در حال بارگذاری ...
یادداشت کارگردان یاماها بر حواشی تعیین حریم تئاتر شهر

به همراه خانواده تشریف بیاورید...

ایران تئاتر - کهبد تاراج :حریم! حصار! زندان!قفس!دیوارکشی!و بسیاری کلمات و جملات دیگر که این روزها همانند لباس‌هایی که در گوشه و کنار تئاتر شهر دست به دست می‌شود و به فروش می‌رسد حالا دهان به دهان می‌شود.

بحث مهم بین شهرداری و شواری شهر و میراث فرهنگی و تئاتر شهر است و در این بین آن‌هایی که آتش روشن می کنند،حشیش بار می زنند،عربده می‌کشند و متلک می‌گویند روحشان خبر ندارند که از این پس قرار است برای  این پاتوق گِرد و چاق  احترام قائل باشند.

 می‌گویند می‌خواهند تئاتر را از مردم جدا کنند!
نه دوستان مخالف حریم اینطور نیست! اگر شما و اعضای شورای شهر مخالف هستید به همراه خانواده به تماشای نمایش‌های تئاترشهر بیایید و گوش و چشم را بر روی خیلی چیزها نبندید و انصافا خاطرات تلخ خود را با ما در میان بگذارید.
تئاترشهر همواره در این پنج دهه دایره و مرکز اصلی اجرای تئاتر بوده و همیشه نماد صحنه و این هنر مقدس.
حالا می‌خواهند با یک مهندسی دقیق این بنای ارزشمند را با حریم از پیش تعیین شده دیزالو کنند و گویی با این کار نه تنها که خدشه‌ ای وارد نمی کنند بلکه احترام و ارزش بیشتری را هم برای این ملک به یادگار می‌گذارند .
حالا اگر قرار باشد این کار انجام نشود چه می شود!؟در این چند ساله که دستفروشان هم جزو لاینفک اطراف تئاترشهر بوده‌اند کم کم دپو و انبار خود را وارد محوطه می‌کنند و این یعنی محوطه مهم ترین مرکز تئاتر می‌شود پشت صحنه کاسبی دستفروشان!
ما باید کمی بیشتر فکر کنیم و نباید با یک بلی یا خیر موافقت و مخالفت خود را اعلام کنیم.
حالا که میراث فرهنگی، شهرداری،ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی تعامل کرده‌اند برخی اعضای شورای شهر تهران به یکباره مقاومت می‌کنند و‌ می گویند نه!
با یک دعوت رسمی از اهالی شورای شهر به همراه خانواده می‌توان نظرشان را عوض کرد.به نظرم این فضای ناهنجار را باید از نزدیک لمس کنند.
من که همیشه و همواره مخاطب تئاترشهر بوده‌ام و سال‌ها با عناوین مختلف در این مکان کار کرده‌ام در آخرین تجربه خود نمی‌دانستم با این همه سیاهی و اذیت و آزار چه کار باید بکنم.
امید به روزی که حریم باعث شود احترام تئاترشهر به او برگردد.
 




نظرات کاربران