در حال بارگذاری ...
اول اسفند در برنامه هزارتوی داستان

آثار ماکسیم گورکی در رادیو نمایش بررسی می‌شود

اول اسفند ماه، آثار ماکسیم گورکی نویسنده نامدار روسی در برنامه هزارتوی داستان در رادیو نمایش بررسی می شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش ، ماکسیم گورکی داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و مقاله نویس انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی بود. نویسنده‌ای که هر چند بیشتر آثارش با هدف سرعت بخشیدن و بعد تثبیت انقلاب مردم روسیه علیه حکومت تزارها نوشته شد اما از جهت ساختار ادبی و محتوا هم در ادبیات روسیه هم در جهان بسیار تاثیرگذار بود.
  گورکی گروه‌های وسیع زحمتکشان را به دوستداران کتاب و ادبیات بدل ساخت. او به کشف دنیای تازه‌ای در عالم مردم فرودست جامعه دست یافت و پیام ضمنی آثارش این بود که آوارگان و ولگردان با روح زیبایی که دارند نباید از یاد انسانها فراموش شوند چرا که آنها قربانیان نظام اجتماعی ستمگرند.
او بیش از ۳۰۰ داستان کوتاه و رمان‌ها نوشت و به خاطر همین آثار فراوان و پر مخاطبش، ۵ بار نامزد دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات شد.
جمعه اول اسفند ماه ، ساعت 21، در برنامه هزارتوی داستان، بهناز بستاندوست داستان «رمان » نوشته ماکسیم گورکی را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه دکتر کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه گورکی را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.




نظرات کاربران