در حال بارگذاری ...

مرکز دراماتراپی غرب تهران آغاز بکار کرد

مرکز دراماتراپی غرب تهران آغاز بکار کرد و کارگاه دراماتراپی ویژه جوانان و بزرگسالان با حمایت فرهنگسرای فردوس و با اجرای انجمن دراماتراپی ایران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن بین المللی دراماتراپی ایران DTCI نخستین کارگاه دراماتراپی با شرکت جمعی از فراگیران علاقه‌‍‌مند به نمایش درمانی و با حضور دکتر مجید امرایی دبیرکل انجمن نمایش درمانی ایران DTCI و عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپیWADTh با حمایت فرهنگسرای فردوس برگزار شد .
در این کارگاه دو ساعته علاوه بر گذری به تاریخ درمان های هنری در ایران در خصوص تاثیرات توانبخشی و بازتوانی دراماتراپی در رفع مسائل روحی و روانی و همچنین ارتقاء مهارت های فردی و اجتماعی مراجعان صحبت شد.
در ادامه با تمرکز بر حوزه "ریتم آگاهی" در دراماتراپی به عنوان نخستین اقدامات پروتکل درمانی در زمینه کوک ریتمی با فراگیران تمرین انجام شد.
در این کارگاه همچنین تکنیک های "بازی کلام" و "تکنیک بازی احساس" به فراگیران آموزش داده شد .
کارگاه دراماتراپی ویژه جوانان و بزرگسالان با حمایت فرهنگسرای فردوس و با اجرای انجمن دراماتراپی ایران روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود .
دراماتراپی درمانی کمکی ، غیر دارویی ، بازی محور و گروهی است که پیشینه تاریخی و سنتی آن را می توان در روان درمانی نمایشی ایران دید و نشانه هایی از آن را می توان در شیوه های درمان حکیم بوعلی سینا و محمد زکریای رازی مشاهده کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران