در حال بارگذاری ...
به قلم عمادالدین رجبلو

نمایشنامه‌های «دوشیزه»و «قربانگاه»به چاپ رسید

نمایشنامه‌های«دوشیزه»و «قربانگاه» از عمادالدین رجبلو نمایشنامه نویس جوان گلستانی در کنار نویسنده‌های باسابقه هنرهای نمایشی کشور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایشنامه های «دوشیزه» و  «قربانگاه» به قلم عمادالدین رجبلو نمایشنامه نویس جوان گلستانی و از اعضای فعال گروه تئاتر آوار به چاپ رسید.
نمایشنامه «دوشیزه» که با نام  «متساوی الساقین» توسط نویسنده اثر تولید و در گرگان و تهران به اجرای عمومی در آمده بود در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر حضور موفقی داشت که در پی کاندیداتوری در چند بخش مورد تقدیر بخش نویسندگی قرار گرفت و در ادامه این موفقیتها نمایشنامه این اثر با نام  «دوشیزه» توسط نشر نیو به چاپ رسید.
نمایشنامه  «قربانگاه» نیز از همین نویسنده جوان در روز شنبه ۲۳ اسفند 99 در سالن جلسات معاونت امور هنری در مراسم رونمایی از دومین مجموعه آثار «قلم روشن» که شامل ۱۲ نمایشنامه است با حضور سید مجتبی حسینی (معاون امور هنری)، قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی)،  حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند (مشاور عالی مدیر کل)، رضا بصیرت (مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی)، سعید اسدی (مدیر دفتر انتشارات، آموزش و پژوهش اداره کل)، مهرداد رایانی مخصوص و برخی از صاحبان آثار از جمله شهرام کرمی، حمیدرضا نعیمی، لیلی عاج، مهدیه حسینی و مهتا پناهی برگزار شد، رونمایی شد.
نمایشنامه  «دشمن خدا» نیز به قلم عمادالدین رجبلو به زودی از طریق نشر نیو به زیر چاپ خواهد رفت.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران