در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه همایش نمایشنامه خوانی بزرگداشت شهدای سلامت مطرح شد؛

شورا و شهرداری جزیره خارگ پلاتو را تجهیز می‌کنند

همایش نمایشنامه خوانی بزرگداشت شهدای سلامت به همت انجمن هنرهای نمایشی جزیره خارگ و با حمایت شورا و شهرداری جزیره در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، در این همایش 4 نمایشنامه توسط گروه‌های مختلف خوانده شد.

جهانشیر یاراحمدی رئیس انجمن استان گفت: در آیین اختتامیه که جهت تقدیر از بازیگران و عوامل گروه‌های شرکت‌کننده برگزار شد، صحبت هایی را با وطن دوست رئیس شورای شهر و صفایی شهردار جزیره داشتیم.

مشروح این سخنان را در ذیل می‌خوانید:

وطن دوست ضمن تشکر و قدردانی از گروه‌های شرکت‌کننده گفت: با پیگیری‌های مستمر و مداوم خانم چنانی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جزیره خارگ ،شورا در بودجه سال ۱۴۰۰ در دو بخش هنر نمایش و هنرمندان خوب دیده است . وی اضافه کرد : در بودجه مصوب سال آینده، مبلغ قابل‌توجهی برای تجهیز پلاتو در نظر گرفته‌ایم و علاوه بر آن مصوبه‌ای داریم برای برگزاری یک رویداد ملی به میزبانی جزیره خارگ.

در ادامه صفایی شهردار خارگ نیز ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و خوانشگران در این همایش، ضمن تأکید بر حرف‌های مهندس وطن دوست درباره دو مصوبه مطرح‌شده د بودجه ۱۴۰۰ ، اضافه کرد : از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و با نظر مساعد آقای فرماندار از آن مسیر نیز به تئاتر جزیره کمک خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، جهانشیر یاراحمدی در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و نیز زنده‌یاد محمدرضا الوند مدیر امور استان‌های اداره هنرهای نمایشی کشور، از انجمن هنرهای نمایشی جزیره خارگ به خاطر برگزاری این همایش و نیز از شورا و شهرداری جزیره برای حمایت از آن صمیمانه قدردانی کرد و از آن‌ها خواست تا با ادامه این حمایت‌ها مسیر رو به رشد تئاتر جزیره را هموار کنند. او در ادامه از فعالیت‌های تئاتر جزیره در سال ۹۹ گفت و آرزو کرد حضورهای ملی و بین‌المللی گروه‌های تئاتر جزیره در مهروموم‌های آتی بیشتر و پرافتخارتر از همیشه باشد. و درنهایت نیز از مدیران جزیره خواست تا شرایط اجرای عموم آثار نمایشی را فراهم کنند.

در پایان این مراسم که با اجرای الهام چنانی برگزار شد ؛ هنرمندان تئاتر جزیره با اهدا لوح از شورا، شهرداری و بخشداری خارگ تقدیر کردند.

یادآور می‌شود، با حضور مسئولین حاضر در این مراسم از همه شرکت‌کنندگان در همایش تقدیر به عمل به آمد.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران