در حال بارگذاری ...
انتقاد طارق اسکندر از نحوه مدیریت حوزه نمایش در انگلیس

مدیران تئاتر در تقابل با کرونا شکست خوردند

طارق اسکندر مدیرهنری مرکز هنرهای باترسی در انگلستان عقیده دارد «شکست جمعی در مدیریت» بخش تئاتر در دوران همه‌گیری کرونا وجود داشته است.

به گزارش ایران تئاتر  اسکندر که  مدیر اجرایی مرکز  باترسی است،در پنل آنلاین «مدیریت هنر» در تاریخ 1 آوریل در حاشیه شصت و پنجمین جشنواره ملی تئاتر دانشجویی سخنرانی انجام داده و این مباحث را مطرح کرد.

«من کاملا موافقم که همه در یک شرایط دشوار بهترین سعی و تلاش خود را انجام می دهند ، اما من فکر می کنم آن دسته از ما که در چنین بخش هایی کار می کنیم و به چالش بازاندیشی و بازنگری جمعی نیاز داشته ایم، نتوانستیم به آن دست یابیم.»

«این انتقاد شامل حال خود من هم می‌شود. گاهی اوقات از آنچه مرکز  توانسته  انجام دهد ناامید می شوم. بله ، ما به یک مرکز زدن واکسن تبدیل شده‌ایم،از جوامع (تاتری)پشتیبانی کرده‌ایم و بهترین کاری را که می‌توانیم انجام داده ایم ، اما من نمی توانم دستم را روی قلبم بگذارم و بگویم بله ما کاملاً بازنگری کردیم و اینکه ما کنترل را همانطور که وعده دادیم به دست گرفتیم.»

او در ادامه تاکید کرد:« بنابراین من فکر می کنم که در این لحظه واقعاً یک شکست جمعی در مدیریت وجود داشته است ، و من فکر می کنم این چیزی است که باید در آن تأمل کنیم ، زیرا بحران های بیشتری وجود خواهد داشت و در دفعات بعدی به مدیریت بهتری نیاز داریم.»

مدیر هنری کمپانی و گروه تاتری پینس پلو، کیتی پوسنر در ادامه صحبت‌های طارق اسکندر گفت در حالی که "برخی [سازمان ها] کارهای شگفت انگیزی انجام دادند. او در مجموع حس واقعاً ناامیدی در این مدیریت دارد:«من می دانم که تغییراتی اتفاق می افتد ، اما مطمئناً کافی نیست.»

آلن  لین مدیر هنری اسلانگ لو در ادامه چنین بحثی را مطرح کرد که روسای برخی از سازمانهای تئاتر بیش از آنکه رهبری واقعی را نشان دهند ، صرفاً بر مدیریت اوضاع بحران تمرکز داشتند:« [هستند] افرادی که نشستند و گفتند: "ما این پول را داریم ، این مأموریت را داریم و این جامعه(تئاتری) را داریم و نمی توانیم  یکسری کارها را انجام دهیم - ما نمی توانیم تئاتر تولید کنیم - آیا کارهای دیگری وجود دارد که  بتوانیم انجام بدهیم؟ 'تعداد زیادی از  مدیران چنین کاری کردند.»

«همچنین انبوهی از مدیران وجود دارند که می گویند:" ما نمی توانیم تاتر تولید کنیم ، که بخاطرش بتوانیم درآمد داشته باشیم ، بهتر است حالا سالن را ببندیم. "و آنها پول صندوق بازیابی فرهنگ(کمک هزینه دولت) را دریافت کردند ، بسیاری از کارمندان را اخراج کردند و خودشان  سرپا ماندند.»

آلن لین در پایان صحبت‌هایش گفت:« چنین مدیرانی را به خاطر کارشان سرزنش نمی کنم زیرا آنها وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دادند ، اما آنها هیچ نوع رهبری نداشتند، آنها یک بحران را مدیریت می کردند و با چند نفر از آنها - که همه افراد خوبی هستند - صحبت کرده ام ، همه آنها توسط هیئت مدیره خود دستور می گرفتند.»




نظرات کاربران