در حال بارگذاری ...
با کاشت دو نهال میوه و اجرای چند نمایش کوتاه

جشن روز ملی هنرهای نمایشی در مهاباد برگزار شد

رور جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی ایران در شهرستان مهاباد جشن گرفته شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان‌غربی،  ۷ فروردین ۱۴۰۰ روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی ایران با کاشت دو نهال میوه و اجرای چند نمایش کوتاه توسط هنرجویان بازیگری با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی در شهرستان مهاباد جشن گرفته شد.
سامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان عرصه‌ی هنرهای نمایشی شهرستان و تبریک روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی ایران، جایگاه تئاتر را بسیار والا دانست و گفت: سابقه تئاتر در این کره خاکی به سابقه خلقت بشر باز می گردد که در ابتدای ورود خود به جهت ارتباط با همنوع خویش از حرکاتی در قالب بدن و نیز اصواتی که از حنجره خارج می‌شد استفاده می‌کرد و رفته رفته اشکال مختلفی از هنر تئاتر بر طبیعت زنده بشر فرود آمد و در قالب هنر‌های نمایشی چون شعبده بازی، حرکات مخیرالعقول، موسیقی و نمایش در فضاهایی، چون قهوه خانه‌ها و خیابان‌ها جای گرفت.

وی افزود: این هنر به دلیل زنده بودن و در لحظه اتفاق افتادن می تواند تأثیر عمیق تر و جدی تری بر مخاطب اش بگذارد و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد. اما نکته مهمی که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد آن است که تئاتر باید آگاهی دهنده باشد و مخاطبش را رشد بدهد.

در پایان ‌جوانبخت از اینکه نتوانسته به علت شرایط کرونایی مراسمی شایسته هنرمندان شهرستان برگزار  کند عذرخواهی کرد و گفت:  در اولین فرصت با مساعد شدن شرایط مراسمی در خور  هنرمندان شهرستان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران