در حال بارگذاری ...
به مناسبت یکصدمین سال اجرای اپرا در اصفهان

تالار هنر پس از بازسازی و مرمت افتتاح شد

تالار هنر اصفهان به مناسبت یکصدمین سال اجرای اپرا در اصفهان پس از بازسازی و بهبود وضعیت آن با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان پس از حدود یک سال بازگشایی شد.

به گزارش ایران تئاتر تالار هنر اصفهان پس از بازسازی و بهبود وضعیت آن با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان بازگشایی شد؛ احیای سالن کوچک، اصلاح و استانداردسازی پلاتوهای تمرین، ساخت اتاق فرمان مستقل برای سالن کوچک با تجهیزات لازم، تعمیر سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی، احیای سالن کنفرانس سالن کوچک، اصلاح ورودی تالار و رمپ گذاری برای معلولان، تعمیر تجهیزات نور و صدا از جمله اقداماتی بود که برای بازسازی این تالار انجام شد.

تئاتر شهر در چهار باغ افتتاح خواهد شد

شهردار اصفهان در مراسم بازگشایی این تالار اظهار داشت: ضمن جلسه‌ای که با هنرمندان داشتیم، تصمیم گرفته شد تالار هنر بازسازی شود، ابتدا پنج میلیارد تومان اعتبار برای این مکان در نظر گرفته شد اما با توجه به تلاش مدیر منطقه ۱۰ و اعضای شورای شهر این اعتبار با ۸ میلیارد تومان ارتقا داده شد تا هنرمندان در این مکان هنر خود را به نمایش بگذارند و بتوانند با استفاده از هنر خود آسایش و آرامش را به مردم هدیه دهند.
قدرت الله نوروزی افزود: مدیریت شهری سعی دارد مردم را شاد و نشاط را به دیواره جامعه تزریق کند که در همین راستا پس از رفع موانع، تئاتر شهر نیز در چهار باغ افتتاح خواهد شد تا افراد هنرمند در این مکان، هنر خود را به نمایش بگذارند.
وی تصریح کرد: وظیفه شهرداری ایجاد ساختار است اما هنرمندان نیز باید تلاش کنند تا محتوای خوبی در عرصه هنر تولید کرده و به نمایش بگذارند.
شهردار اصفهان ادامه داد: می‌بایست شاهد یک پویایی کامل در شهر باشیم تا نام اصفهان همیشه در صدر باشد.

در ادامه این آئین مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز تصریح کرد: تالار هنر دارای قدمتی ۲۰ ساله است که نقش مؤثری را در حوزه‌های نمایشی و تئاتر ایفا کرده است که به دلیل شرایط عمرانی نیازمند مرمت و بازسازی شد که در سال گذشته با پیمانکار قراردادی بسته شد و بخش‌های زیربنایی، تأسیسات سالن اصلی، پلاتوها، اتاق گریم، رختکن، سرویس‌های بهداشتی، سایت اداری و آسانسور بازسازی و وضعیت تا حدی رو به بهبودی رفت.
حمید شهبازی افزود: تاکنون هشت میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی این تالار هزینه شده است که این اقدام نتیجه همکاری مشترک بین شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بوده است.

یکصدمین سالگرد اجرای اولین اپرا در اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این افتتاحیه گفت: در ادوار گذشته تأکید بر این بوده که تئاتر یک ریشه قدسی دارد که مأخذی برای گفت‌وگوی انسان با خدایان است.
محمد عیدی افزود: تئاتر تنها رویدادی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری نیست بلکه رویدادی است تا از طریق آن ناشنیده‌ها، شنیده‌ها و روایت‌های ناگفته‌ای، استماع شود.
ادامه داد: این افتتاح با یکصدمین سالگرد اجرای اولین اپرا در اصفهان توسط میرزاده عشقی که یکی از مفاخر کشور ایران بوده متقارن شده است که یاد این هنرمند را گرامی می‌دارم. این اجرا دلالت بر آن داشته که اصفهان تا چه حد مرجع و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند.
وی ضمن تشکر از پیگیری هنرمندان برای بازگشایی تالار هنر، تصریح کرد: با تأکیدات شهردار اصفهان و تصمیم جدی اعضای شورای شهر و شهرداری منطقه ۱۰ این مکان بازسازی و افتتاح شد که امیدوارم تالار هنر به کمک سبک بالان نازک نهاد خوش قریحه هنر بتواند راهکارهای جدیدی را برای داشتن شهری فرهنگی با شاخصه زیست پذیری، حیات محوری و معناگرایی به کار گیرد.

تعداد پلاتو های تالار هنر از دو به چهار تبدیل شده

عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه گفت: تعداد پلاتو های تالار هنر پس از بازسازی از دو به چهار تبدیل شده که برای اجرا کمک بزرگی به هنرمندان می‌کند.

فریده روشن با اشاره به مناسب سازی های لازم تالار هنر از جمله عبور و مرور معلولین و بهبود سیستم صوتی و موارد ایمنی افزود: امیدوارم با رفع محدودیت‌های کرونایی شهروندان بتوانند از این مکان به خوبی بهره مند شوند.
رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این برنامه گفت: امروز به مناسبت یکصدمین سال اجرای اپرا در اصفهان توسط میرزاده عشقی، تالار هنر پس از بازسازی و مرمت افتتاح شد.

تالار هنر مهم‌ترین سالن نمایشی سطح استان

علی عطریان افزود: حدود یک سال پیش عملیات بازسازی تالار هنر آغاز شد و اکنون فضای مناسب‌تری در اختیار شهر و هنرمندان هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، محیطی و تمرین‌های مختلف قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان ادعا کرد که تالار هنر مهم‌ترین سالن نمایشی سطح استان است که امروز پس از بازسازی از جهت تجهیزات، امکانات و مکان‌های مورد نیاز اهالی نمایش، افتتاح شد.
با توجه به بازگشایی سینماهای اصفهان با ۳۰ درصد ظرفیت، هنرمندان تئاتر نصف جهان انتظار دارند، اکنون که تالار هنر اصفهان پس از بهسازی‌های لازم افتتاح شده است، بتوانند از ظرفیت سالن‌های این تالار، برای به صحنه بردن تئاتر استفاده کنند تا مهد هنر نمایش کشور، پس از پشت سر گذاشتن یک دوره رکود تئاتری بار دیگر شاهد اجرای نمایشهای فاخر صحنه‌ای در کنار نمایش‌های خیایانی باشد.




نظرات کاربران