در حال بارگذاری ...
پیام‌ مدیران تئاتر استان‌ها به مناسبت روز ملی‌ هنرهای‌ نمایشی

تئاتر آیینه تمام‌نمای دیروز و امروز

هفتم فروردین روز جهانی تئاتر و البته روز ملی هنرهای نمایشی در ایران است تقارن این روز مبارک با بهار،بهانه‌ای برای نوشتن از این هنر ناب است.هنرمندان نمایش کشور سال گذشته با تاخت وتاز و همه گیری ویروس کرونا یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه بودند،اما با همه ناملایمات وسختی‌ها چراغ تئاتر را روشن نگاه داشتند.حالا به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی شد تا برای تئاتر این معشوق همیشگی بنویسند.هنرمندان شهرستانی هم از این قاعده مستثنا نبودند و مسئولان تئاتر استان‌ها هم به همین بهانه بی واسطه از تئاتر نوشتند.

به گزارش ایران تئاتر، مدیران تئاتر استان‌ها برای روز جهانی تئاتر والبته روز ملی هنرهای نمایشی دست به قلم شدندو پیام‌هایی منتشر کردند که بخشی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید. 

 

صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

مولفه هنر تئاتر امکان خدمت به جامعه بشری است

مولفه های هنر تئاتر امکان خدمت به جامعه بشری و آگاه سازی مردم را در هر شرایطی آسان می سازد. سخن گفتن از تنوع و فراگیربودن هنر نمایش نه به عنوان ستایش این هنر بلکه خود بیان این واقعیت است که تئاتر به تناسب زندگی مردم توانسته شیوه ارائه خود را تغییر داده و به روز کند. همانند این روزها که هنرمندان نمایش به میدان آمده و بزرگان این حوزه با گفتگوهای هنرمندانه خود در رسانه ها و فضای مجازی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اجراهای تئاتر خیایانی و میدانی خوب جلوه گری کرده اند.چندی است که هنر و هنرمندان نمایش فارس متاثراز وضعیت سلامت عمومی کشور و استان عزیزمان، خودخواسته از فعالیت بازایستاده اند و همراه و همگام با مردم عزیز در خانه مانده اند و سالن های پرهیاهو و پرشوراجرا به سکوت و سکون رفته اند تا پس از بازیابی سلامت عمومی، باردیگر با قدرت و توانایی بیشتری به روی صحنه بازگردند. اینجانب ضمن تبریک سال نو، روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان، فعالان و علاقمندان هنرهای نمایشی استان ادب پرور و هنر خیز فارس تبریک می گویم و از پرودگار سلامت روح و تن و روان شما را آرزومندم و همراه وهمدل با شما عافیت میهن عزیز اسلامی را خواهانم.

 

محسن حسین زاده رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی

دوری از شعار زدگی

«تقویم مان پر است از مناسب هایی که روزهای سال را با یک نام گذاری به خود اختصاص داده اند. انگار شعارزدگی حتی به تقویم روز به روزمان هم رسوخ کرده است و دریغ از اینکه این شعارها و این مناسبت ها قرار بوده است به شور و شعوری تبدیل شود که ما را در جاده ای به پیش ببرد که دنیای بهتری را می سازد. هر سال دریغ از پارسال، از یک ضرب المثل به یک باور تبدیل شده و بهانه ای شده برای درجا زدن و گاهی عقب رفتنمان. حتی تلنگرهای کوچک و گاهی بزرگ هم انگار قرار نیست ما را از خواب بیدار کند. کرونا تمام دنیا را دارد دچار یک دگردیسی عجیب می کند و ما هنوز باور داریم – البته آن هم نه همه ما! - که یک بیماری همه گیر است که با کشف واکسنش دنیا به مدار قبلی خود برمی گردد و از شر این ماسک ها راحت می شویم. انگار دعوا سر ماسک! ها است. .....

ببخشید قرار بود سال نو را تبریک بگویم آرزوی سال خوبی کنم، پر از شادی و تندرستی و روز تئاتر را تبریک بگویم. همه این ها مبارکتان و همه خوبی ها روزیتان، اما بگذارید حرف هایم را با یک نوشته کوتاه از کافکا تمام کنم. به جای کلمه کتاب که کافکا نوشته است جسارت کردم و عبارت تئاتر را نشاندم.ما به کتاب هایی/ تئاترهایی نیاز داریم که اثرشان بر ما مثل اثر یک فاجعه باشد، کتاب هایی/تئاترهایی که عمیقا متاثرمان کنند، مثل تاثیر مرگ کسی که بیشتر از خودمان دوستش داشتیم، مثل تبعید شدن به جنگل های دور از همه، مثل خودکشی. کتاب/تئاتر باید همچون تیشه ای باشد برای شکستن دریای یخ زده ی درونمان. روز جهانی تئاتر بر همه هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی مبارک.

 

انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان

آیینه تمام نمای دیروز و امروز

و اینک، هفتم فروردین، 27 مارس، با قلبی آکنده از مهر با تو و از توسخن میگویم ای جاودانه بی تکرار.ای آیینه تمام نمای دیروز و امروز، براستی در نبودت بی خودم، گمم، گنگم، با تو جان میگیرم قد میکشم و بر جهانی عشق میورزم. این کار جهانی که حیات نخواهد داشت مگر به همت همین عشق ورزی. آری با تو هستم ای تئاتر، چه گره خوردگی باشکوهی شده است تداخل هفتمین روز از بهار طبیعت و روز میلادت.  تئاتر هنری که در سال گذشته مردمانش مظلوم ترین اهالی این سرزمین بودند. مردمانی که با سیلی صورت خود راسرخ نگاه داشتند، ولی خم به ابرو نیاوردندو از هر مسیری این گوهر درونی خود را به دیگر مردمان عرضه کردند... چرا که انجام آن را رسالت خود میدانستند. تئاتر پلی میان فرهنگ ها و تمدن های مختلف در سراسر جهان هستی. چه شگرف لحظه ایست جاییکه تمدنها و فرهنگ های مختلف بی آنکه زبان یکدیگر را بدانند با جادوی تئاتر باهم سخن میگویند. اینک، در  عبور از جهانی پر مخاطره،  برای رسیدن به  فردایی بهتر، متوسل میشویم به ابزاری ازجنس عشق تا چراغ راهمان باشد و با دستان توانمندش جهانی دگر بسازد. چه زیبا لحظه ایست آن هنگام که فارغ از هر چیز و هر کس در جایی به نام صحنه تنفس میکنیم و زندگی را به زیبا ترین شکلش تجربه میکنیم و در پایان  چه لحظه با شکوهیست آن هنگام که لبخند رضایت را در سیمای تماشاگر میبینیم. این بهترین هدیه و ارمغان است در پروسه خلقت، جایی که در برابر این لبخند و تشویق به خود میبالیم، و در مقابل این ارادت عظیم تعظیم میکنیم. یکبار دیگر تعظیم میکنیم. در  سالی گذشت، هنر تئاتر با هجوم دشمنی منحوس به کنجی رانده شد اما به هر طریقی رسالتش را انجام داد و روایت کرد. در این پیکار نابرابر گاهی عصیان کرد، گاهی طغیان  و گاهی حتی تا مرز لکنت رفت اما از پا نیفتاد و خودش را ارزانی کرد بی منت و بی مزد.  آری این تئاتر است، این ضرورت اجتماعی که تاثیرش بر پیکر جامعه بر هیچکس پنهان نیست.  ای همراه من،  امروز میلادت را جشن میگیریم .و به شکرانه حضورت پایکوبی میکنیم دست به آسمان گشوده برایت آرزو میکنیم. ایامت پر از ایده های ناب، لحظه هایت پر از نقش های ماندگار  و چراغ‌هایت همواره روشن.

 

محمد یاقوت‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

حفظ دغدغه مندی مخاطب بر لزوم تماشای تئاتر در روزهای پساکرونایی

قطعا هنرمندان فرهیخته نمایش در راستای تولید هنر متعالی نمایش متاثر از رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جامعه به سمت و سویی مشخص هدایت می‌شوند و به تبع آن سبک آثار هر مقطع زمانی نیز مختص همان مقطع زمانی است و حادثه کرونا نیز برهه‌ای از تاریخ جهان خواهد شد که هر چند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را با مشکل روبرو کرده است اما در حوزه تئاتر علاوه بر  نوآوری در شیوه های اجرایی آنلاین و بهره مندی از فضای مجازی بستری را نیز برای پرداختن به موضوعات جدید فراهم کرده است. لذا پرورش سلیقه مخاطبان در این برهه زمانی کرونایی و جلب رضایت تماشاگران هم نیازمند  بهره‌مندی از پلتفرم‌های جدید است تا به شکل بصری‌تر امکان نمایش برای مخاطبانی در دور دست تر از سالن های نمایش نیز فراهم شود و بتوان هر خانه را به سالنی برای تئاتر و جذب مخاطب حداکثری تبدیل کرده و منجر به هم‌ذات‌پنداری آحاد جامعه با فرهنگ و هنر شویم و نتیجه‌اش همانا رونق تئاتر دیدن در این روزهای رخوت و خمودگی های کرونایی شودپس هر چند کرونا تاثیر منفی در حضور فیزیکی تماشاگران داشته اما به گونه ای نکته‌های مثبت نیز می تواند داشته باشد و تولیدات محلی را  می توان برای مخاطبان بین المللی به اجرا رساند و با بهره گیری از شیوه های نوین باعث شد که تولیدات تئاتری با ادغام زبان های کلامی و غیر کلامی و با بهره گیری از فرهنگ های غنی بومی خود سرچشمه الهامات نوین در کل جهان شوند و افق های جدیدی در برابر هنرهای نمایشی بگشایند و مخاطبان صحنه تئاتر به بیننده ناپیدای پشت صفحه نمایش تبدیل شوند. لذا ضمن تبریک روز جهانی تئاتر ۱۴۰۰ به هنرمندان فرهیخته تئاتر کشور و بالاخص هنرمندان تئاتر استان خوزستان و پاسداشت این روز گرانقدر، بایستی به این نکته کلیدی اشاره کنم که علاوه بر لزوم توجه به معیشت هنرمندان در این شرایط سخت کرونایی می بایست بر لزوم حفظ دغدغه مندی تماشاگران جهت استمرار به تماشا نشستن های تئاتری نیز اهتمام  ویژه تری داشته باشیم تا همچنان تماشای تئاتر چه با ایجاد پروتکل های بهداشتی جهت حضور فیزیکی تماشاگران و چه در شکل های اجرایی جدید آنلاین بخشی از سبد خانوارها حتی در این شرایط سخت کرونایی باقی بماند که لازمه حیات تئاتر بر حضور حداکثری تماشاکنندگان تئاتر است و بس.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل:

تئاتر هنری زنده و مانا است

«هفتم فروردین، روزی بزرگ برای تئاتری ها و هنرمندان تئاتر است. روزی باشکوه که بهانه ای است برای تکریم تلاش های خالصانه هنرمندان بی ادعایی که هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص می گذارند و صحنه های نمایش را با حضورشان همواره گرم و روشن نگه می دارند. تئاتر در بین همه هنرها از جایگاه و قداست خاصی برخوردار است و هنرمندانی هم که در ودای و ساحت مقدس تلاش می کنند، شایسته تکریم هستند و قدردانی. تئاتر، هنری زنده، مانا و انسانی است. هنری که عشق در لحظه لحظه آن ساری و جاری است. بیست و هفتم مارس، روز جهانی تئاتر و هفتم فرودین، روز ملی هنرهای نمایشی را که در آغازین روزهای سال نو قرار گرفته است، گرامی داشته و بر خود وظیفه می د انم ضمن تبریک این روز فرخنده و مبارک، از تلاش های همه هنرمندان و گروه های نمایشی استان که در جای جای دارالارشاد اردبیل، هنرشان را به زیبایی تمام در صحنه های نمایش به نمایش می گذارند، قدردانی کنم و همت ولای شان را در رشد و تعالی تئاتر استان ارج نهم. امیدوارم در سایه عنایت حضرت حق و تلاش های دوستان تئاتری، شاهد رونق دوباره تئاتر استان اردبیل باشیم. انشاء الله. محمد تقی اسماعیلی  رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل»

 

حسن پاروکش صیاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد قشم

در کنار مردم و برای مردم

بنام خداوند خالق زیبایی

سالی که گذشت سالی پر از دوری و دلتنگی و فاصله های که اجباری بر عموم مردم الخصوص اهالی تئاتر تحمیل شد ، آمدن بهار الهام بخش تازگی و اراستگی طبیعت از کهنگی و رنج سالی که بار بسته تا از این دیار کوچ کند . در سال گذشته شاهد از دست دادن دوستان و نزدیک و برخی عزیزان خانواده بزرگ تئاتر بودیم ، انشالله در سال پیش رو با کمک و همدلی اهالی تئاتر بتوانیم در مبارزه با این ویروس منحوس پیروز و از این آزمون نیز سربلند فائق ایم .در این روز صمیمانه ترین تبریک خود را تقدیم بزرگان تئاتر ، پیشکسوتان ، اساتید و همه فعالان حوزه هنرهای نمایشی می نماییم و از دوستان و اهالی تئاتر منطقه آزاد قشم که در روزهای سخت و بحرانی کرونایی در تلاش برای کمک به اقشار مردم ذره ای درنگ نکردند ، کمال تشکر و تقدیر را دارم. و از خداوند منان آرزومندم در روزهای پیش رو باز در کنار مردم و برای مردم به اجراهای فاخر دست یابیم.

 

رضا مردانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند

پشتکار هنرمندان و عاشقان تئاتر ستودنی است

به نام خداوند جان وخرد کزین برتر اندیشه برنگذرد

تاریخ بیست و هفتم مارس میلادی برابر با هفتم فروردین ماه هجری شمسی ،روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی می باشد که یادآور روزها و سال های پر فراز و نشیب انتقال و جذب مفاهیم مشترک در فعالیت هنرمندان هنرهای نمایشی است که بر اساس کسب تجارب گذشته ،گام های هنرمندان این عرصه مهم را استوار تر  می سازد .در سالی که گذشت با وجود بیماری منحوس کرونا ویروس ، اهالی فرهنگ و هنر لطمه های  زیادی متحمل شدند و اقتصاد آنها با بحران شدیدی روبرو شد .هنرمندان عرصه نمایشی نیز این وضعیت نامیمون را بخوبی شاهد بودند و عزیزان زیادی را از دست دادند که خسارت جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال داشت .آنچه ستودنی وغیر قابل انکار در این ایام سخت بود پشتکار هنرمندان و عاشقان هنر بود که با اندک امکانات خود و با استفاده از تجربیات اساتید و پیشکسوتان ، چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته و علاقمندان را دلخوش و امیدوار به آینده گردانند اینجانب با آرزوی روزهای خوب و روشن برای عموم مردم و اهالی فرهنگ و هنر، بیست و هفتم مارس میلادی برابر با هفتم فروردین ماه هجری شمسی ،روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به تمامی هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی ،بخصوص هنرمندان با استعداد و سختکوش منطقه آزاد اروند تبریک عرض می کنم

 

انجمن هنرهای‌نمایشی استان فارس

روزی برای پاسداشت هنر و هنرمندان عاشق تئاتر

ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

در آستانه بهار ، همنوا با خوش یمنی هفتمین روز نوروز باستانی فارسی زبانان جهان ، روز جهانی تئاتر را پاس می داریم که هنر تئاتر معنای همدلی و انسانیت‌است.درواپسین گام های قرن ، هنرهای نمایشی همچنان به عاشقان نمایش به حیات ادامه می دهد، با تمام دشواری ها و بی کسی ها تئاتر همچنان روایتگر مضامین انسانی است و در جای جای کشور پهناورمان هنرمندان بسیاری چه در زیر سقف سالنها و‌چه بر بستر خیابانها هنر نمایش را زنده نگاه داشته اند.کرونا از زمستان ۹۸ تمام زندگی مردم جهان را تحت تاثیر قرار داد و تئاتر به عنوان هنری وابسته به نفس مخاطب بیش از همه دچار آسیب و‌خسران شد ، با اینهمه عاشقان دلسوخته نمایش از پای ننشستند و به هر طریقی تلاش کردند در جهت بهبود شرایط و اجرای تئاتر حتی در سطحی کوچک تر صحنه را خالی نگذارند.هنرمندان عاشق نمایش در استان پهناور فارس در ۳۷ شهرستانی که مملو از آیین ها و رسوم نمایشی بسیاری است ، سالی سخت و ماه هایی دشوار را سپری کردند ، مشکلات متعددی را از سر گذراندند با اینهمه هنرهای نمایشی در فارس تولدی تازه یافت و این بار در قامتی تازه به حیات خود ادامه داد.استان فارس وسعتی به عمق تاریخ هنر دارد که در هر گوشه اش هنرمندان بسیاری به کار هنری مشغول هستند.اجراهای متعدد خیابانی ، اجراهای آنلاین ، برگزاری جشنواره های مختلف مجازی و هنرنمایی و‌درخشش هنرمندان تئاتر در جشنواره های مختلف ملی و منطقه ای و توجه به مقوله آموزش بخشی فعالیت دلسوزانه این هنرمندان شیدا بوده است.حال که بهار با رویش درختان به شهر و دیار ما رسیده است ، امید ان داریم سال پیش رو سالی سرشار از موفقیت ، سلامتی و خیر و برکت برای همه مردم سرزمینمان و خصوصا هنرمندان تئاتر باشد.از خدای متعال بهترین ها را طلب می کنیم و امید آن داریم شرایط دشوار ناشی از کرونا با از بین رفتن این ویروس به اتمام برسد و باز برق شادی در چشمان مردمان کشورمان نمایان شود. آرزومندیم پس از این دوران سخت با همدلی و‌حمایتی که از همه مردم طلب می کنیم ، شاهد اجراهای نمایشی در تماشاخانه هایی مملو از نگاه پر مهر مخاطبان باشیم.هیئت مدیره ی انجمن هنرهای نمایشی فارس با احترام به تمامی اختلاف نظرات و سلایق ، اهالی تئاتر فارس را به همدلی ، یکپارچگی، اتحاد ، صبوری ، همراهی، همکاری ، مهربانی و یکرنگی دعوت میکند که معتقدیم مجموعه تئاتر فارس ، بدون این همدلی و همراهی و بدون انتقادات و پیشنهادات سازنده شما گرامیان موفق نخواهد شد.

 

 
دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی

جامعه بدون توسعه فرهنگی نامتوازن است

ذکر روزی در تقویم جهانی  تحت عنوان "روز جهانی تئاتر" و در تقویم ملی بە نام "روز ملی هنرهای نمایشی" بی تردید نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری انکار ناپذیر هنر تئاتر در روند توسعەی هر جامعە ای است؛ از این رو کە مبنا و پایەی توسعەی هر جامعەای فرهنگ است و بدون توسعەی فرهنگی، دیگر ابعاد و جوانب توسعه حتی در صورت تحقق، توسعه ی تک بعدی و یا نامتوازنی خواهد بود. از این رو جای آن دارد؛ این مهم در جامعەی اسلامی ما البته در مقیاسی وسیع تر و عمیق تر مورد توجە و اهتمام جدی قرار گیرد. شیوع ویروس کرونا در سالی که گذشت برای جامعەی تئاتری مسائل و مشکلاتی را بە همراە داشت؛ چرا کە ارائه تئاتر از راه ارتباط مستقیم و نفس بە نفس با مخاطبان و تماشاگران خود معنا و مفهوم می بابد. علاوه؛ محدودیت های اجتماعی ناشی از ویروس کورونا بیش از هر قشر دیگری هنرمندان بە خصوص هنرمندان تئاتر را با تنگناهای معیشتی سختی روبرو ساخت و این مسالە بار مسئولیتی بر دوش مسئولان جامعە بە خصوص مسئولان عرصەی فرهنگ را مضاعف  نمود کە تا حد امکان در  این روزگار تلخ، مرهمی بر زخم های این عزیزان باشند و به تعهدات خود در این راە عمل نمایند. از فرصت پیش آمده استفاده کرده و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به یکایک اعضای جامعەی تئاتر استان آذربایجان غربی تبریک گفتە و سالی خوش و پر از رحمت و برکت را برای همەی شما عزیزان از خداوند تبارک و تعالی مسالت داریم.

 

فاطمه کرم‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

سالی نو برای نو شدن صحنه‌های سبز

نوروز، روزِ نو است برای طبیعت، برای انسان، برای نو شدن و چه خوش‌نواست که این نو شدنِ مستمرِ طبیعت و انسان؛ تازه شدن نگاه ما به جهانِ پیرامونمان باشد برمدار اندیشه‌ی نو. در آغاز این شدن، تئاتر نیز نو شدن آغاز می‌کند؛ سالی نو برای خلق‌های تازه برای نو شدن صحنه‌های سبز.
هفتم فروردین‌ماه که چند سالی است در تقویم ملی کشور آذین بسته‌شده به‌روز ملی هنرهای نمایشی و هم‌زمانی‌اش با ۲۷ مارس که روز جهانی تئاتر است در تقویم جهانی؛ بهانه‌ای است برای نو شدن. تئاتر ما در سالِ سختِ ۹۹، روزهای دشواری را تجربه کرد؛ که امیدوارم روزهای پیشِ رو چنان پُرشکوه، زیبا و پررونق باشد در عرصه تولید و اجرا و نیز حضور شورانگیز مخاطبان به‌زودی سالن‌های تئاتری را شوق‌انگیزتر از همیشه کند تا خاطره سالِ رفته به‌زودی رخت ببندد از اذهان. هفتم فروردین‌ماه، بهانه‌ای است برای شادباش و تبریک به آنان که تئاتر را ارج می‌نهند و با عشق و شور ورزی به این هنر، درس‌های انسانی را روی صحنه، باهم آمیزی داستان، نور، رنگ و موزیک، عاشقانه به مخاطبین خود هدیه می‌دهند. این روز خجسته را به همه‌ی هنرمندان تئاتر، به‌ویژه اهالی تئاتر استان بوشهر، صمیمانه تبریک می‌گویم. به امید سالی پررونق برای تئاتر استان

 

.




مطالب مرتبط

با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد
با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و جمعی از پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خانه پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

|

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران