در حال بارگذاری ...
برای اجرا در پروژه امید جهانی: کرونا؛ 100 روز؛ 100 داستان؛ 100 کشور

مهرداد رایانی مخصوص از ایران به "امید جهانی" پیوست

پروژه‌ اجرای ۱۰۰ قطعه‌ی نمایشی براساسِ کتابِ داستان‌های دکامرون نوشته‌ی «جووانی بوکاچیو» نویسنده‌ ایتالیایی که در قرن ۱۴ میلادی می‌زیسته از سوی کشور رومانی به انگیزه‌ی اتصالِ کشورها وهنرمندانِ تئاتر با شعار «امید جهانی» در روزهای کرونازده راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش ایران تئاتر کتاب دکامرون حاوی 100 قصه‌ی کوتاه است که به شیوه‌ی هزار و یکشب نگاشته شده‌است. این پروژه از سوی بزرگترین تئاتر رومانی National Theatre Craiova با همکاری کارگردانان 100 کشور جهان از چهارشنبه 6 اسفند ماه 1399 آغاز می‌شود و هر روز به یک کشور اختصاص دارد.

«مهرداد رایانی مخصوص»، نویسنده و کارگردان تئاتر کشورمان روز دوشنبه آینده ساعت 21:30 نمایش خود را به شکل پخش زنده در پلت‌فرم پیش‌بینی‌شدهhttps://hektomeron.com/  به‌طور زنده ارایه خواهد کرد. داستان نخست از بخش هشتم، قطعه‌ای است که روایت آن را گروه رایانی برعهده دارد. «رومانیتا یونسکو» به عنوان بازیگر، رایانی را همراهی می‌کند.
100 کارگردان از 100 کشور جهان با 100 بازیگر از کشور رومانی،‌ 100 قطعه‌ نمایشی را در 100 روز به شکلِ پیاپی ارایه خواهند کرد. طول هر قطعه‌ نمایشی 14 دقیقه خواهد بود. 34 نیروی فنی و هنری دیگر (صحنه، نور، لباس، گریم و...)‌ از کشور رومانی، تمامِ 100 گروه نمایشی را برای آماده‌سازی پشتیبانی می‌کنند. کارگردانانِ کشورهای مختلف، تمامِ‌ تمرین‌ها با بازیگران و مراحلِ آماده‌سازی نمایش‌های خود را به شکل آن‌لاین و مجازی انجام داده‌اند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به سامانه‌ی طراحی‌شده این پروژه مراجعه نمایید. https://hektomeron.com/
 




مطالب مرتبط

نمایش «کات» تمدید شد

نمایش «کات» تمدید شد

نمایش «کات» به طراحی، کارگردانی و بازیگری سیدسعید نعمتی و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی تا سوم آذر تمدید شد.  

|

نظرات کاربران