت، با ایمان مردم بازی کنند و آنان را از حقایق باز دارند.
این نماش در اولین روز برگزاری جشنواره تئاتر ماه به روی صحنه رفت و با اقبال بسیار تماشاگران در تالار اندیشه حوزه هنری مواجه شد.گفتنی است جشنواره سراسری تئاتر ماه توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تا 30 مهر ماه در تهران برگزار می شود.