در حال بارگذاری ...
در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایشنامه «مده آ» اجراخوانی می‌شود

نمایشنامه «مده آ» به نویسندگی اوریپید نویسنده عصر یونان بوستان و کارگردانی افشین قاسمی شنبه ۲ و ۹ اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خوانی می شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نمایش افسانه مده آ که توسط اورپید چهارصد سال قبل از میلاد نوشته و اجرا گردیده است، دست مایه آن شد که گروه آوای ققنوس این نمایشنامه را انتخاب کرده و آن را برای اجرا خوانی آماده کند.
کارگردان «مده آ»درباره این نمایش نوشته است: خیانت همسر برای زنی که تمام وجودش سراسر عشق به او است، قابل بخشش نیست و آتش عشق را به نفرت تبدیل می کند، از این رو مده آ با تمام عشق به جیسون درصدد انتقام از او بر می آید و از مکر زنانه خود بهره می جوید. این نفرت در درون مده آ چنان شعله می کشد که فرزندان خود را نیز از پای در می آورد.
در خلاصه این نمایش آمده است: "مده آ" زنی ساحره است که به جیسون در دزدیدن پشم زرین قوچ مقدس کمک کرده و با او ازدواج می کند. پس از ورود به شهر کورنت، جیسون دلباخته ی دختر پادشاه شده و با او وصلت می کند. مده آ این خیانت را تاب نمی آورد و درصدد انتقام بر می آید
عواملی که این اثر هنری را همراهی می کنند عبارتند از: مترجم:  غلامرضا شهبازی، تهیه کننده:  سامان علیزاده
خوانش گران:  (به ترتیب ایفای نقش) گلناز عیدی، افشین قاسمی، ماهرخ سالاری، زهرا شیرازی، سحر شیرزاد، علی شهبازی، سامان علیزاده، زهرا کلانتر، آرزو ریسمانچیان، لیلا دهقان، مریم شهر آینی، فاطمه اوستائی، آذین آقایی، سارا زمزم، مشاور رسانه ای: محمد حسین عبداللهی، طراح پوستر:  سونیا هادیگل، استودیو دیزاین ایماژ




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است
کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است

افشین زمانی، کارگردان نمایش «کابوس‌های شازده اجباری» از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران با کانسپت نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی می‌داند. 

|

دو نمایش با یک کارگردان در خانه موزه استاد انتظامی

افشین قاسمی: کار پرمخاطب باید سال‌ها روی صحنه بماند
دو نمایش با یک کارگردان در خانه موزه استاد انتظامی

افشین قاسمی: کار پرمخاطب باید سال‌ها روی صحنه بماند

افشین قاسمی، کارگردان تئاتر که از اول آذر با نمایش «خرده‌جنایت‌های زن و شوهری» و «عمو ماهیگیر» در خانه موزه استاد انتظامی میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال خواهد بود، می‌گوید کار پرمخاطب باید سال‌های سال روی صحنه بماند و نسل‌های جدید به تماشای آن بنشینند.

|

نظرات کاربران