در حال بارگذاری ...
فریبا طاهری در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

با‌نمایش «اتاق 24» در بخش رادیویی فجر39 حاضر بودم
برگزاری جشنواره تئاتر فجر امید بخش بود

طاهری گفت:بعد از مدت‌ها تعطیلی فعالیت‌های تئاتری برگزاری جشنواره تئاتر نور امید را دل تئاتری‌ها روشن کرد.

فریبا طاهری بازیگر،گوینده و دوبلور باسابقه سینما و تئاتر که از شاگردان استاد سمندریان در دهه شصت است در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:به تازگی در نمایش رادیویی وقتی«خورشید خوابید» به کارگردانی و نویسندگی جواد پیشگر بازی داشتم.نمایش یک اثر اجتماعی،معمایی و جنایی محسوب می‌شود .

وی درباره مضمون و داستان نمایش تاکید کرد:زمان رخداد داستان نمایش مربوط به سال 1342 است و در باره قتل دختری جوان به نام هما است که دوست شخصیت اصلی نمایش پروین محسوب می‌شود .

طاهری درباره نقشش در «وقتی خورشید خوابید» افزود:من نقش پروین را در این نمایش بازی می‌کنم که در سپاه دانش در آن دوران مشغول به فعالیت است.پروین دختری تحصیل کرده است و فرزند تیمساز افخم از نظامی‌های سرشناس دوران پهلوی است.دختر با افکار و عقاید پدرش دچار چالش است و او بیشتر به دنبال خدمت به مردم است و به همین دلیل به سپاه دانش رفته است .

این بازیگر درباره سایر بازیگران این اثر گفت:رامین پورایمان، مجید حمزه، حمید یزدانی، شیرین سپهراد، مهرداد مهمان دوست، ماندانا اصلانی و شمسی صادقی بازیگران این نمایش هستند .

این دوبلور در باره سایر فعالیت‌های کاریش تصریح کرد:چندی قبل در نمایش‌های «خاطرات» و «گمشده در زمان» به کارگردانی جواد پیشگر بازی داشتم و با نمایش «اتاق 24»به کارگردانی داریوش شهبازی در جشنواره تئاتر فجر در بخش رادیویی حضور داشتم که نمایش در بخش بازیگری چند جایزه به دست آورد و من نقش اصلی نمایش را بازی کردم .داستان این نمایش در باره زندگی سه دختر دیوانه است که در دیوانه خانه زندگی می‌کنند .

وی در باره وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: بعد از مدت‌ها تعطیلی تئاتر برگزاری جشنواره تئاتر فجر نور امید را دل تئاتری برای فعالیت دوباره روشن کرد و بعد از مدت‌ها فرصت دیدن و همکاری با سایر دوستان را پیدا کردیم و به نظرم موفق و با برنامه برگزار شد.

مجموعه‌های عسل‌ها و مثل‌ها و سرود ، نمایش های اتللو ، پدر، فیزیک دان ها، ازدواج آقای می سی سی پی ، مرد زندگی و وصیت نامه خانم اتول از جمله کارهای مهم کارنامه کاری طاهری محسوب می شوند.




نظرات کاربران