در حال بارگذاری ...
امید انصاری در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

گلزار محمدی زحمات زیادی برای جشنواره تئاتر عروسکی کشید

انصاری گفت:زنده یاد گلزار محمد باوجود شرایط بیماری سختش با عشق و علاقه برای برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر عروسکی زحمات زیادی متحمل شد.

امید انصاری نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی در گفت‌وگو با ایران تئاتر در باره مضمون و فضای نمایش «ماه و آفتاب» گفت: نمایش «ماه و آفتاب» در بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر عروسکی حضور دارد و تکنیک کار نمایش تلفیقی از تکنیک سایه و بازیگر و عروسک است و در اجرا کار منحصر به فردی محسوب می‌شود .داستان نمایش گرفته برگرفته از کتاب یک داستان سودانی با ترجمه احمد شاملو است و موضوع آن پیدایش شب و روز و متولد شدن ستاره ها است.

این کارگردان در باره ویژگی اجرا در فضای مجازی عنوان کرد:بهرحال تجربه اولین و نویی است و باید منتظر برگزاری جشنواره و طی کردن آزمون و خطاها باشیم تا بتوانیم نظر درستی را ارائه کنیم. برگزاری این  نوعی جشنواره تماشاگر را از دیدار حضوری محروم می کند و در کنارش باعث می شود اگر تبلیغات خوبی انجام شود تعداد بیشتری از مخاطبان می توانند نمایش را در فضای مجازی ببنید. در سال های قبل حداکثر هر نمایش دو اجرا داشت و ممکن بود 100 نفر نمایش را ببینند. اما با این شیوه تعداد مخاطبان بسیار بیشتر خواهد بود .

این نویسنده در مورد اهمیت راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران نیز متذکر شد: طرح نوپا و موثری است و برای جا افتادنش نیاز به گذشت زمان و توجه مردم به آن دارد و به نظرم باید بیشتر معرفی و تبلیغ شود تا تعدادی بیشتری از دوستداران تئاتر از آن متوجه بشوند.

انصاری در باره جایگاه زنده گلزار محمدی در تئاتر عروسکی و برگزاری جشنواره گفت: روحشان شاد و یکی از مهم ترین دلیلی که باعث شد برای جشنواره نمایش آماده کنم آشنایم با خانم محمدی و توانایی هایش بود و دوست دارم کار با کیفیتی برای شادی روحش در جشنواره داشته باشم. ایشان زحمات زیادی علی رغم بیماری سختش برای برگزاری جشنواره متحمل شدند.

این کارگردان در باره برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در دوران کرونایی صریح کرد:دوست داشتیم جشنواره در شرایط مناسب تری برگزار می‌شد و کرونا باعث نمی‌شد کیفیت نمایش‌ها کم بشود.ما این نمایش را با ده نفر کار کردیم که در شرایط عادی تعداد گروه خیلی بیش از این بود.




نظرات کاربران