مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران اعلام کرد کمک هزینه گروه های نمایشی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تسویه و قسط اول کمک هزینه گروههای هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک نیز پرداخت شد.
به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران که پیش از این اعلام کرده بود کمک هزینه گروههای نمایشی شرکتکننده در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تا پایان بهمن سال ۹۹ تسویه میشود، درباره وضعیت پرداخت مطالبات تئاتر فجر سی و نهم به خبرنگار مهر گفت: طبق وعدهای که داده بودیم کلیه کمک هزینه گروههای تئاتری حاضر در جشنواره تئاتر فجر پرداخت و همچنین مبالغ در نظر گرفته شده برای هیأتهای انتخاب و داوری جشنواره سی و نهم نیز تسویه شد.
وی درباره وضعیت کمک هزینههای گروههای شرکتکننده در هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک نیز یادآور شد: به دلیل برگزاری اینترنتی جشنواره هجدهم، آثار جشنواره تئاتر عروسکی باید تولید میشدند و ما در این خصوص قسط اول کمک هزینه گروهها را پرداخت کردیم. همچنین برای ضبط با کیفیت آثار جشنواره نیز حمایتهایی را انجام میدهیم تا این آثار به خوبی ضبط شده و در ویاودیها پخش شوند.
بصیرت تأکید کرد: تمام تلاش خود را میکنیم تا تعهداتمان نسبت به جشنواره سی و نهم تئاتر فجر و جشنواره هجدهم تئاتر عروسکی را تا پایان سال ۹۹ تسویه کنیم و بدهی نداشته باشیم. اگر یک درصد این اتفاق رخ ندهد، تسویه مطالبات در فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با اشاره به اینکه بودجه هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: تمام تلاشمان را میکنیم تا مجموع هزینههای برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز زیر ۶ میلیارد تومان بسته شود.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: به دلیل شرایط اقتصادی و کرونایی موجود در جامعه و بالا رفتن هزینههای مالی در مقایسه با سالهای قبل، برخی هزینههای جشنواره سی و نهم تئاتر فجر نظیر هزینههای چاپ و اسکان نسبت به قبل بسیار بالا رفته و حتی چندین برابر شدهاند. ولی ما سعی میکنیم مجموع هزینههای جشنواره بالای ۶ میلیارد تومان نرود.
بهرام جلالیپور، داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...
کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسبسازی بانکی و خودپرداز ...
جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.
عضو هیئت داوران بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشهای این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمیتوان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنهای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.
پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئتداوران بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهمترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، میگوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوههای نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.