در حال بارگذاری ...
رامین کهن در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی امید بخش است
برای آشنایی با«تلویزیون تئاتر ایران»تبلیغات گسترده‌تری نیاز است

کهن گفت:برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی«تهران-مبارک»ضمن ایجاد امید باعث درآمدزایی برای فعالان این حوزه می‌شود.

رامین کهن نویسنده و کارگردان فعال تئاتر عروسکی در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره مضمون و فضای نمایش«هدیه کوچولو و یک روز و دو فصل»گفت:نمایش در اصل تلفیق دو کار خردسال است و دو اپیزود مجزا از هم است.بخش اول درباره موجودی به نام کوچولو است که می‌خواهد برای تولد مادرش بهترین هدیه را تهیه کند و به همین دلیل عازم سفرمی‌شود.در انتهای این سفر به خودشناسی می‌رسد.بخش دوم نمایش روایت عاشقانه‌ای از تبدیل زمستان به فصل بهار است که مبتنی بر قصه معروف ننه سرما و عمو نوروز است.

این کارگردان در باره ویژگی‌های اجرای نمایش در فضای مجازی خاطر نشان کرد:پس از اتمام جشنواره وبرکزاری آن در چنین فضایی میتوان قضاوت درستی انجام داد.البته این شیوه برگزاری موقتی و تا زمان ریشه کنی کرونا دنبال خواهد شد.

این نویسنده درباره اهمیت راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران گفت:سابقه راه اندازی تلویزیون و تئاتر ایران کم است و زمان می‌برد به جایگاه سایر سایت‌های فعال در این حوزه برسد.برای آشنایی مخاطبان با تلویزیون تئاتر ایران باید تبلیغات بیشتر ومتنوع‌تری انجام شود تا مخاطبان از کم و کیفش اطلاع پیدا کنند. شاید اگر رویکرد اشتراکی پیدا کند بهتر می‌تواند دیده شود.

این فعال تئاتر عروسکری در نقش و جایگاه زنده یاد گلزار محمدی در حوزه برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی افزود:ایشان یکی از دلسوز ترین و پیگیرترین‌های فعالان حوزه تئاتر عروسکی بودند و فعالیت موثری هم در بحث تولید و مدیریت داشتند و جایش در برگزاری جشنواره به شدت خالی است.

کهن در باره اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در دوران کرونا گفت:به نظرم با توجه به شرایط  موجود کرونایی برگزاری جشنواره خیلی خوب است و مایه امیدواری بچه‌های تئاتر عروسکی است.تا ضمن ایجاد دوباره رونق در این حوزه کمک خوب اقتصادی بعد از مدت‌ها بیکاری به فعالان این عرصه کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران